Biverkning av Behepan?
Kropp & hälsa
  1. B-12
    #1

    Biverkning av Behepan?

    Har i ca 5 år tagit TrioBe för B12-brist, men fick denna gången Behepan utskrivet(ringde in för att få receptet förnyat - så jag har ej talat med min läkare).

    Men det känns inte alls bra efter den första tabletten(är ca 3 h sen jag tog den). Sen jag tog den har jag känt mig så trött och yr, och så kliar det på hela kroppen. Kan det vara biverkningar av tabletten? Kan nämligen inte själv koppla det till något annat....

    Någon annan som tar Behepan, och har upplevt något liknande? Kan det vara något övergående eller ska jag låta bli att ta dem?

    Som jag känner det just nu vill jag inte alls ta fler av dem - får ringa min läkare på måndag, och se om jag inte kan få Triobe igen...
  2. 1
    Biverkning av Behepan? Har i ca 5 år tagit TrioBe för B12-brist, men fick denna gången Behepan utskrivet(ringde in för att få receptet förnyat - så jag har ej talat med min läkare).

    Men det känns inte alls bra efter den första tabletten(är ca 3 h sen jag tog den). Sen jag tog den har jag känt mig så trött och yr, och så kliar det på hela kroppen. Kan det vara biverkningar av tabletten? Kan nämligen inte själv koppla det till något annat....

    Någon annan som tar Behepan, och har upplevt något liknande? Kan det vara något övergående eller ska jag låta bli att ta dem?

    Som jag känner det just nu vill jag inte alls ta fler av dem - får ringa min läkare på måndag, och se om jag inte kan få Triobe igen...
  3. Medlem sedan
    Sep 1998
    #2
    jag fick utslag ( som acne, kliade ) av behepan-injektioner, de innehåller ett rött färgämne jag visst itne tål. Vet inte om tabl har samma sak? Nu har jag istället betolvion och får inte alls samma reaktion.
  4. 2
    jag fick utslag ( som acne, kliade ) av behepan-injektioner, de innehåller ett rött färgämne jag visst itne tål. Vet inte om tabl har samma sak? Nu har jag istället betolvion och får inte alls samma reaktion.
  5. B-12
    #3
    Tror faktiskt att tabletten också innehåller ett färgämne - kan det ha varit det som jag har reagerat på?

    Idag mår jag i alla fall bra - har inte tagit någon tablett, så får jag se om jag inte kan Få TrioBe igen - för det har ju funkat utan problem för mig.
  6. 3
    Tror faktiskt att tabletten också innehåller ett färgämne - kan det ha varit det som jag har reagerat på?

    Idag mår jag i alla fall bra - har inte tagit någon tablett, så får jag se om jag inte kan Få TrioBe igen - för det har ju funkat utan problem för mig.
  7. touramour
    #4
    Låter som en överkänslighetsreaktion, som inte är helt ovanlig (nåja). Ta inte Behepan mer, helt enkelt.
  8. 4
    Låter som en överkänslighetsreaktion, som inte är helt ovanlig (nåja). Ta inte Behepan mer, helt enkelt.
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    Ja det är ju "något" som jag har reagerat på, men vad?

    Har precis pratat med läkaren nu, och hon hade "aldrig" hört talas om något liknande - och trodde inte alls på att det kunde vara på grund av tabletterna. Men jag vet hur jag kände det, och kan endast koppla det till dem...det är inte många som får biverkningar av dem - står att det är "sällsynt", men jag kanske tillhör just den kategorin - i detta fallet?

    Fick i alla fall TrioBe utskrivet igen i alla fall...

    Tack för ditt svar!
  10. 5
    Ja det är ju "något" som jag har reagerat på, men vad?

    Har precis pratat med läkaren nu, och hon hade "aldrig" hört talas om något liknande - och trodde inte alls på att det kunde vara på grund av tabletterna. Men jag vet hur jag kände det, och kan endast koppla det till dem...det är inte många som får biverkningar av dem - står att det är "sällsynt", men jag kanske tillhör just den kategorin - i detta fallet?

    Fick i alla fall TrioBe utskrivet igen i alla fall...

    Tack för ditt svar!

Liknande trådar

  1. Biverkning medicin? En biverkning av
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-19, 17:13
  2. biverkning
    By alfva in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 20:29
  3. biverkning?
    By undrar in forum Pappasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 08:05
  4. biverkning?
    By undrar in forum Sex & erotik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 18:35
  5. Biverkning?
    By Fundersam in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 08:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar