Starta eget?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Starta eget?

    Jag är s.k frivilligt arbetslös. Fast just nu känns det inte så frivilligt längre. Jag har under ca 2 år funderat på att starta eget. Undrar om det kan vara en bra idé att ta steget fullt ut nu, så där lite vid sidan om barnen.
    Vågar man det tro?
    http://www.tjock-till-smal.bloggplatsen.se

    Älska mig som mest, när jag förtjänar det som minst,för då behöver jag det mest.
  2. 1
    Starta eget? Jag är s.k frivilligt arbetslös. Fast just nu känns det inte så frivilligt längre. Jag har under ca 2 år funderat på att starta eget. Undrar om det kan vara en bra idé att ta steget fullt ut nu, så där lite vid sidan om barnen.
    Vågar man det tro?
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2
    Inom vad?
    Har ni marginal i er ekonomi?
  4. 2
    Inom vad?
    Har ni marginal i er ekonomi?
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Klart du vågar, bara det är nåt som bär liksom.
    Jag tycker det är svinmodigt att göra det, och så är jag lite avundsjuk för det låter skitroligt att vara sin egen.
  6. 3
    Klart du vågar, bara det är nåt som bär liksom.
    Jag tycker det är svinmodigt att göra det, och så är jag lite avundsjuk för det låter skitroligt att vara sin egen.
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4
    Krävs det stora investeringar, eller bara din tid? Om du är frivilligt arbetslös antar jag att du redan har noll kronor i inkomst, så om det är en verksamhet som inte kräver någon investering är det bara att köra!
  8. 4
    Krävs det stora investeringar, eller bara din tid? Om du är frivilligt arbetslös antar jag att du redan har noll kronor i inkomst, så om det är en verksamhet som inte kräver någon investering är det bara att köra!
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Jag vågade

    Haft mitt företag i 2,5år och aldrig ångrat mig.... att jag sen blev gravid i samma veva som företaget satte i gång... gjorde det hela bara lite mer..... hmhmhm.... intensivt
    Det löser sig...
  10. 5
    Jag vågade Haft mitt företag i 2,5år och aldrig ångrat mig.... att jag sen blev gravid i samma veva som företaget satte i gång... gjorde det hela bara lite mer..... hmhmhm.... intensivt
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6

    i vilken bransch?

    Ja om du just nu går runt utan inkomst så verkar det ju inte vara något större vågspel. Själv funderar jag på att säga upp mig för eget företag, men det känns ganska risky... så jag vet inte om jag törs.
    På begäran: Hej tomat! -sislas matblogg-

    ---s t ö d m o d i g a E m e l i e s b a r n h e m i G h a n a---
    http://www.greatandoh.com/
  12. 6
    i vilken bransch? Ja om du just nu går runt utan inkomst så verkar det ju inte vara något större vågspel. Själv funderar jag på att säga upp mig för eget företag, men det känns ganska risky... så jag vet inte om jag törs.
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7
    Det skulle inte inledningsvis innebära så mycket utgifter.
  14. 7
    Det skulle inte inledningsvis innebära så mycket utgifter.
  15. Medlem sedan
    May 2009
    #8
    Jag har såna tankar med... ensamstående med barn just nu men det räds jag itne för faktiskt! GSG - gåre så gåre
  16. 8
    Jag har såna tankar med... ensamstående med barn just nu men det räds jag itne för faktiskt! GSG - gåre så gåre
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    Typ konsult och tjänster. Det mesta jag behöver för att genomföra det har jag redan så några stora utgifter skulle det inte bli. Själva företagsregistreringen är väl den största utgiften rent inledningsvis.

    Skulle jag bara få ut 6000 i månaden är det ändå en vinst.
  18. 9
    Typ konsult och tjänster. Det mesta jag behöver för att genomföra det har jag redan så några stora utgifter skulle det inte bli. Själva företagsregistreringen är väl den största utgiften rent inledningsvis.

    Skulle jag bara få ut 6000 i månaden är det ändå en vinst.
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10
    Inga stora investeringar, bara min tid....och koncentration.
  20. 10
    Inga stora investeringar, bara min tid....och koncentration.
  21. Medlem sedan
    Jan 2000
    #11
    Om du inte behöver AB, och inte tycker att du behöver ha monopol på ditt firmanamn så kostar det inget alls att registrera ett företag.
  22. 11
    Om du inte behöver AB, och inte tycker att du behöver ha monopol på ditt firmanamn så kostar det inget alls att registrera ett företag.
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12
    Kanske bara att köra då? Arbetsplanen gjorde jag för två år sedan.
  24. 12
    Kanske bara att köra då? Arbetsplanen gjorde jag för två år sedan.
  25. Medlem sedan
    Dec 2003
    #13
    Ja då är det väl bara att köra. Vad får dig att tveka?
  26. 13
    Ja då är det väl bara att köra. Vad får dig att tveka?
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14
    Tidigare var det att jag ville göra färdigt min utbildning. Nu är det väl...att jag kanske tvivlar på min förmåga att driva ett eget företag. Du vet. Tänka är en sak, och faktiskt gå över tröskeln...den där tröskeln får mig att tveka lite. Det okända.
  28. 14
    Tidigare var det att jag ville göra färdigt min utbildning. Nu är det väl...att jag kanske tvivlar på min förmåga att driva ett eget företag. Du vet. Tänka är en sak, och faktiskt gå över tröskeln...den där tröskeln får mig att tveka lite. Det okända.
  29. Medlem sedan
    Jan 2003
    #15
    Vilken bransch är du i?
  30. 15
    Vilken bransch är du i?
  31. Medlem sedan
    May 2009
    #16
    Våga vinn!
  32. 16
    Våga vinn!
  33. Medlem sedan
    Dec 2003
    #17
    Vad skulle kunna hjälpa dig över tröskeln?
  34. 17
    Vad skulle kunna hjälpa dig över tröskeln?
  35. Medlem sedan
    Sep 2002
    #18

    Hud,fot,kropps

    behandlingar.
    Det löser sig...
  36. 18
    Hud,fot,kropps behandlingar.
  37. Medlem sedan
    Jan 2003
    #19
    Egentligen bara att jag får ett ok från mannen och att jag gör företagsregistreringen (kostar runt 1000 kr).
  38. 19
    Egentligen bara att jag får ett ok från mannen och att jag gör företagsregistreringen (kostar runt 1000 kr).
  39. Medlem sedan
    Jan 2003
    #20
  40. 20
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Starta eget?
    By Martha m H-05 & M-07 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2018-06-27, 22:32
  2. Om man ska starta eget
    By Guinan in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-28, 15:08
  3. Starta Eget
    By MärtanmedStjärtan in forum Ensamförälder
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 12:59
  4. Starta eget?
    By Meandmy in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 06:55
  5. starta eget?
    By P in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-28, 18:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar