födelsedagskalas
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    födelsedagskalas

    Hej!
    Valdemar är bjuden på sitt första "egna" barnkalas - en dagiskompis fyller tre. Han verjar tycka att det ska bli roligt (men jag är nog mer uppspelt än han, vi är rätt nyinflyttade och har inte så stort umgänge än).

    Ni med äldre barn - vilket prisläge gäller för presenter? Om jag tänker mellan 50 och 100 kr är jag rätt på det då?
    LiMa m V 0610 och bf 0807
  2. 1
    födelsedagskalas Hej!
    Valdemar är bjuden på sitt första "egna" barnkalas - en dagiskompis fyller tre. Han verjar tycka att det ska bli roligt (men jag är nog mer uppspelt än han, vi är rätt nyinflyttade och har inte så stort umgänge än).

    Ni med äldre barn - vilket prisläge gäller för presenter? Om jag tänker mellan 50 och 100 kr är jag rätt på det då?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Kul med kalas! Hoppas han får kul! Jag brukar ha ungefär 50-100 kr i budget till presenter. Tycker det är lagom.
    Malo m Albin aug-03, Alfons okt-06 och Saga maj-08
    http://www.famkilander.se
  4. 2
    Kul med kalas! Hoppas han får kul! Jag brukar ha ungefär 50-100 kr i budget till presenter. Tycker det är lagom.
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Vad roligt för Valter

    Du tänker rätt när det gäller summan för presenten, tycker jag med, brukar själv försöka hitta något i den prisklassen.

    Lucas har ännu inte varit på något "eget" kalas men har haft tur några gånger och fått följa med på dem hans syster har blivit bjuden på

    Hoppas att ni får det trevligt!
  6. 3
    Vad roligt för Valter

    Du tänker rätt när det gäller summan för presenten, tycker jag med, brukar själv försöka hitta något i den prisklassen.

    Lucas har ännu inte varit på något "eget" kalas men har haft tur några gånger och fått följa med på dem hans syster har blivit bjuden på

    Hoppas att ni får det trevligt!
  7. Medlem sedan
    Oct 2005
    #4
    Det var mycket trevligt. De hade fiskdamm med godispåse, och Valdemar stod bredvid och jublade när de andra barnen fiskade innan det var hans tur.
  8. 4
    Det var mycket trevligt. De hade fiskdamm med godispåse, och Valdemar stod bredvid och jublade när de andra barnen fiskade innan det var hans tur.
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    Var han där själv eller var ni med?
  10. 5
    Var han där själv eller var ni med?
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    Åh, så kul med kalas! Har ni lärt känna några nya människor på orten eller är det svårt som nyinflyttad?
  12. 6
    Åh, så kul med kalas! Har ni lärt känna några nya människor på orten eller är det svårt som nyinflyttad?
  13. Medlem sedan
    Oct 2005
    #7
    Jag och lillebror var med. Känns som om han är för liten att lämna hos någon han aldrig varit hemma hos förut. Men en av de andra jämnåriga gästerna var där själv, och det gick hur bra som helst för honom.

    Men för de arrangerande föräldrarnas skull kändes det väl också rätt bra att stanna så att man t ex kan byta på sitt eget barn
  14. 7
    Jag och lillebror var med. Känns som om han är för liten att lämna hos någon han aldrig varit hemma hos förut. Men en av de andra jämnåriga gästerna var där själv, och det gick hur bra som helst för honom.

    Men för de arrangerande föräldrarnas skull kändes det väl också rätt bra att stanna så att man t ex kan byta på sitt eget barn
  15. Medlem sedan
    Sep 2005
    #8
    Så kul att ni fick gå på kalas alla tre. Är det några föräldrar ni kan tänkas börja umgås med eller är det "bara" barnen som är kompisar?
  16. 8
    Så kul att ni fick gå på kalas alla tre. Är det några föräldrar ni kan tänkas börja umgås med eller är det "bara" barnen som är kompisar?

Liknande trådar

  1. Födelsedagskalas
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-29, 14:44
  2. Födelsedagskalas i dag
    By Smilla... in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 11:18
  3. Födelsedagskalas!
    By KatarinaFR in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 22:06
  4. Födelsedagskalas?
    By dainty in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 22:27
  5. Snö och födelsedagskalas...
    By Lotta_79 in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 21:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar