Ledsen vid lämning
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Ledsen vid lämning

    Min Fanny har varit ledsen den senaste veckan när jag lämnat henne på förskolan. Det har hon inte varit sedan någon gång under inskolningen i augusti.
    Det gör lite ont i ett modershjärta när hennes mungipor går neråt. Men vid hämtning vill hon inte gå hem

    Jag jobbar själv på en förskola och får ibland ta emot ledsna barn och säger till föräldrar att det går över, men när det är ens eget barn är det en helt annan sak.

    Hur går det för er när ni lämnar era barn (ni som har barn på förskola) ?
  2. 1
    Ledsen vid lämning Min Fanny har varit ledsen den senaste veckan när jag lämnat henne på förskolan. Det har hon inte varit sedan någon gång under inskolningen i augusti.
    Det gör lite ont i ett modershjärta när hennes mungipor går neråt. Men vid hämtning vill hon inte gå hem

    Jag jobbar själv på en förskola och får ibland ta emot ledsna barn och säger till föräldrar att det går över, men när det är ens eget barn är det en helt annan sak.

    Hur går det för er när ni lämnar era barn (ni som har barn på förskola) ?
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Med Wiktor går det kanon och har alltid gjort..tror vi har haft en lite mer nedåt dag sedan han började men han blir så glad när han kommer dit samt när vi hämtar...värre är det med lillebror som alltid är ledsen när vi lämnar... skitjobbigt!
  4. 2
    Med Wiktor går det kanon och har alltid gjort..tror vi har haft en lite mer nedåt dag sedan han började men han blir så glad när han kommer dit samt när vi hämtar...värre är det med lillebror som alltid är ledsen när vi lämnar... skitjobbigt!
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Adrian började i oktober och peppar, peppar har det gått bra. Han går direkt in när han är avklädd och har oftast inte ens tid eller lust att säga hej till oss. Han har varit riktigt ledsen en gång men då hade han varit febersjuk och var väl inte riktigt med mentalt.
  6. 3
    Adrian började i oktober och peppar, peppar har det gått bra. Han går direkt in när han är avklädd och har oftast inte ens tid eller lust att säga hej till oss. Han har varit riktigt ledsen en gång men då hade han varit febersjuk och var väl inte riktigt med mentalt.
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    David har haft flera ledsna perioder. De första månaderna efter att han skolades in skrek han varje gång jag lämnade honom. Sen blev det bra, men efter sommaruppehållet var han ledsen några dagar igen. Sen har det varit enstaka tillfällen och efter påsk bytte han avdelning och var ledsen en vecka igen. Jag håller med om att det verkligen skär i ens modershjärta, men det är skönt att personalen säger att det går över snabbt.
    Hoppas Fannys ledsna period snart är över.
  8. 4
    David har haft flera ledsna perioder. De första månaderna efter att han skolades in skrek han varje gång jag lämnade honom. Sen blev det bra, men efter sommaruppehållet var han ledsen några dagar igen. Sen har det varit enstaka tillfällen och efter påsk bytte han avdelning och var ledsen en vecka igen. Jag håller med om att det verkligen skär i ens modershjärta, men det är skönt att personalen säger att det går över snabbt.
    Hoppas Fannys ledsna period snart är över.
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5
    Det går bättre & bättre å det är ju skönt.
    De första veckorna eller nästan månaderna var Hugo svårlämnad men nu sedan några veckor tillbaka har han, kanske inte superglad men själv skuttat in.

    Lite olika är det dock vem av fröknarna som möter oss i dörren ( han har väl sina favisar han med )
    Sedan kan det vara lite protester när jag lämnar efter helg, lov eller sjukdagar för då har han ju varit hemma några dagar.

    Fanny är garanterat bara inne någon period då hon tycker att det är extra känsligt att bli lämnad.
    Jättejobbigt & går naturligtvis över, men förstår dig att det känns tungt att lämna henne när hon är så ledsen.
    Hugo skrek sig nästan hes den första tiden *usch vid tungt det var*

    Styrkekramar till dig/er!
  10. 5
    Det går bättre & bättre å det är ju skönt.
    De första veckorna eller nästan månaderna var Hugo svårlämnad men nu sedan några veckor tillbaka har han, kanske inte superglad men själv skuttat in.

    Lite olika är det dock vem av fröknarna som möter oss i dörren ( han har väl sina favisar han med )
    Sedan kan det vara lite protester när jag lämnar efter helg, lov eller sjukdagar för då har han ju varit hemma några dagar.

    Fanny är garanterat bara inne någon period då hon tycker att det är extra känsligt att bli lämnad.
    Jättejobbigt & går naturligtvis över, men förstår dig att det känns tungt att lämna henne när hon är så ledsen.
    Hugo skrek sig nästan hes den första tiden *usch vid tungt det var*

    Styrkekramar till dig/er!
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    Tack så mycket. Idag gick det lite bättre. Jag försökte få henne att gå till en kompis direkt och leka med henne, istället för att hon skulle gå till en "fröken" och det gick bättre idag (iallafall). Vi får se imorgon !
  12. 6
    Tack så mycket. Idag gick det lite bättre. Jag försökte få henne att gå till en kompis direkt och leka med henne, istället för att hon skulle gå till en "fröken" och det gick bättre idag (iallafall). Vi får se imorgon !

Liknande trådar

  1. bra lämning
    By spiff_05 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 16:59
  2. Dottern ledsen vid lämning
    By Sophie m Lucas&Emmie in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 21:50
  3. Lämning..
    By ruffa in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 15:44
  4. ledsen vid lämning...
    By kajsa m O-04 & W-06 in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-26, 21:06
  5. 3-åring ledsen vid lämning: tips?
    By Åsa in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 16:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar