Klipper ni själva?
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Klipper ni själva?

    Eller hur gör ni med friserandet av småttingarnas hår? Oscar är i akut behov av klilppning, luggen hänger över ögonen och han har värsta hockeyfrillan - eller 'svenskhår' som frisyren heter på danska!
    Jag har en frisörsax och har tidigare putsat lite försiktigt på luggen och sådär, det har varit ganska nödvändigt med tanke på hans hårprakt. Men jag är ingen fena på det och nu börjar det kännas som om det är dags för en mer ordentlig frisyr.
    Hur gör ni, går ni till frisören med era? Det är ju så jämrans dyrt, nästan 300 spänn vill de ha för att klippa en baby. Men så här kan han ju inte se ut!
    Med tjejerna var det liksom lite lättare, för där kunde jag bara sätta upp små tofsar och använda hårspännen...
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  2. 1
    Klipper ni själva? Eller hur gör ni med friserandet av småttingarnas hår? Oscar är i akut behov av klilppning, luggen hänger över ögonen och han har värsta hockeyfrillan - eller 'svenskhår' som frisyren heter på danska!
    Jag har en frisörsax och har tidigare putsat lite försiktigt på luggen och sådär, det har varit ganska nödvändigt med tanke på hans hårprakt. Men jag är ingen fena på det och nu börjar det kännas som om det är dags för en mer ordentlig frisyr.
    Hur gör ni, går ni till frisören med era? Det är ju så jämrans dyrt, nästan 300 spänn vill de ha för att klippa en baby. Men så här kan han ju inte se ut!
    Med tjejerna var det liksom lite lättare, för där kunde jag bara sätta upp små tofsar och använda hårspännen...
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Svenskhår! HAHA! Här var det värsta hockeyfrillan för ett tag sen men jag passade på att köra med trimmern på lillkillen när jag ändå friserade storebrorsan. Jag klipper ungarnas hår själv (ja, ibland är det inte så lyckat resultat men jag har faktiskt inte riktigt råd med frisörbesök så ofta) och det funkar bra. Han knorrade lite när han inte fick hålla i trimmern själv, men det blev rätt fint ändå
  4. 2
    Svenskhår! HAHA! Här var det värsta hockeyfrillan för ett tag sen men jag passade på att köra med trimmern på lillkillen när jag ändå friserade storebrorsan. Jag klipper ungarnas hår själv (ja, ibland är det inte så lyckat resultat men jag har faktiskt inte riktigt råd med frisörbesök så ofta) och det funkar bra. Han knorrade lite när han inte fick hålla i trimmern själv, men det blev rätt fint ändå
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3

    Men Åååå!

    KAN han inte få ha små söta hårspännen då? Han skulle bergis älska det dubbel-syster-lillebror som han är...

    Nä, men trimmer som -texas- föreslog är väl ett bra sätt om du kan få honom att sitta still. Det körde min kompis på sin lilla med.
    Nu har jag ju turen (i just det här fallet) att ha två döttrar så vi har aldrig behövt gå till frisören. Klippa rakt av, det fixar jag. Med grabbar är det ju svårare...

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  6. 3
    Men Åååå! KAN han inte få ha små söta hårspännen då? Han skulle bergis älska det dubbel-syster-lillebror som han är...

    Nä, men trimmer som -texas- föreslog är väl ett bra sätt om du kan få honom att sitta still. Det körde min kompis på sin lilla med.
    Nu har jag ju turen (i just det här fallet) att ha två döttrar så vi har aldrig behövt gå till frisören. Klippa rakt av, det fixar jag. Med grabbar är det ju svårare...

    //A
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Klippa en baby? Hehe, näää så mycket hår har inte Leah. De andra har nog varit närmare 2 år förrän jag behövt klippa dom, och då är det endera morfar eller farmor som klipper. Eller jag.
  8. 4
    Klippa en baby? Hehe, näää så mycket hår har inte Leah. De andra har nog varit närmare 2 år förrän jag behövt klippa dom, och då är det endera morfar eller farmor som klipper. Eller jag.
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5

    Klipper

    alla inkl maken, mej själv och min mamma. Inte så krångligt. Använder trimmer till nacken på killarna och mamma som har ganska kort frisyr. Toppen handklipper jag. Köpte nyss en kanonsax på Claes Ohlsson. det var en frisörssax från Fiskars.
    Man sparar många fina slantar och kan göra annat skoj i stället.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  10. 5
    Klipper alla inkl maken, mej själv och min mamma. Inte så krångligt. Använder trimmer till nacken på killarna och mamma som har ganska kort frisyr. Toppen handklipper jag. Köpte nyss en kanonsax på Claes Ohlsson. det var en frisörssax från Fiskars.
    Man sparar många fina slantar och kan göra annat skoj i stället.
  11. Medlem sedan
    Aug 2007
    #6
    oj, snacka om avlägset problem här hemma. Vi gläds med Elsa för varje dag som vi ser att hennes små hårtestar kan bli ruffsiga efter att hon haft mössa på. Annars är hennes hår i princip obefintligt än så länge!

    Hade jag haft ett hårfagert barn hade jag nog gett mig på kalufsen med en sax själv vid den här åldern utan att lägga pengar på frisör.

    /Malin
  12. 6
    oj, snacka om avlägset problem här hemma. Vi gläds med Elsa för varje dag som vi ser att hennes små hårtestar kan bli ruffsiga efter att hon haft mössa på. Annars är hennes hår i princip obefintligt än så länge!

    Hade jag haft ett hårfagert barn hade jag nog gett mig på kalufsen med en sax själv vid den här åldern utan att lägga pengar på frisör.

    /Malin
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7
    absolut inte.... farmor som har hundsalong har klippt hittils när han haft långt rufs. Men nu är det frisör som gäller. 200kr per klippning tar den och det går nog ett halvår emellan.

    *asg* Nu ser jag att jag är på Sixtens sida!! Haha, den ungen har ju inget hår så det är inte mycket att klippa

    fem år i augusti är han jag menade när jag började skriva...och som alltså var hos frisör förra sommaren första gången...
  14. 7
    absolut inte.... farmor som har hundsalong har klippt hittils när han haft långt rufs. Men nu är det frisör som gäller. 200kr per klippning tar den och det går nog ett halvår emellan.

    *asg* Nu ser jag att jag är på Sixtens sida!! Haha, den ungen har ju inget hår så det är inte mycket att klippa

    fem år i augusti är han jag menade när jag började skriva...och som alltså var hos frisör förra sommaren första gången...
  15. Medlem sedan
    Jun 2004
    #8

    önskar det fanns

    något att klippa, men det tunna fjun Greta har får gärna växa långt och bli tjockt. Storsyrran klippte jag själv tror hon var runt 2 år när hon var hos frisör första gången och så har vi fortsatt, det blir bättre så. Sist blev hon jättefint klippt både lugg och lite uppklippning så hennes fina fall i håret kom fram, det hade inte jag fixat.
    Mamma till
    A. 0312
    G. 0803
  16. 8
    önskar det fanns något att klippa, men det tunna fjun Greta har får gärna växa långt och bli tjockt. Storsyrran klippte jag själv tror hon var runt 2 år när hon var hos frisör första gången och så har vi fortsatt, det blir bättre så. Sist blev hon jättefint klippt både lugg och lite uppklippning så hennes fina fall i håret kom fram, det hade inte jag fixat.
  17. Medlem sedan
    Aug 2007
    #9
    Tänk att vi fått världens fulaste frisyr uppkallat efter oss.svenskhår..=) Ha ha.

    Jag försöker bekämpa Alice hår varje dag till ingen nytta. Hon har massvis med tjockt hår som lockar sig vid öronen och i nacken. Problemet är bara att det står åt alla håll. Det har inte blivit tillräckligt långt för tofsar ännu och hårspännen ramlar ur och då är jag lite rädd att hon ska stoppa dem i munnen. Jag håller tummarna för att det växer i raketfart och blir lite längre så hon ser mer "vårdad" ut.

    Mina stackars pojkar har jag alltid klippt själv. Albin tog jag till frisören en gång men det var dyra 200 kronor för 7 minuter som hon använde trimmer. Det kan jag lika gärna göra hemma. Så jag klipper dem själv med trimmer bak i nacken och med sax uppepå och det är aldrig någon som sagt att de ser konstiga ut..=)
  18. 9
    Tänk att vi fått världens fulaste frisyr uppkallat efter oss.svenskhår..=) Ha ha.

    Jag försöker bekämpa Alice hår varje dag till ingen nytta. Hon har massvis med tjockt hår som lockar sig vid öronen och i nacken. Problemet är bara att det står åt alla håll. Det har inte blivit tillräckligt långt för tofsar ännu och hårspännen ramlar ur och då är jag lite rädd att hon ska stoppa dem i munnen. Jag håller tummarna för att det växer i raketfart och blir lite längre så hon ser mer "vårdad" ut.

    Mina stackars pojkar har jag alltid klippt själv. Albin tog jag till frisören en gång men det var dyra 200 kronor för 7 minuter som hon använde trimmer. Det kan jag lika gärna göra hemma. Så jag klipper dem själv med trimmer bak i nacken och med sax uppepå och det är aldrig någon som sagt att de ser konstiga ut..=)

Liknande trådar

  1. Näe, nu går jag och klipper mig!
    By emmaf in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-02, 22:04
  2. Hur klipper man ut??
    By MaryT in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 19:08
  3. Hur klipper man?
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-26, 16:36
  4. hur ofta klipper ni er?
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 14:05
  5. Glömde ju: C. är och klipper sig :(
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 04:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar