Treårstrotset är över oss...
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Treårstrotset är över oss...

    Iaf här. August har den senaste timmen haft TIO stora utbrott, där han gallskriker, kastar sig på golvet, gråter och slåss. Inget av dem går att hitta nån eg. orsak till. *pust* Den lediga dagen idag känns mest som en förbannelse tyvärr. Han äter inte heller vilket inte gör underverk för humöret. Och det spelar ingen roll vad som bjuds. Igår skulle vi äta våfflor som han älskar, men det tog iaf 20 minuter innan han lugnade ner sig så pass att han kunde äta. Förutut har det gått att ignorera det mesta men nu flyger tallrikar och fat. Stackars honom att vara så arg. Och stackars stackars storasyster som hamna i skottlinjen. Själv ska jag läsa om trotsboken och försöka dra så djupa andetag som går med täppt näsa...

    Trevlig första maj till er alla i solskenet (men nu behöver jag regn- ska odla ju!)
  2. 1
    Treårstrotset är över oss... Iaf här. August har den senaste timmen haft TIO stora utbrott, där han gallskriker, kastar sig på golvet, gråter och slåss. Inget av dem går att hitta nån eg. orsak till. *pust* Den lediga dagen idag känns mest som en förbannelse tyvärr. Han äter inte heller vilket inte gör underverk för humöret. Och det spelar ingen roll vad som bjuds. Igår skulle vi äta våfflor som han älskar, men det tog iaf 20 minuter innan han lugnade ner sig så pass att han kunde äta. Förutut har det gått att ignorera det mesta men nu flyger tallrikar och fat. Stackars honom att vara så arg. Och stackars stackars storasyster som hamna i skottlinjen. Själv ska jag läsa om trotsboken och försöka dra så djupa andetag som går med täppt näsa...

    Trevlig första maj till er alla i solskenet (men nu behöver jag regn- ska odla ju!)
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2
    Åh så jobbigt det är...jag brukar säga att "alla åldrar har sin charm.....utom tre år..."
    Här är det också ganska trotsigt, men det finns risk att det blir värre känns det som.
    Men hon har börjat lägga sig på golvet i affären när hon inte får som hon vill....*suck*
  4. 2
    Åh så jobbigt det är...jag brukar säga att "alla åldrar har sin charm.....utom tre år..."
    Här är det också ganska trotsigt, men det finns risk att det blir värre känns det som.
    Men hon har börjat lägga sig på golvet i affären när hon inte får som hon vill....*suck*
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    Och jag har...

    trots tre barn aldrig upplevt treårsåldern som ett problem öht! Och då har jag viljestarka och envisa barn, jag lovar!
    Sex år däremot! *oj oj oj* DET är inte att leka med!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  6. 3
    Och jag har... trots tre barn aldrig upplevt treårsåldern som ett problem öht! Och då har jag viljestarka och envisa barn, jag lovar!
    Sex år däremot! *oj oj oj* DET är inte att leka med!

Liknande trådar

  1. När gr det över?
    By Anonym in forum Separation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-22, 19:02
  2. Be över att
    By MYZOXE! in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 14:45
  3. Nu är det över!
    By MonicaG in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-01, 21:51
  4. Gå över en gång = alltid gå över?
    By espinoza m 4 in forum Många barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 20:10
  5. Jag har över
    By Tuve in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 20:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar