Det var bältros!
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Det var bältros!

    Konstigt nog var det bältros, fast det inte gör ont alls. Doktorn sa att jag inte behöver ta mediciner (vilket ju är bra) eftersom jag inte har så mycket besvär av utslagen. Han sa också att det inte är farligt för mig eller för bäbisen, vilket ju var det viktigaste beskedet. Utslagen borde gå över efter 1-2 veckor. Hoppas de gör det, annars får vi väl undersöka om det kan vara nåt annat...

    Ni andra som haft bältros, hur var förloppet för er? Fick ni mediciner?

    Kram
    Maia
  2. 1
    Det var bältros! Konstigt nog var det bältros, fast det inte gör ont alls. Doktorn sa att jag inte behöver ta mediciner (vilket ju är bra) eftersom jag inte har så mycket besvär av utslagen. Han sa också att det inte är farligt för mig eller för bäbisen, vilket ju var det viktigaste beskedet. Utslagen borde gå över efter 1-2 veckor. Hoppas de gör det, annars får vi väl undersöka om det kan vara nåt annat...

    Ni andra som haft bältros, hur var förloppet för er? Fick ni mediciner?

    Kram
    Maia
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    skönt att du fick en diagnos och att det inte var ngt farligt! Tänk att det var bältros, det trodde jag faktiskt inte eftersom jag envisas med att tro allt jag läser (det mest iaf) och det stod ju så tydligt att det var ovanligt att yngre personer fick det. Men du är väl speciell

    Hoppas utslagen försvinner snart iaf!

    Kram
  4. 2
    skönt att du fick en diagnos och att det inte var ngt farligt! Tänk att det var bältros, det trodde jag faktiskt inte eftersom jag envisas med att tro allt jag läser (det mest iaf) och det stod ju så tydligt att det var ovanligt att yngre personer fick det. Men du är väl speciell

    Hoppas utslagen försvinner snart iaf!

    Kram
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    När jag hade bältros, fick jag medicin, men hade varken feber eller speciellt ont förrutom när man tog på själva området runt prickarna. Kändes lite som när man bränner sig på brännässlor i skinnet, svider lite. men symptomen försvann rätt fort.

    Så du kan nog vara lugn och skönt att höra att det inte är ngn fara för dig eller barnet!
  6. 3
    När jag hade bältros, fick jag medicin, men hade varken feber eller speciellt ont förrutom när man tog på själva området runt prickarna. Kändes lite som när man bränner sig på brännässlor i skinnet, svider lite. men symptomen försvann rätt fort.

    Så du kan nog vara lugn och skönt att höra att det inte är ngn fara för dig eller barnet!
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4
    Tack! Jo, konstigt, men eftersom jag nog har nedsatt motståndskraft pga hösnuvan, trodde doktorn...
  8. 4
    Tack! Jo, konstigt, men eftersom jag nog har nedsatt motståndskraft pga hösnuvan, trodde doktorn...
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Ja, skönt att slippa medicin! Det kliar lite när kläderna rör sig på huden... men annars gör det inte alls ont.
  10. 5
    Ja, skönt att slippa medicin! Det kliar lite när kläderna rör sig på huden... men annars gör det inte alls ont.

Liknande trådar

  1. Bältros...?
    By Maia in forum _0907 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-29, 08:38
  2. Bältros
    By Jannan in forum Ordet är fritt
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 19:55
  3. 5 år och bältros!
    By Piilla in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 18:56
  4. Bältros?
    By Fixo in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 15:12
  5. Bältros
    By sudoku in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 20:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar