Namn till småsyskon?!
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Namn till småsyskon?!

    Vi har diskuterat fram o tillbaka här hemma om namn men blir inte riktigt överens, har inget så där jättewow varken till pojke eller flicka men senaste budet är nog Teus om det blir en pojke (enda namnet vi har gillat båda två) sen lutar det väl åt Nomi eller Nea om det blir en tjej till. Vad tycker ni om dom namnen?
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  2. 1
    Namn till småsyskon?! Vi har diskuterat fram o tillbaka här hemma om namn men blir inte riktigt överens, har inget så där jättewow varken till pojke eller flicka men senaste budet är nog Teus om det blir en pojke (enda namnet vi har gillat båda två) sen lutar det väl åt Nomi eller Nea om det blir en tjej till. Vad tycker ni om dom namnen?
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Gätte fina gillar alla 3
  4. 2
    Gätte fina gillar alla 3
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    Teus var ovanligt, tror inte att jag hört det tidigare, låter bra ihop med Tilia! gillar nog Nomi mer än Nea...
  6. 3
    Teus var ovanligt, tror inte att jag hört det tidigare, låter bra ihop med Tilia! gillar nog Nomi mer än Nea...
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    gillar oxå Nomi mer än Nea men det har nog med att de ligger på min lista över namn jag har till blivande!
  8. 4
    gillar oxå Nomi mer än Nea men det har nog med att de ligger på min lista över namn jag har till blivande!
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Svarar igen då jag denna gång tänkte skriva ner de namn jag har då mannen min inte har lyckats hosta fram några namn ännu, och dryga månaden kvar, vad skall man med karar till va va va !!!

    Jag har ialla fall

    Nova-Li
    Nomi
    Olivia
    Havannah

    Alfred
    Theodore
    Vincent
    Casper
  10. 5
    Svarar igen då jag denna gång tänkte skriva ner de namn jag har då mannen min inte har lyckats hosta fram några namn ännu, och dryga månaden kvar, vad skall man med karar till va va va !!!

    Jag har ialla fall

    Nova-Li
    Nomi
    Olivia
    Havannah

    Alfred
    Theodore
    Vincent
    Casper
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    Fina namn! eftersom inte din gubbe vill vara med så säger jag vilka jag gillar bäst av de du har på din lista!

    Nova-Li
    Olivia (låter bäst enligt mej ihop med Cornelia)
    Havannah

    Alfred
    Theodore (låter bäst enligt mej ihop med Cornelia)
    Vincent

    jooo, jag kan tala om vad man ska ha karar till oxå!!! om du nu inte vet det så måste man ju ha dom för att få en gravid kul!!!! *hahahhaha* trodde du visste att han var inblandad i att mafgen växte!!!!
  12. 6
    Fina namn! eftersom inte din gubbe vill vara med så säger jag vilka jag gillar bäst av de du har på din lista!

    Nova-Li
    Olivia (låter bäst enligt mej ihop med Cornelia)
    Havannah

    Alfred
    Theodore (låter bäst enligt mej ihop med Cornelia)
    Vincent

    jooo, jag kan tala om vad man ska ha karar till oxå!!! om du nu inte vet det så måste man ju ha dom för att få en gravid kul!!!! *hahahhaha* trodde du visste att han var inblandad i att mafgen växte!!!!
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    jo det vet jag att han var inblandad men sen då var gör det för nytta nu jag skall ju inte ha fler barn!!! HA ha ha
  14. 7
    jo det vet jag att han var inblandad men sen då var gör det för nytta nu jag skall ju inte ha fler barn!!! HA ha ha
  15. Medlem sedan
    Feb 2007
    #8
    och ja du valde mina favorit namn så bra att någon tycker som ja får se på beben om de passar bara!!
  16. 8
    och ja du valde mina favorit namn så bra att någon tycker som ja får se på beben om de passar bara!!
  17. Medlem sedan
    May 2002
    #9
    du kanske kan ha han till att fixa saker i hemmet då ist???!!! *hahahaha* klippa gräset, diska, städa... allt som man själv inte vill ellerl orkar göra!
  18. 9
    du kanske kan ha han till att fixa saker i hemmet då ist???!!! *hahahaha* klippa gräset, diska, städa... allt som man själv inte vill ellerl orkar göra!
  19. Medlem sedan
    May 2002
    #10
    kul! blir spännande att se vad det blir för en filur! kanske en bodil!!! *hahahaha*
  20. 10
    kul! blir spännande att se vad det blir för en filur! kanske en bodil!!! *hahahaha*
  21. Medlem sedan
    Feb 2007
    #11
    ja då ingen fara min man gör massa grejor bara att man måste knö på honom lite så han kommer igång ibland, han har ansvaret för gräsklippning och tvätta bilar och vi lagar alltid mat ihop. Så kan han ju få sjuta blankt då och då för det är ju mysigt ändå!!
  22. 11
    ja då ingen fara min man gör massa grejor bara att man måste knö på honom lite så han kommer igång ibland, han har ansvaret för gräsklippning och tvätta bilar och vi lagar alltid mat ihop. Så kan han ju få sjuta blankt då och då för det är ju mysigt ändå!!
  23. Medlem sedan
    Feb 2007
    #12
    ja du kan inte ha det vanligaste namnet som man döper till just nu vet du statusen, mitt ligger inte högt heller!
  24. 12
    ja du kan inte ha det vanligaste namnet som man döper till just nu vet du statusen, mitt ligger inte högt heller!
  25. Medlem sedan
    May 2002
    #13
    bra det!
  26. 13
    bra det!
  27. Medlem sedan
    Feb 2007
    #14
    7813 st i sverige och inte i topp 100 på nyfödda de senaste åren

    jag ligger på 82842 st med mitt namn ( lena) och inte på topp 100 de heller
  28. 14
    7813 st i sverige och inte i topp 100 på nyfödda de senaste åren

    jag ligger på 82842 st med mitt namn ( lena) och inte på topp 100 de heller
  29. Medlem sedan
    May 2002
    #15
    oj det var inte många! jag tror jag har träffat ca 10 stycken med mitt namn!

    lena är lite vanligare ja, men jag har nog inte träffat nån liten, under 10 år som heter det!
  30. 15
    oj det var inte många! jag tror jag har träffat ca 10 stycken med mitt namn!

    lena är lite vanligare ja, men jag har nog inte träffat nån liten, under 10 år som heter det!
  31. Medlem sedan
    Feb 2007
    #16
    ne inga så heter våra namn ialla fall inte många men du skall veta en sak vi kommer att bli retro förr eller senare
  32. 16
    ne inga så heter våra namn ialla fall inte många men du skall veta en sak vi kommer att bli retro förr eller senare
  33. Medlem sedan
    Feb 2007
    #17
    små skall de vara inte så
  34. 17
    små skall de vara inte så
  35. Medlem sedan
    Mar 2008
    #18
    Theodore är ju jättefint tillsammans med Corneli och sen gillar jag Olivia (fast ännu hellre utan O, bara Livia). Vincent och Havannah är väl inga favoriter men dom andra namnen är fina.
  36. 18
    Theodore är ju jättefint tillsammans med Corneli och sen gillar jag Olivia (fast ännu hellre utan O, bara Livia). Vincent och Havannah är väl inga favoriter men dom andra namnen är fina.
  37. Medlem sedan
    Jan 2007
    #19
    Något i mitt bakhuvud klingar att Teus går att koppla till namnet Gud. Men jag kan ha fel för mig där. Har aldrig hört det innan faktiskt med det var gulligt. Förkortning av Matteus kanske?

    Noomi har vi en bakant liten 4 åring som heter och det namnet är fint och funkar bra tycker jag. Nea har jag själv svårt för även om jag vet att vi har ett par Nea`s här i gruppen. För mig klingar det liksom negativt. Det samma med Neo. Men heter väl barnet ett namn så vänjer man sig vid det och tycker att det passar jättebra. Har en beknat som precis fått barn nu. Det blev en Valborg!
  38. 19
    Något i mitt bakhuvud klingar att Teus går att koppla till namnet Gud. Men jag kan ha fel för mig där. Har aldrig hört det innan faktiskt med det var gulligt. Förkortning av Matteus kanske?

    Noomi har vi en bakant liten 4 åring som heter och det namnet är fint och funkar bra tycker jag. Nea har jag själv svårt för även om jag vet att vi har ett par Nea`s här i gruppen. För mig klingar det liksom negativt. Det samma med Neo. Men heter väl barnet ett namn så vänjer man sig vid det och tycker att det passar jättebra. Har en beknat som precis fått barn nu. Det blev en Valborg!
  39. Medlem sedan
    Jan 2007
    #20
    Nova- Li är fint. KÄnner en som heter Alva- Li. Finns nog många olika sådana varianter verkar det som.

    Casper har jag en systerson som heter men han stavar med K. Är betydligt färre som gör för de flesta har med C.

    Har inte mannen några förslag alls?
  40. 20
    Nova- Li är fint. KÄnner en som heter Alva- Li. Finns nog många olika sådana varianter verkar det som.

    Casper har jag en systerson som heter men han stavar med K. Är betydligt färre som gör för de flesta har med C.

    Har inte mannen några förslag alls?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hur många får småsyskon till våra -09:or
    By Jaxr in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-12-07, 14:14
  2. Grattis till alla som ska ha småsyskon!
    By Jenny m 3 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 20:05
  3. Ni med småsyskon till era speciella
    By Anonym in forum Utvecklingshämning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-30, 13:52
  4. namnförslag till Nellys småsyskon
    By Millish in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 08:27
  5. En ot fråga till dem med småsyskon
    By Gunilla med tjejerna in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 13:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar