Min man lyssnar inte på mig
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Min man lyssnar inte på mig

    vi skulle köpa ny dator och då jag kom ihåg hur många timmar och svordomar som gick åt förra ggn han skulle bygga en ny dator så jag föreslog att vi skulle köpa en färdig från en vanlig datoraffär men icke. Nu har mannen suttit tre kvällar och försökt få allt att funka som han vill det, nyss mumlade han om att vi kanske skulle ha köpt en färdig....ja ja, kanske nästan gång.
  2. 1
    Min man lyssnar inte på mig vi skulle köpa ny dator och då jag kom ihåg hur många timmar och svordomar som gick åt förra ggn han skulle bygga en ny dator så jag föreslog att vi skulle köpa en färdig från en vanlig datoraffär men icke. Nu har mannen suttit tre kvällar och försökt få allt att funka som han vill det, nyss mumlade han om att vi kanske skulle ha köpt en färdig....ja ja, kanske nästan gång.
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Spela in honom på band eller avkräv det skriftligen
  4. 2
    Spela in honom på band eller avkräv det skriftligen
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    Ha ha ha... Det inte lätt att vara karl...
  6. 3
    Ha ha ha... Det inte lätt att vara karl...
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    Du, det där är ett stort diskussionsämne hemma hos oss; Hur mycket tid är det ok att lägga på att skapa egna system (typ teve), sätta upp hemmaservrar, bygga datorer etc. Andra sysslor kan man ju vara överens om men på något sätt så slinker dessa grejer igenom och ingår inte i den allmänna förteckningen över hushållets åtaganden.

    Vi har sedan ett halvår en överenskommelse som är ungefär som så att om maken vill bygga saker _som hobby_ så ska det betraktas som hobby och därmed ska vi vara överens om ifall det är ok att han sätter igång. Jag menar, om han spelade innebandy så skulle han ju säga till innan han gick iväg och tala om när han kom hem (i bästa fall, alltså).

    Det kan även tillämpas i situationer som häromveckan när maken prompt skulle byta blandare själv. Visst, det gick. Men vad han svor, och vad sur han blev och vad oooooooont det gjorde i ryggen. Jag sade att jag gärna betalat 5.000 för att slippa hans gnäll. Och vi sade att nästa gång ska vi köpa hjälpen.

    Nu minsann, har han förträngt det och går omkring och myser "tänk vad vi ändå sparade på att göra det där med blandaren själv". Bah!
  8. 4
    Du, det där är ett stort diskussionsämne hemma hos oss; Hur mycket tid är det ok att lägga på att skapa egna system (typ teve), sätta upp hemmaservrar, bygga datorer etc. Andra sysslor kan man ju vara överens om men på något sätt så slinker dessa grejer igenom och ingår inte i den allmänna förteckningen över hushållets åtaganden.

    Vi har sedan ett halvår en överenskommelse som är ungefär som så att om maken vill bygga saker _som hobby_ så ska det betraktas som hobby och därmed ska vi vara överens om ifall det är ok att han sätter igång. Jag menar, om han spelade innebandy så skulle han ju säga till innan han gick iväg och tala om när han kom hem (i bästa fall, alltså).

    Det kan även tillämpas i situationer som häromveckan när maken prompt skulle byta blandare själv. Visst, det gick. Men vad han svor, och vad sur han blev och vad oooooooont det gjorde i ryggen. Jag sade att jag gärna betalat 5.000 för att slippa hans gnäll. Och vi sade att nästa gång ska vi köpa hjälpen.

    Nu minsann, har han förträngt det och går omkring och myser "tänk vad vi ändå sparade på att göra det där med blandaren själv". Bah!

Liknande trådar

  1. Lyssnar inte!
    By anonymt namn in forum _03 Vårbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-15, 09:10
  2. Lyssnar inte!!
    By blackbitch in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 12:34
  3. Lyssnar inte
    By Cissi med G och A in forum Melodifestivalen
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 19:26
  4. Lyssnar inte..
    By Ulrika in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 16:00
  5. 4 år och lyssnar inte på oss
    By Trött idag in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 08:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar