Sluta med napp
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Sluta med napp

    Igår sa Alice plötsligt att hon ville sluta med napp och ge bort napparna till en liten bebis som vi känner. Jag tänkte att det var lika bra att passa på när hon nu ville det själv, så vi gjorde i ordning ett paket med napparna och gav till bebisen. Så igår kväll somnade hon för första gången utan napp! Och idag frågade hon inte ens efter nappen när det var dags att lägga sig. Hoppas att det går bra i fortsättningen också, för jag är rätt trött på nappar nu
    Stolt mamma till en 06:a och en 08:a

    "Trying is the first step towards failure" -Homer Simpson
  2. 1
    Sluta med napp Igår sa Alice plötsligt att hon ville sluta med napp och ge bort napparna till en liten bebis som vi känner. Jag tänkte att det var lika bra att passa på när hon nu ville det själv, så vi gjorde i ordning ett paket med napparna och gav till bebisen. Så igår kväll somnade hon för första gången utan napp! Och idag frågade hon inte ens efter nappen när det var dags att lägga sig. Hoppas att det går bra i fortsättningen också, för jag är rätt trött på nappar nu
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    HÄrligt! Hoppas det håller i sig. Vi har återigen tagit tag i det där och nu är det strikt med endast napp när det är sovdags.
  4. 2
    HÄrligt! Hoppas det håller i sig. Vi har återigen tagit tag i det där och nu är det strikt med endast napp när det är sovdags.
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Varför kunde inte det där varit MIN Alice? Hon är napptokigare än någonsin. Det är stora krokodiltårar och gnäll om den där nappen för jämnan.
  6. 3
    Varför kunde inte det där varit MIN Alice? Hon är napptokigare än någonsin. Det är stora krokodiltårar och gnäll om den där nappen för jämnan.
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    Ja, hittills går det bra. Det var läggningen jag var mest orolig för, eftersom hon aldrig har somnat utan napp tidigare. Men nu får det helt enkelt funka, för nu har jag slängt alla nappar som jag hittat på alla möjliga och omöjliga ställen
  8. 4
    Ja, hittills går det bra. Det var läggningen jag var mest orolig för, eftersom hon aldrig har somnat utan napp tidigare. Men nu får det helt enkelt funka, för nu har jag slängt alla nappar som jag hittat på alla möjliga och omöjliga ställen
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5
    Ja, så var det här också. Fram tills hon var ca 1,5 hade hon aldrig napp på dagen, bara när hon skulle sova, men sen blev det bara mer och mer och mer. Och en massa gnäll så fort vi bad henne lägga undan nappen Jag har längtat efter det här kan jag säga!
  10. 5
    Ja, så var det här också. Fram tills hon var ca 1,5 hade hon aldrig napp på dagen, bara när hon skulle sova, men sen blev det bara mer och mer och mer. Och en massa gnäll så fort vi bad henne lägga undan nappen Jag har längtat efter det här kan jag säga!
  11. Medlem sedan
    Mar 2007
    #6
    Men vilken tjej! Det skulle Daniel ens ha kommit på
    Hoppas att det fortfarande fungerar!
    Min stora tjej slutade med napp, blöja och välling innom tre veckor, och jisses vad jag saknade min bäbis
  12. 6
    Men vilken tjej! Det skulle Daniel ens ha kommit på
    Hoppas att det fortfarande fungerar!
    Min stora tjej slutade med napp, blöja och välling innom tre veckor, och jisses vad jag saknade min bäbis

Liknande trådar

  1. Sluta med napp?
    By Essbe in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 07:31
  2. När sluta med napp???
    By alvamila in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 09:57
  3. Sluta med napp???
    By Anna m Isak & Adam in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 21:40
  4. Mer om att sluta med napp
    By Jenny152 in forum Bebissnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 20:08
  5. Sluta med napp
    By Solstrålen m två pojkar in forum _0307 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-04, 18:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar