Bebis i säte
_0906 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Bebis i säte

    Idag var vi på tillväxt-ultraljud och bebisarna väger omkring 2300 gram. Lite under det normala men inget oroväckande.

    Det var däremot oroväckande att tvilling 1 låg i säte så det blir nog snitt för mig också. Något jag aldrig varit med om innan.
    Så nu försöker jag leta upp all fakta jag bara kan om kejsarsnitt.
    Jag som verkligen ville föda vaginalt. :0(
    **Stolt mamma**

    Tvillingpojkar -01, flicka -04, pojke -05 och tvillingflickor -09
    + 3 bonusar
  2. 1
    Bebis i säte Idag var vi på tillväxt-ultraljud och bebisarna väger omkring 2300 gram. Lite under det normala men inget oroväckande.

    Det var däremot oroväckande att tvilling 1 låg i säte så det blir nog snitt för mig också. Något jag aldrig varit med om innan.
    Så nu försöker jag leta upp all fakta jag bara kan om kejsarsnitt.
    Jag som verkligen ville föda vaginalt. :0(
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Gissar att det inte finnes utrymme för vändnigs försök då de är 2 där inne, har inte snittats själv så jag har inget råd att ge där.
  4. 2
    Gissar att det inte finnes utrymme för vändnigs försök då de är 2 där inne, har inte snittats själv så jag har inget råd att ge där.
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    Aj då sicken liten typ. Vändningsförsök antar jag är omöjligt med tvillingar. Finns det någon chans att den vänder sig ändå? Eller att du kan föda i säte, fast det kanske man helt slutat med. Men det ska ju gå bra att föda med kejsarsnitt också, de allra flesta har ju faktiskt väldigt fina upplevelser från det. Men det är inget jag heller hade valt friviligt.
  6. 3
    Aj då sicken liten typ. Vändningsförsök antar jag är omöjligt med tvillingar. Finns det någon chans att den vänder sig ändå? Eller att du kan föda i säte, fast det kanske man helt slutat med. Men det ska ju gå bra att föda med kejsarsnitt också, de allra flesta har ju faktiskt väldigt fina upplevelser från det. Men det är inget jag heller hade valt friviligt.
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    Nej vändningsförsök

    är lönlöst med tvillingar då det redan är så liten plats i magen. :0(
    Ska på nytt ultraljud igen om två veckor men bm trodde det var väldigt liten chans att den skulle vända sig igen. Liten buse det där.
    Hade det varit tvilling numer 2 som låg i säte så hade jag kunnat föda den så, men så länge det är 1:an så får man inte göra det med tvillingar. Tydligen om det skulle bli komplikationer så drabbar det ju även tvåan då.

    Ja jag ska träffa min egen bm nästa vecka så jag får fråga ut henne alla möjliga frågor. Jag är ju inte den första som gör snitt men det skrämmer mig lite.
    **Stolt mamma**

    Tvillingpojkar -01, flicka -04, pojke -05 och tvillingflickor -09
    + 3 bonusar
  8. 4
    Nej vändningsförsök är lönlöst med tvillingar då det redan är så liten plats i magen. :0(
    Ska på nytt ultraljud igen om två veckor men bm trodde det var väldigt liten chans att den skulle vända sig igen. Liten buse det där.
    Hade det varit tvilling numer 2 som låg i säte så hade jag kunnat föda den så, men så länge det är 1:an så får man inte göra det med tvillingar. Tydligen om det skulle bli komplikationer så drabbar det ju även tvåan då.

    Ja jag ska träffa min egen bm nästa vecka så jag får fråga ut henne alla möjliga frågor. Jag är ju inte den första som gör snitt men det skrämmer mig lite.
  9. Medlem sedan
    Feb 2009
    #5
    Oj då, vilken otur! Jag känner väl som du att jag helst föder vaginalt (det är ju det enda jag känner till ) men i vårt fall kan det ju bli så som du säger, ettan bestämmer!

    Jag var på UL igår och min "lille" har vänt sig till säte, men man räknar med att han/hon är tvåa eftersom den är så mycket mindre... men jag vet inte, det är ju den som ligger längst ner och blockerar utgången... men det kanske rättar till sig..

    Jag gör som du letar och läser allt om snitt i förebyggande syfte... men vill inte

    Kram
  10. 5
    Oj då, vilken otur! Jag känner väl som du att jag helst föder vaginalt (det är ju det enda jag känner till ) men i vårt fall kan det ju bli så som du säger, ettan bestämmer!

    Jag var på UL igår och min "lille" har vänt sig till säte, men man räknar med att han/hon är tvåa eftersom den är så mycket mindre... men jag vet inte, det är ju den som ligger längst ner och blockerar utgången... men det kanske rättar till sig..

    Jag gör som du letar och läser allt om snitt i förebyggande syfte... men vill inte

    Kram

Liknande trådar

  1. Bebis i säte
    By wina in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-09-04, 09:56
  2. Bebis i säte.
    By anonymt namn in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-10, 16:25
  3. Ni som har bebis i säte...
    By jesifer in forum _0806 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 14:46
  4. bebis i säte...
    By lyckans ost in forum Förlossning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 20:23
  5. Bebis i säte..
    By kajsa m O-04 & W-06 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 19:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar