Vad gör du med sådan du inte längre anvä

Visa resultat för omröstning: Vad gör du med saker du inte längre använder?

Antal röster 3011. Den här omröstningen är stängd
  • Säljer

    870 28.89%
  • Byter bort

    39 1.30%
  • Ger bort

    1 724 57.26%
  • Slänger

    378 12.55%
Månadens fråga
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    Vad gör du med sådan du inte längre anvä

    Vad gör du med sådan du inte längre använder?
  2. 1
    Vad gör du med sådan du inte längre anvä Vad gör du med sådan du inte längre använder?
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    Hamnar allt längre ner i garderoben, men det alternativet finns inte med...
  4. 2
    Hamnar allt längre ner i garderoben, men det alternativet finns inte med...
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Svårt och svara när man bara kan välja 1
    Jag både byter, säljer och ger bort.

    Dvs, byter gör jag om det finns någon som har något jag är intresserad av och det är ömsesidigt.
    Jag försöker sälja lite för att ha råd med nya kläder eller diverse.
    Och ger bort gör jag även. Speciellt till en second hand affär som heter Brödet och Fiskarna i Enköping som sedan säljer kläderna/sakerna och skänker en stor del av summan till behövande barn
  6. 3
    Svårt och svara när man bara kan välja 1
    Jag både byter, säljer och ger bort.

    Dvs, byter gör jag om det finns någon som har något jag är intresserad av och det är ömsesidigt.
    Jag försöker sälja lite för att ha råd med nya kläder eller diverse.
    Och ger bort gör jag även. Speciellt till en second hand affär som heter Brödet och Fiskarna i Enköping som sedan säljer kläderna/sakerna och skänker en stor del av summan till behövande barn
  7. Medlem sedan
    Dec 2008
    #4
    Det som är oanvändbart slänger jag eller ger bort som mattrasor, övrigt säljer eller skänker jag bort till vänner eller till RK.
  8. 4
    Det som är oanvändbart slänger jag eller ger bort som mattrasor, övrigt säljer eller skänker jag bort till vänner eller till RK.
  9. Medlem sedan
    Apr 2009
    #5
    Kastar det som inte längre går att använda. Skänker bort det som någon annan kan ha användning för. Har tänkt sälja en del också men det har ännu inte blivit av.
  10. 5
    Kastar det som inte längre går att använda. Skänker bort det som någon annan kan ha användning för. Har tänkt sälja en del också men det har ännu inte blivit av.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Jag kan inte svara alls...

    ...för jag sparar allt jag inte längre använder. Vi är hopplösa och har alla förråd på vind/garage och källare proppfulla. Det som gått sönder och det som är hopplöst oanväåndbart brukar vi slänga, men allt som "kan vara bra att ha någon gång" stannar kvar i vår ägo...tyvärr.
  12. 6
    Jag kan inte svara alls... ...för jag sparar allt jag inte längre använder. Vi är hopplösa och har alla förråd på vind/garage och källare proppfulla. Det som gått sönder och det som är hopplöst oanväåndbart brukar vi slänga, men allt som "kan vara bra att ha någon gång" stannar kvar i vår ägo...tyvärr.
  13. Medlem sedan
    Jul 2007
    #7

    ger till myrorna...

    ... fast oftast blir saker liggande allt längre in i gömmor som kanske borde kallas glömmor. (Å så blir de roliga och urmodiga fynd att skratta åt, eller förknippade med nostalgiska minnen, å så lyckas jag i alla fall inte göra mig av med bråten...)
  14. 7
    ger till myrorna... ... fast oftast blir saker liggande allt längre in i gömmor som kanske borde kallas glömmor. (Å så blir de roliga och urmodiga fynd att skratta åt, eller förknippade med nostalgiska minnen, å så lyckas jag i alla fall inte göra mig av med bråten...)
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8
    Det mesta har jag gett bort, men jag har även sålt en del, och slängt sådant som är i för dåligt skick att använda mer.
  16. 8
    Det mesta har jag gett bort, men jag har även sålt en del, och slängt sådant som är i för dåligt skick att använda mer.
  17. Medlem sedan
    Mar 2007
    #9
    Barnkläder sparar jag. Svårt att göra sig av med. Jag sparar andra saker också, men jag försöker sälja det jag kan. Mycke blir slängt.
  18. 9
    Barnkläder sparar jag. Svårt att göra sig av med. Jag sparar andra saker också, men jag försöker sälja det jag kan. Mycke blir slängt.
  19. Medlem sedan
    Aug 2007
    #10
    Ger bort mycket, försöker sälja en del och slänger det som är trasigt. Har sparat lite av barnens första kläder. Har för lite förvaringsutrymmen för att kunna spara allt. Sen hittar man ingenting om man har allting kvar.
  20. 10
    Ger bort mycket, försöker sälja en del och slänger det som är trasigt. Har sparat lite av barnens första kläder. Har för lite förvaringsutrymmen för att kunna spara allt. Sen hittar man ingenting om man har allting kvar.
  21. Medlem sedan
    Apr 2002
    #11

    Återvinner?

    Varför finns inte det med, det är visserligen också att slänga, men på ett helt annat sätt än att SLÄNGA.
    - When respect becomes the context for what you say, what you say is more likely to convey respect.-
  22. 11
    Återvinner? Varför finns inte det med, det är visserligen också att slänga, men på ett helt annat sätt än att SLÄNGA.
  23. Medlem sedan
    Jul 2008
    #12

    jag slänger eller ner i källaren...
  24. 12
    jag slänger eller ner i källaren...

Liknande trådar

  1. En sådan här har min man jag inte är
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-10-01, 21:02
  2. Sådan mor sådan dotter?
    By kentulla in forum Pappasnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 22:20
  3. Visste inte att sådan förtvivl
    By anonymt namn in forum Ensamförälder
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-31, 11:22
  4. vilka gneiskläder ska man anvä
    By gneis_mam in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 19:05
  5. fick en sådan där,jag är inte gravid..
    By pinja in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 08:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar