Lock för öronen?
_0909 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2009
    #1

    Lock för öronen?

    Är det någon mer än jag som har problem med att det slår lock för öronen?

    Det har börjat göra det väldigt ofta den senaste månaden och jag vet inte om det är något som kan ha med graviditeten att göra? Det är inget som jag har hört talas om tidigare.

    Har någon något bra tips på vad man kan göra för att bli av med det? Det är väldigt irrterande att hela tiden höra sina egna andetag, speciellt när jag sitter mycket i telefon på jobbet, det blir så svårt att höra vad andra säger...
  2. 1
    Lock för öronen? Är det någon mer än jag som har problem med att det slår lock för öronen?

    Det har börjat göra det väldigt ofta den senaste månaden och jag vet inte om det är något som kan ha med graviditeten att göra? Det är inget som jag har hört talas om tidigare.

    Har någon något bra tips på vad man kan göra för att bli av med det? Det är väldigt irrterande att hela tiden höra sina egna andetag, speciellt när jag sitter mycket i telefon på jobbet, det blir så svårt att höra vad andra säger...
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Jag hade problem med det vid förra grav och fick tipset att använda revaxör, köps receptfritt på apoteket och används förslagsvis under natten ( inte bara bra mot vaxproppar)och det hjälpte mig.Det är jobbigt att gå runt som i en bubbla !
  4. 2
    Jag hade problem med det vid förra grav och fick tipset att använda revaxör, köps receptfritt på apoteket och används förslagsvis under natten ( inte bara bra mot vaxproppar)och det hjälpte mig.Det är jobbigt att gå runt som i en bubbla !
  5. Medlem sedan
    Feb 2009
    #3
    Ok tack det ska jag prova.
  6. 3
    Ok tack det ska jag prova.
  7. Medlem sedan
    May 1999
    #4
    Svullna slemhinnor drabbar många i näsan men det kan sätta sig i öronen oxå. Prova nässpray?
  8. 4
    Svullna slemhinnor drabbar många i näsan men det kan sätta sig i öronen oxå. Prova nässpray?
  9. Besök från okt
    #5
    Jo det känner jag igen, tyvärr
    Jättejobbigt periodvis! Hade det med sista barnet under hela graviditeten och även med detta barnet men inte riktigt lika mycket.

    Nässpray kan hjälpa om det är jobbigt och att rensa öronen. Istället för revaxör som är både kladdigt och, enligt mig ineffektivt, skulle jag istället rekommendera öronljus. Dyrare men det är en metod som fungerar snabbt och smärtfritt på både vuxna och barn.

    Läs mer här:
    http://www.oronljus.com/

    Jag brukar beställa mina här:
    http://www.halsaningar.se/webshop1.html

    Sök gärna på öronljus så hittar du mer info!
  10. 5
    Jo det känner jag igen, tyvärr
    Jättejobbigt periodvis! Hade det med sista barnet under hela graviditeten och även med detta barnet men inte riktigt lika mycket.

    Nässpray kan hjälpa om det är jobbigt och att rensa öronen. Istället för revaxör som är både kladdigt och, enligt mig ineffektivt, skulle jag istället rekommendera öronljus. Dyrare men det är en metod som fungerar snabbt och smärtfritt på både vuxna och barn.

    Läs mer här:
    http://www.oronljus.com/

    Jag brukar beställa mina här:
    http://www.halsaningar.se/webshop1.html

    Sök gärna på öronljus så hittar du mer info!
  11. Medlem sedan
    Mar 2011
    #6

    Oronljus.org

    Jag handlar på oronljus.org. dom r tdligen billigast och har väldigt bra ljus
    :-) Petra
  12. 6
    Oronljus.org Jag handlar på oronljus.org. dom r tdligen billigast och har väldigt bra ljus
    :-) Petra

Liknande trådar

  1. Lock för öronen
    By Annamed5 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-13, 13:18
  2. Lock för öronen!
    By 26november in forum _0905 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 18:56
  3. Lock för öronen
    By LinP in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 21:01
  4. Lock för öronen.
    By annicaswe in forum _0807 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 09:15
  5. Lock för öronen?
    By Nina m Nea + bf 28/3 in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 10:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar