Hur hög kalvinistfaktor har ni?
Föräldraskap - kristen
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Hur hög kalvinistfaktor har ni?

    Jag var 72% inte dåligt för en smygpapist va? ! Testa här: http://www.trouw.nl/nieuws/religie-f...cle2050113.ece
    Den är nog en blandnig av skämt och allvar, men förklarar kalvinisternas inställning rätt väl (hoppas ingen sann kalvinist tar anstöt nu!)
  2. 1
    Hur hög kalvinistfaktor har ni? Jag var 72% inte dåligt för en smygpapist va? ! Testa här: http://www.trouw.nl/nieuws/religie-f...cle2050113.ece
    Den är nog en blandnig av skämt och allvar, men förklarar kalvinisternas inställning rätt väl (hoppas ingen sann kalvinist tar anstöt nu!)
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    Jag fick 67%. Tyckte att den sista frågan var en av dom bästa
  4. 2
    Jag fick 67%. Tyckte att den sista frågan var en av dom bästa
  5. mumintjejen
    #3
    61% fick jag
  6. 3
    61% fick jag
  7. mumintjejen
    #4
    Ja den sista frågan var underbar
  8. 4
    Ja den sista frågan var underbar
  9. Fru S.
    #5

    69%!

    Vad nu det innebär. En fråga förstod jag inte så bra engelska jag ändå kan. Vet inte vad en kalvinist är ens och så är jag nästan en själv!
  10. 5
    69%! Vad nu det innebär. En fråga förstod jag inte så bra engelska jag ändå kan. Vet inte vad en kalvinist är ens och så är jag nästan en själv!
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Hjälp mig med teflonminnet - vilken fråga då?
  12. 6
    Hjälp mig med teflonminnet - vilken fråga då?
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7
    Endast 36 %, Herren vare lovad!
  14. 7
    Endast 36 %, Herren vare lovad!
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8
    Jag med har teflonminne, gjorde testet för en minut sen och minns inte! kan det ha varit den om att jag kunde ha gjort nyttigare saker under den tid som ägnades testet?
  16. 8
    Jag med har teflonminne, gjorde testet för en minut sen och minns inte! kan det ha varit den om att jag kunde ha gjort nyttigare saker under den tid som ägnades testet?
  17. mumintjejen
    #9
    Japp, precis den frågan var det. Hade du kunnat göra nåt nyttigare dessa minuter som det tog att göra testet
  18. 9
    Japp, precis den frågan var det. Hade du kunnat göra nåt nyttigare dessa minuter som det tog att göra testet
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Haha, det finns inget sånt där snabbtest från vatikanen för om man kvalar in där eller?
  20. 10
    Haha, det finns inget sånt där snabbtest från vatikanen för om man kvalar in där eller?
  21. Medlem sedan
    Nov 2002
    #11
    Här blev det 56% och en rätt träffande beskrivning. Jag har definitivt blivit mer flexibel med åren....
  22. 11
    Här blev det 56% och en rätt träffande beskrivning. Jag har definitivt blivit mer flexibel med åren....
  23. Medlem sedan
    Mar 2009
    #12

    Ops, 53%!

    Men jag misstänker att det beror på att Jante måste ha varit kalvinist...
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix

    Min sommarblogg
  24. 12
    Ops, 53%! Men jag misstänker att det beror på att Jante måste ha varit kalvinist...
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #13
    Men vågar man kolla ett sånt test, tänk om man blir underkänd?
  26. 13
    Men vågar man kolla ett sånt test, tänk om man blir underkänd?
  27. Medlem sedan
    Apr 2002
    #14
    usch engelska
  28. 14
    usch engelska
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15
    Jo, jag skulle kanske varnat - rätt svårbegriplig här och där - får leta efter ngt svenskt istälet!
  30. 15
    Jo, jag skulle kanske varnat - rätt svårbegriplig här och där - får leta efter ngt svenskt istälet!
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16
    Jo Kalvinismen är grunden för de reformerta kyrkorna. Finns en LÅÅÅÅÅNG wikipedia artikel -men titta på släktträdet så ser du hur det hänger ihop med kyrkor idag. Många svenska frikyrkor är sprungna ur den reformerta traditionen, men har sedan påverkats åt olika håll. http://sv.wikipedia.org/wiki/Kalvinist
    De tar upp på vilka huvudpunkter r. skiljer sig från lutterdomen och där ser jag: syn på sakrament (dop och nattvard), synen på försoningsdöden (för alla eller vissa; förvånade mig) och predestinationen.
    (Jag är alltså lutteran och smygpapist - men tydligen reformert till sinnet enligt undersökningen)
  32. 16
    Jo Kalvinismen är grunden för de reformerta kyrkorna. Finns en LÅÅÅÅÅNG wikipedia artikel -men titta på släktträdet så ser du hur det hänger ihop med kyrkor idag. Många svenska frikyrkor är sprungna ur den reformerta traditionen, men har sedan påverkats åt olika håll. http://sv.wikipedia.org/wiki/Kalvinist
    De tar upp på vilka huvudpunkter r. skiljer sig från lutterdomen och där ser jag: syn på sakrament (dop och nattvard), synen på försoningsdöden (för alla eller vissa; förvånade mig) och predestinationen.
    (Jag är alltså lutteran och smygpapist - men tydligen reformert till sinnet enligt undersökningen)
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17
    Kankse därför jag trillade dit också
  34. 17
    Kankse därför jag trillade dit också
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18
    Fast jag fick ockå veta att jag blivit mer flexibel.... hmmm... Vet du ngt om hur det riktiga reformerta tänket lever i EFS idag ( enligt wikiartikeln var de påverkade tidigt)?
  36. 18
    Fast jag fick ockå veta att jag blivit mer flexibel.... hmmm... Vet du ngt om hur det riktiga reformerta tänket lever i EFS idag ( enligt wikiartikeln var de påverkade tidigt)?
  37. Medlem sedan
    Nov 2003
    #19
    Fick också 67% och tyckte att det som stod om mig stämde precis!
  38. 19
    Fick också 67% och tyckte att det som stod om mig stämde precis!
  39. Annam.4
    #20
    Ha, ha ! Jag tänkte precis samma tanke när jag glad i hågen gick in för att kolla

    Imponerad av er andra, men min ynkliga "engelska" klarade INTE av detta !

    (Hej förresten, myzoxe, det var längesen jag "såg" dig!)
  40. 20
    Ha, ha ! Jag tänkte precis samma tanke när jag glad i hågen gick in för att kolla

    Imponerad av er andra, men min ynkliga "engelska" klarade INTE av detta !

    (Hej förresten, myzoxe, det var längesen jag "såg" dig!)
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar