Bältros...?
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Bältros...?

    Hej och tack alla som svarade igår på mitt inlägg. Jag vet fortfarande inte... Jag har inte alls haft ont eller feber, kan det ändå vara bältros?
  2. 1
    Bältros...? Hej och tack alla som svarade igår på mitt inlägg. Jag vet fortfarande inte... Jag har inte alls haft ont eller feber, kan det ändå vara bältros?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Bältros blir man ordentligt sjuk av, åtminstone de jag vet som haft det.
    Ring BM elelr sjukvårdupplysningen om du är orolig.
    Hoppas du får må bra!
  4. 2
    Bältros blir man ordentligt sjuk av, åtminstone de jag vet som haft det.
    Ring BM elelr sjukvårdupplysningen om du är orolig.
    Hoppas du får må bra!
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Nää, jag tror ändå att det är nåt insektsbett (ja, flera bett då)... Jag är inte sjuk alls, bara trött av min hösnuva...
  6. 3
    Nää, jag tror ändå att det är nåt insektsbett (ja, flera bett då)... Jag är inte sjuk alls, bara trött av min hösnuva...
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Amen det låter ju bra!
    Trist med hösnuva, har förstått att det är värsta sömnmedlet för många nu på våren.
  8. 4
    Amen det låter ju bra!
    Trist med hösnuva, har förstått att det är värsta sömnmedlet för många nu på våren.
  9. Allis69
    #5
    Det här låter kanske löjligt, men nu när jag är gravid så har jag blivit extra känsligt i huden och har faktiskt fått utslag vid just byxlinningen några gånger. Tror att de beror på att de suttit åt lite och det blivit varmt i kombination med att huden verkar extra känslig just nu. Det kan kanske vara det för dig också?
  10. 5
    Det här låter kanske löjligt, men nu när jag är gravid så har jag blivit extra känsligt i huden och har faktiskt fått utslag vid just byxlinningen några gånger. Tror att de beror på att de suttit åt lite och det blivit varmt i kombination med att huden verkar extra känslig just nu. Det kan kanske vara det för dig också?
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    Nja, jag tror inte det, för utslagen sitter liksom "mitt på", inte i veck eller där något kan irritera.

    Men - kolla in det här:
    http://images.google.de/images?hl=de...num=3&ct=title

    Så ser det ut, fast inte så utbrett - än... Det heter PUPPP och är en hudåkomma man kan få i graviditeten... men är ofarlig.

    Maia
  12. 6
    Nja, jag tror inte det, för utslagen sitter liksom "mitt på", inte i veck eller där något kan irritera.

    Men - kolla in det här:
    http://images.google.de/images?hl=de...num=3&ct=title

    Så ser det ut, fast inte så utbrett - än... Det heter PUPPP och är en hudåkomma man kan få i graviditeten... men är ofarlig.

    Maia
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Åh men kära nån! Och här går jag och klagar på svamp?! Hoppas du mår bra ändå! !
  14. 7
    Åh men kära nån! Och här går jag och klagar på svamp?! Hoppas du mår bra ändå! !
  15. Allis69
    #8
    OK! Det var ju rätt maffiga utslag! Hur är det med dig nu? Har de gått väck?
  16. 8
    OK! Det var ju rätt maffiga utslag! Hur är det med dig nu? Har de gått väck?
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9
    Nä, dom sitter där dom sitter... Och om det är PUPPP så lär jag dras med dom tills lillan kommer ut. Men jag ska till doktorn imorgon och hoppas han kan säga med säkerhet vad det är. Så man slipper oroa sig, och kan börja behandla.

    Har tagit lite Aloe Vera på, men än så¨länge hjälper det inte nämnvärt...
  18. 9
    Nä, dom sitter där dom sitter... Och om det är PUPPP så lär jag dras med dom tills lillan kommer ut. Men jag ska till doktorn imorgon och hoppas han kan säga med säkerhet vad det är. Så man slipper oroa sig, och kan börja behandla.

    Har tagit lite Aloe Vera på, men än så¨länge hjälper det inte nämnvärt...
  19. Medlem sedan
    Dec 2003
    #10
    Men svamp är inte heller trevligt! Det är ingen fara med mig, om det inte blir värre lär jag kunna leva med det ett tag. Men blir det lika mycket som på fotona så hoppas jag det finns behandling...
  20. 10
    Men svamp är inte heller trevligt! Det är ingen fara med mig, om det inte blir värre lär jag kunna leva med det ett tag. Men blir det lika mycket som på fotona så hoppas jag det finns behandling...
  21. Medlem sedan
    Jun 2007
    #11
    Hoppas du får ett besked av läkaren idag vad det kan vara för utslag och att de är ofarliga håller jag tummarna för Inte kul med alla åkommor endel får
  22. 11
    Hoppas du får ett besked av läkaren idag vad det kan vara för utslag och att de är ofarliga håller jag tummarna för Inte kul med alla åkommor endel får

Liknande trådar

  1. Det var bältros!
    By Maia in forum _0907 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-30, 12:53
  2. Bältros
    By Jannan in forum Ordet är fritt
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 19:55
  3. 5 år och bältros!
    By Piilla in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 18:56
  4. Bältros?
    By Fixo in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 15:12
  5. Bältros
    By sudoku in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 20:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar