Vågar man söka vård ?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2008
    #1

    Vågar man söka vård ?

    Lite ironiskt. Men nu på Tv4 om varningar på ssk. Samt allt snack om underbemanningar och läkare som jobbar x antal timmar på raken. Skulle inte vilja op av denne som sista innan nattinatti. Har ni alltid full tillit ?
  2. 1
    Vågar man söka vård ? Lite ironiskt. Men nu på Tv4 om varningar på ssk. Samt allt snack om underbemanningar och läkare som jobbar x antal timmar på raken. Skulle inte vilja op av denne som sista innan nattinatti. Har ni alltid full tillit ?
  3. lördagsKAJO
    #2

    Verkligen

    inte.
  4. 2
    Verkligen inte.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Japp,iallafall om man som jag "tillhör" ett regionsjukhus!
  6. 3
    Japp,iallafall om man som jag "tillhör" ett regionsjukhus!
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Nej, jag är alltid misstänksam. Speciellt när jag har kommit på att jag har haft mer rätt än sjukvårspersonalen.
  8. 4
    Nej, jag är alltid misstänksam. Speciellt när jag har kommit på att jag har haft mer rätt än sjukvårspersonalen.
  9. Medlem sedan
    Jul 2008
    #5
    Inte jag heller. De har många gånger ont om tid och tar sig inte tid. Mm mm
  10. 5
    Inte jag heller. De har många gånger ont om tid och tar sig inte tid. Mm mm
  11. Medlem sedan
    Jul 2008
    #6
    Tycker du att de är bättre än universitets mm ?
  12. 6
    Tycker du att de är bättre än universitets mm ?
  13. Medlem sedan
    Jul 2008
    #7
    Kul upptäckt *inte* :/
  14. 7
    Kul upptäckt *inte* :/
  15. mandelblomma
    #8
    i princip ja...sen finns det kanske enskilda läkare/personal som jag känner till igenom mitt jobb som jag aldrig och never skulle låta undersöka/behandla mig eller mina barn...
  16. 8
    i princip ja...sen finns det kanske enskilda läkare/personal som jag känner till igenom mitt jobb som jag aldrig och never skulle låta undersöka/behandla mig eller mina barn...
  17. Medlem sedan
    Jul 2008
    #9
    och på semester på annan ort ?
  18. 9
    och på semester på annan ort ?
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10

    Det vi söker för är så enkelt

    att åtgärda så det är jag inte det minsta orolig för. Men även annars så hade jag kännt mig trygg. Jag har väldigt bra erfarenhet av vården här i stan.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  20. 10
    Det vi söker för är så enkelt att åtgärda så det är jag inte det minsta orolig för. Men även annars så hade jag kännt mig trygg. Jag har väldigt bra erfarenhet av vården här i stan.
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11
    Tyvärr saknar jag tilliten rätt rejält efter min barnsängsfeber som höll på att ta knäcken på mig. 2003 när det finns antibiotika - inte 1880 liksom. Men vad ska man göra?
  22. 11
    Tyvärr saknar jag tilliten rätt rejält efter min barnsängsfeber som höll på att ta knäcken på mig. 2003 när det finns antibiotika - inte 1880 liksom. Men vad ska man göra?
  23. Medlem sedan
    Jul 2008
    #12
    Bra
  24. 12
    Bra
  25. mandelblomma
    #13
    jodå, men såklart är jag yrkesskadad och vet ju själv en del och ifrågasätter ett konstigt belut/åtgärd.
  26. 13
    jodå, men såklart är jag yrkesskadad och vet ju själv en del och ifrågasätter ett konstigt belut/åtgärd.
  27. Medlem sedan
    May 2008
    #14
    Nej, det har jag inte så det gäller att vara påläst och medveten när man söker vård.
  28. 14
    Nej, det har jag inte så det gäller att vara påläst och medveten när man söker vård.
  29. Medlem sedan
    Jul 2008
    #15
    Man MÅSTE många gånger vara frisk för att orka vara sjuk
  30. 15
    Man MÅSTE många gånger vara frisk för att orka vara sjuk
  31. Medlem sedan
    Jul 2008
    #16
    Ja absolut ! men vi får inte söka i onödan. Vilket kan vara ett moment 22 om man sökt 3 gånger på vc men ingen hjälp får så åker man in akut och får då skäll
  32. 16
    Ja absolut ! men vi får inte söka i onödan. Vilket kan vara ett moment 22 om man sökt 3 gånger på vc men ingen hjälp får så åker man in akut och får då skäll
  33. Medlem sedan
    Jul 2008
    #17
    Så alla de som mötts av arrogans och knepigheter på vc x antal gånger, ger upp och besöker akuten, får skäll för att slösa på resurserna. Men får en allvarlig akut åkomma diagnosiserad är då enligt dig ?
  34. 17
    Så alla de som mötts av arrogans och knepigheter på vc x antal gånger, ger upp och besöker akuten, får skäll för att slösa på resurserna. Men får en allvarlig akut åkomma diagnosiserad är då enligt dig ?
  35. Medlem sedan
    Jun 2007
    #18
    Janu är ju "mitt" både region och universitets men jag syftade mer på mindre sjukhus...där finns inte alltid erfarenheten.
  36. 18
    Janu är ju "mitt" både region och universitets men jag syftade mer på mindre sjukhus...där finns inte alltid erfarenheten.
  37. Medlem sedan
    Jul 2008
    #19
    diagnostiserad
  38. 19
    diagnostiserad
  39. mandelblomma
    #20
    nu hängde jag inte emd...jag har väl inte sagt att det är ok att få en allvarlig åkomma feldiagnosticerad?!
    OM jag skrivit det så har jag totalt missuppfattat något och dementerar det härmed
  40. 20
    nu hängde jag inte emd...jag har väl inte sagt att det är ok att få en allvarlig åkomma feldiagnosticerad?!
    OM jag skrivit det så har jag totalt missuppfattat något och dementerar det härmed
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Om man ska söka vård
    By fudge in forum Sängvätning & inkontinens
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-20, 13:01
  2. Ögoninflammation - söka vård?
    By Pernilla_utan_röv in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-21, 15:37
  3. är rädd för att söka vård
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 22:20
  4. Ska man söka vård?
    By smulan_07 in forum Missfall
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 08:00
  5. När ska man söka vård?
    By Vittel in forum _0506 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 19:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar