Kalasfråga
_99 Alla barn
  1. maylin
    #1

    Kalasfråga

    Min 99a fyller snart 10 år och han skall bjuda hem alla killar i klassen. De är totalt 7 killar, så det blir inte många.
    Vad har ni haft på era barns kalas i denna åldern. Kan man ha lekar eller skall man bara låta dem leka fritt och kanske tävla i guitar hero?
    Förut har de fått ha fritt i stort sett hela tiden och jag har bara haft frågetävling, men är sugen på lite nytt.
    Bor i norrbotten, så det är ännu snö delvis kvar med tanke på uteaktiviteter.
  2. 1
    Kalasfråga Min 99a fyller snart 10 år och han skall bjuda hem alla killar i klassen. De är totalt 7 killar, så det blir inte många.
    Vad har ni haft på era barns kalas i denna åldern. Kan man ha lekar eller skall man bara låta dem leka fritt och kanske tävla i guitar hero?
    Förut har de fått ha fritt i stort sett hela tiden och jag har bara haft frågetävling, men är sugen på lite nytt.
    Bor i norrbotten, så det är ännu snö delvis kvar med tanke på uteaktiviteter.
  3. Medlem sedan
    Apr 1999
    #2
    Adam hade trollerishow när han fyllde 10 år. Vi har en bekant som faktiskt är rätt duktig på att trolla (pappan har jobbat som amatörtrollkarl och lärt upp sin son) och det var väldigt uppskattat av barnen. Han höll nog på ca 25-30 min och det kändes bra med tanke på att det var i januari och vi hade 24 barn hemma ;-) Resten av tiden hade de fritt. De hittade själv på någon lek som de lekte allihop tillsammans, men vi var inte med och styrde upp det som vuxna.

    GH-tävling tror jag nog vore en hit. Det skulle vår son i alla fall uppskatta.
  4. 2
    Adam hade trollerishow när han fyllde 10 år. Vi har en bekant som faktiskt är rätt duktig på att trolla (pappan har jobbat som amatörtrollkarl och lärt upp sin son) och det var väldigt uppskattat av barnen. Han höll nog på ca 25-30 min och det kändes bra med tanke på att det var i januari och vi hade 24 barn hemma ;-) Resten av tiden hade de fritt. De hittade själv på någon lek som de lekte allihop tillsammans, men vi var inte med och styrde upp det som vuxna.

    GH-tävling tror jag nog vore en hit. Det skulle vår son i alla fall uppskatta.
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3
    Förra året hade vi "garden-party" för E:s kompisar, det råkade vara kanonväder. Men det vi hade som "organiserat" inslag var tipspromenad med priser - det tyckte alla var superroligt.

    (Jag tyckte själv det var så kul att göra frågor, så när jag ändå höll på gjorde jag en tipspromenad till vuxna middagsgäster senare på kvällen - de tyckte det var minst lika kul )

    När jag själv fyllde 10 gjorde vi en spökrunda i vår källare&garage, med en massa mer eller mindre läskiga saker och ljud - det var väldigt lyckat
  6. 3
    Förra året hade vi "garden-party" för E:s kompisar, det råkade vara kanonväder. Men det vi hade som "organiserat" inslag var tipspromenad med priser - det tyckte alla var superroligt.

    (Jag tyckte själv det var så kul att göra frågor, så när jag ändå höll på gjorde jag en tipspromenad till vuxna middagsgäster senare på kvällen - de tyckte det var minst lika kul )

    När jag själv fyllde 10 gjorde vi en spökrunda i vår källare&garage, med en massa mer eller mindre läskiga saker och ljud - det var väldigt lyckat

Liknande trådar

  1. Kalasfråga?
    By Zinita in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 14:38
  2. Kalasfråga!
    By --vickan-- in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 11:34
  3. Kalasfråga..
    By Nike1234 in forum Småbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 16:49
  4. Kalasfråga
    By Julia+Sanna+snitt3/9 in forum Mat & dryck
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 08:06
  5. Kalasfråga
    By Ballerina in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-01-14, 21:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar