Känner mig så ensam.
Känsliga snack
  1. anonymt namn
    #1

    Känner mig så ensam.

    Min sambo och jag har det riktigt dåligt nu. Jag vet inte om det kommer ta slut nu. Arbetslös är jag också. Söker alla jobb jag kan, inte ens sommarjobb får jag! Jag mår bara sämre och sämre nu. Ingen bra mamma är jag heller, sur och vresig. Inte hjälper det att sambon beter sig som en gris mot mig. Han tycker att jag bara gnäller och att jag är slö om det inte är städat när han kommer hem från jobbet. Jag hade mer ork att städa och tvätta när jag jobbade heltid än vad jag har nu. Hur ska jag få honom att fatta att det är så psykiskt jobbigt för mig just nu. Får höra dumma kommentarar från hans mamma att jag minsann är slö och latar mig när jag är ensam hemma och barnen är på dagis sina femton timmar i veckan. Jag har ingen att prata med, mamma bryr sig inte om mig och mina syskon, sambon tycker inte att han ska behöva göra något nu när jag ändå är hemma hela dagarna. Inte blir det bättre av att jag har hemska tankar att dras med, känns som om de skulle ha det bättre utan mig.
  2. 1
    Känner mig så ensam. Min sambo och jag har det riktigt dåligt nu. Jag vet inte om det kommer ta slut nu. Arbetslös är jag också. Söker alla jobb jag kan, inte ens sommarjobb får jag! Jag mår bara sämre och sämre nu. Ingen bra mamma är jag heller, sur och vresig. Inte hjälper det att sambon beter sig som en gris mot mig. Han tycker att jag bara gnäller och att jag är slö om det inte är städat när han kommer hem från jobbet. Jag hade mer ork att städa och tvätta när jag jobbade heltid än vad jag har nu. Hur ska jag få honom att fatta att det är så psykiskt jobbigt för mig just nu. Får höra dumma kommentarar från hans mamma att jag minsann är slö och latar mig när jag är ensam hemma och barnen är på dagis sina femton timmar i veckan. Jag har ingen att prata med, mamma bryr sig inte om mig och mina syskon, sambon tycker inte att han ska behöva göra något nu när jag ändå är hemma hela dagarna. Inte blir det bättre av att jag har hemska tankar att dras med, känns som om de skulle ha det bättre utan mig.
  3. Medlem sedan
    Dec 2008
    #2
    Kramar till dig.
  4. 2
    Kramar till dig.
  5. Malince
    #3
    Förstår dig, jag och sambon har haft det jättejobbigt ett långt tag, och när vi väl tog tag i det och gick till familjerådgivningen så blev jag bara att må sämre, har varit sjukskriven snart två månader för depression.

    Har du fått någon hjälp? Samtal/medicin? Jag tycker du ska ringa vårdcentralen annars och be om hjälp.

    Och glöm inte bort att du är den bästa mamma dina barn kan ha. När man mår så dåligt så orkar man verkligen inte ta tag i saker och ting, jag var ganska "grinig" mot mina barn när jag mådde som sämst - vilket framförallt 5-åringen märkte - nu säger tom 5-åringen att han tycker jag är gladare - och det värmde att höra.

    Stor kram till dig!
  6. 3
    Förstår dig, jag och sambon har haft det jättejobbigt ett långt tag, och när vi väl tog tag i det och gick till familjerådgivningen så blev jag bara att må sämre, har varit sjukskriven snart två månader för depression.

    Har du fått någon hjälp? Samtal/medicin? Jag tycker du ska ringa vårdcentralen annars och be om hjälp.

    Och glöm inte bort att du är den bästa mamma dina barn kan ha. När man mår så dåligt så orkar man verkligen inte ta tag i saker och ting, jag var ganska "grinig" mot mina barn när jag mådde som sämst - vilket framförallt 5-åringen märkte - nu säger tom 5-åringen att han tycker jag är gladare - och det värmde att höra.

    Stor kram till dig!

Liknande trådar

  1. Känner mig så ensam...
    By Vilsen och ensam in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-28, 12:17
  2. Känner mig så ensam!
    By anonymt namn in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 10:04
  3. Känner mig ensam
    By H med E in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 17:43
  4. känner mig så ensam....
    By pennan in forum Känsliga snack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 18:35
  5. Känner mig så ensam
    By Annie in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 10:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar