Potträning
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Potträning

    eller toalettträning är det väl mest

    Emelina bestämde sig för ett par veckor sedan för att hon ville kissa på toaletten. Efter några försök som inte blev något lyckades hon, och nu är hon på toa minst 3-4 ggr per dag. Är vi bara hemma har hon trosor ett par timmar och det går fint. Men än så länge har hon blöja om vi ska ut någonstans. Om en vecka åker vi till Kreta, och där blir det väl si o så med träningen, så vi tar det lite lugnt nu. Men när vi kommer hem hoppas vi på att hon kan bli helt torr. Känns så skönt! Längtar bort med blöjorna!

    Men hade inte alls tänkt pröva rikgigt ännu...Hon är bra mycket tidigare än sina bröder...

    Fler som övar?
    ****************************** *****************************
    mamma till fyra och driver webshoppen Koola Knut, www.koolaknut.se
  2. 1
    Potträning eller toalettträning är det väl mest

    Emelina bestämde sig för ett par veckor sedan för att hon ville kissa på toaletten. Efter några försök som inte blev något lyckades hon, och nu är hon på toa minst 3-4 ggr per dag. Är vi bara hemma har hon trosor ett par timmar och det går fint. Men än så länge har hon blöja om vi ska ut någonstans. Om en vecka åker vi till Kreta, och där blir det väl si o så med träningen, så vi tar det lite lugnt nu. Men när vi kommer hem hoppas vi på att hon kan bli helt torr. Känns så skönt! Längtar bort med blöjorna!

    Men hade inte alls tänkt pröva rikgigt ännu...Hon är bra mycket tidigare än sina bröder...

    Fler som övar?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Låter som att ni kommit en bit på väg! Här går det lite trögare, men jag försöker få Ella att sitta på pottan lite varje dag. Hon tycker det är roligt att sitta och torka sig .-) Men något kiss kommer inte. Hur gör Emelina när hon sitter på toan? Håller du i henne? Toan gillas inte här tyvärr.
  4. 2
    Låter som att ni kommit en bit på väg! Här går det lite trögare, men jag försöker få Ella att sitta på pottan lite varje dag. Hon tycker det är roligt att sitta och torka sig .-) Men något kiss kommer inte. Hur gör Emelina när hon sitter på toan? Håller du i henne? Toan gillas inte här tyvärr.
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    E&C är totalt ontresserade av pottan och toaletten. Har inte riktigt orkat engagera mig heller om jag ska vara ärlig. Fokuserar bara på att bli en frisk familj.
    Skönt att det gå så bra för Emelina.
    Ha det trevligt på Kreta!
  6. 3
    E&C är totalt ontresserade av pottan och toaletten. Har inte riktigt orkat engagera mig heller om jag ska vara ärlig. Fokuserar bara på att bli en frisk familj.
    Skönt att det gå så bra för Emelina.
    Ha det trevligt på Kreta!
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Astrid har varit superintresserad och kissat på toaletten en del. Dessvärre tog vi ett stort steg tillbaka sist hon var sjuk och läkaren hävdade att vi skulle få henne att lämna ett urinprov. Att sätta en gråtandes liten tjej med över 40 graders feber att kissa ner i en påse var ungefär årets dummaste idé och A har vägrat toaletten i flera veckor ända fram tills igår. Vi har ingen brådska, hon får ta den tid hon behöver.
  8. 4
    Astrid har varit superintresserad och kissat på toaletten en del. Dessvärre tog vi ett stort steg tillbaka sist hon var sjuk och läkaren hävdade att vi skulle få henne att lämna ett urinprov. Att sätta en gråtandes liten tjej med över 40 graders feber att kissa ner i en påse var ungefär årets dummaste idé och A har vägrat toaletten i flera veckor ända fram tills igår. Vi har ingen brådska, hon får ta den tid hon behöver.

Liknande trådar

  1. Det där med potträning
    By helen_riyo in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-13, 19:14
  2. Potträning
    By elwira76 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 08:16
  3. Potträning?
    By miffot in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 13:43
  4. Potträning?
    By Landsbyggsmamman in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 19:02
  5. Potträning på fsk.
    By jellabella in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 10:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar