Nu är det över
Allvarligt sjuka
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Nu är det över

    Ikväll vid 19-tiden somnade (äntligen) mamma in. Nu får hon lugn och ro, och ingen smärta.
  2. 1
    Nu är det över Ikväll vid 19-tiden somnade (äntligen) mamma in. Nu får hon lugn och ro, och ingen smärta.
  3. Medlem sedan
    Jul 2000
    #2
    Mina varmaste kramar till dig...
    Så tråkigt att höra men ändå så gott.
    Man önskar ju inte livet av någon men när det inte det inte finns nått att göra är det gott att de får somna in.
    De e slitsamt att stå brevid å se på men ändå inte kunna göra nått.

    Många kramar åter till dig
  4. 2
    Mina varmaste kramar till dig...
    Så tråkigt att höra men ändå så gott.
    Man önskar ju inte livet av någon men när det inte det inte finns nått att göra är det gott att de får somna in.
    De e slitsamt att stå brevid å se på men ändå inte kunna göra nått.

    Många kramar åter till dig
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Tack, ja skönt och underbart samtidigt.

    Hur går det för er då? Har din mamma fått nåt mer svar från läkaren?
  6. 3
    Tack, ja skönt och underbart samtidigt.

    Hur går det för er då? Har din mamma fått nåt mer svar från läkaren?
  7. Medlem sedan
    Jul 2000
    #4
    Vi vet inte mer än att vänta in en scintografiröntgen.
    De blir förhoppningsvis om nån vecka, sen tar det väl drygt en vecka på det svaret.

    De jobbigaste just nu e nog att behöva ljuga för pappa så han inte får reda på vad som händer för de vill absolut inte mamma. Idag var han inge vidare tydligen mycket smärta igen så nu får han morfinsprutor på nytt.
    Han har ju reda en hästdos med morfin dagligen.

    Önskar att han snart får sluta detta elände för det känns inte värdigt alls att han ska behöva ligga så.

    Bråkar samtidigt med kommunen för att få in minsta grabben fler timmar på dagis för jag känner mig inte som nån bra mamma just nu.

    Varma kramar ......
  8. 4
    Vi vet inte mer än att vänta in en scintografiröntgen.
    De blir förhoppningsvis om nån vecka, sen tar det väl drygt en vecka på det svaret.

    De jobbigaste just nu e nog att behöva ljuga för pappa så han inte får reda på vad som händer för de vill absolut inte mamma. Idag var han inge vidare tydligen mycket smärta igen så nu får han morfinsprutor på nytt.
    Han har ju reda en hästdos med morfin dagligen.

    Önskar att han snart får sluta detta elände för det känns inte värdigt alls att han ska behöva ligga så.

    Bråkar samtidigt med kommunen för att få in minsta grabben fler timmar på dagis för jag känner mig inte som nån bra mamma just nu.

    Varma kramar ......
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Nej Pia, vad trâkigt. Vad fort det gick..
    Varma tankar gumman.
  10. 5
    Nej Pia, vad trâkigt. Vad fort det gick..
    Varma tankar gumman.
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    tack =) ja, fast vi tyckte hon fick plågas allt för länge ändå men om man räknar från beskedet så gick det rätt fort.
  12. 6
    tack =) ja, fast vi tyckte hon fick plågas allt för länge ändå men om man räknar från beskedet så gick det rätt fort.
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Ledsen för din skull!
    Jag kan bara säga att sorgen och saknaden går kanske inte över, men man vänjer sig vid den.

    Miste min mamma i cancer för 4,5 år sedan, så jag har en hum om vad du går igenom.
  14. 7
    Ledsen för din skull!
    Jag kan bara säga att sorgen och saknaden går kanske inte över, men man vänjer sig vid den.

    Miste min mamma i cancer för 4,5 år sedan, så jag har en hum om vad du går igenom.
  15. Medlem sedan
    Dec 1999
    #8

    Många varma kramar

    Vad skönt för henne & er att hon fick somna in nu, när ingen bot finns är det ju det enda man önskar den svårt sjuka. Tänker på Er!
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  16. 8
    Många varma kramar Vad skönt för henne & er att hon fick somna in nu, när ingen bot finns är det ju det enda man önskar den svårt sjuka. Tänker på Er!
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9
    Nej går över gör det väl aldrig, men som sagt.....det blir kanske lättare att hantera med tiden
  18. 9
    Nej går över gör det väl aldrig, men som sagt.....det blir kanske lättare att hantera med tiden
  19. Medlem sedan
    Jun 2002
    #10
    Ja visst, hon sa själv när hon fått beskedet om avlutad behandling att hon ville det skulle gå snabbt. det gjorde det ju tyvärr inte, men nu har hon iaf fått ro.
  20. 10
    Ja visst, hon sa själv när hon fått beskedet om avlutad behandling att hon ville det skulle gå snabbt. det gjorde det ju tyvärr inte, men nu har hon iaf fått ro.
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11

    Varma kiramar

    Vad skönt att hon slipper ha smärta, men vad oerhört sorgligt för er alla.... Skickar mina varmaste cyberkramar till er alla. Sköt om er och ta hand om varandra!!!
    Lycka är en resa inte en destination.
  22. 11
    Varma kiramar Vad skönt att hon slipper ha smärta, men vad oerhört sorgligt för er alla.... Skickar mina varmaste cyberkramar till er alla. Sköt om er och ta hand om varandra!!!
  23. Medlem sedan
    Sep 2002
    #12
    Ja lidandet är ju svârt att se, och jag förstâr vad du menar, men jag tänkte att det inte var längesedan diagnosen kom.
    Hur mâr du?
    Kram gumman
  24. 12
    Ja lidandet är ju svârt att se, och jag förstâr vad du menar, men jag tänkte att det inte var längesedan diagnosen kom.
    Hur mâr du?
    Kram gumman
  25. Medlem sedan
    Feb 2008
    #13
    jag skickar dej och din familj mina varmaste och tröstande tankar. Skönt för din mamma att slippa allt lidande! Kramar om dej! Kine
  26. 13
    jag skickar dej och din familj mina varmaste och tröstande tankar. Skönt för din mamma att slippa allt lidande! Kramar om dej! Kine
  27. Medlem sedan
    Jun 2002
    #14
    Tack så mycket =)
  28. 14
    Tack så mycket =)
  29. Medlem sedan
    Jun 2002
    #15
    Tack, kramar tillbaka hårt =)
  30. 15
    Tack, kramar tillbaka hårt =)
  31. Medlem sedan
    Jun 2002
    #16
    Nej, spridningen är ju ett år sen vi fick veta om. Det är ju inte så långt när man tänker efter.

    Jag mår relativt bra, känns som om jag fixat det mesta av sorgen innan......men självklart kändes det hemskt när det hände.
  32. 16
    Nej, spridningen är ju ett år sen vi fick veta om. Det är ju inte så långt när man tänker efter.

    Jag mår relativt bra, känns som om jag fixat det mesta av sorgen innan......men självklart kändes det hemskt när det hände.

Liknande trådar

  1. När gr det över?
    By Anonym in forum Separation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-22, 19:02
  2. Be över att
    By MYZOXE! in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 14:45
  3. Nu är det över!
    By MonicaG in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-01, 21:51
  4. Gå över en gång = alltid gå över?
    By espinoza m 4 in forum Många barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 20:10
  5. Jag har över
    By Tuve in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 20:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar