vet någon?
Hörselskador & nedsättning
  1. Medlem sedan
    Aug 2008
    #1

    vet någon?

    Jag hoppar in med en fråga här hos er eftersom jag tror att ni kanske vet i och med att en del av er har eller kanske kommer att behöva flytta till annan kommun där de har skolor för era barn.
    Vet någon om det finns någon form av stöd till föräldrar till barn med en diagnos där flytt till en annan kommun är nödvändig för att få rätt hjälp till sitt barn? Jag kommer att flytta själv med min lilla kille och resten av familjen bor kvar i hemkommunen tillsvidare (fast jobb och barn rotade skolan)för att gå på språkförskola.
    Vi kommer att ha dubbla boenden och en inkomst (gissar jag). Jag har kollat med skatte myndigheten om det är avdragsgillt men det är det inte.
    Tack på förhand!
  2. 1
    vet någon? Jag hoppar in med en fråga här hos er eftersom jag tror att ni kanske vet i och med att en del av er har eller kanske kommer att behöva flytta till annan kommun där de har skolor för era barn.
    Vet någon om det finns någon form av stöd till föräldrar till barn med en diagnos där flytt till en annan kommun är nödvändig för att få rätt hjälp till sitt barn? Jag kommer att flytta själv med min lilla kille och resten av familjen bor kvar i hemkommunen tillsvidare (fast jobb och barn rotade skolan)för att gå på språkförskola.
    Vi kommer att ha dubbla boenden och en inkomst (gissar jag). Jag har kollat med skatte myndigheten om det är avdragsgillt men det är det inte.
    Tack på förhand!
  3. Anonym
    #2
    jag tipsar om att ställa frågan inne på "ordet är fritt" här på aff, där finns det folk av alla slag och många frågor kan man få svar på där. Lycka till.
  4. 2
    jag tipsar om att ställa frågan inne på "ordet är fritt" här på aff, där finns det folk av alla slag och många frågor kan man få svar på där. Lycka till.
  5. Medlem sedan
    Apr 2009
    #3
    deit enda bidrag jag vet är vårdbidraget som ansöks om hos försäkringskassan..
    Man behöver ta ledigt för att gå på audiologen, för att lära teckenspråk, osv...
  6. 3
    deit enda bidrag jag vet är vårdbidraget som ansöks om hos försäkringskassan..
    Man behöver ta ledigt för att gå på audiologen, för att lära teckenspråk, osv...

Liknande trådar

  1. Känner någon till någon blogg?
    By anonymt namn in forum Klumpfot
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-15, 21:11
  2. Någon som känner någon eller själv
    By Anonymus in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 20:57
  3. Någon som känner någon eller själv
    By anonymus in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 19:25
  4. Någon från fk, eller någon annan som
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 17:44
  5. Någon från fk, eller någon annan som
    By Anonym in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 16:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar