Cornelias tur!! 3 år idag!!! :)
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Cornelias tur!! 3 år idag!!! :)

    Sitter här och väntar på att hon ska vakna! Jag kan ärligt säga att jag inte vet när hon sov vid denna tiden på morgonen sist!!! Hon brukar sova mellan ca 19 och fram till 06-07 ungefär. Nu var vi iväg igårkväll men hon brukar ändå komma upp vid 06-taget ändå. Hon vill verkligen ha sovmorgon idag!

    Cornelia gav sina nappar till tomten i en liten påse så att han kunde ge dem vidare till andra bebisar Det var faktisikt inga problem alls! Det har däremot blivit lite tumsugning nu de senaste veckorna till min förvåning. Hon har en snutte som hon kallar Mimmi och den har inte heller varit så intressant sen hon gav bort napparna men den har hon också i händerna jämt och ständigt nu. Fast det kanske är en fas? Det började två ettåringar på hennes dagis nu för ett par veckor sedan och det kan kanske bidra?! I varjefall så slutade hon med blöjan på dagen nu strax efter nyår och nu för två veckor sedan så slutade hon helt med blöjan på natten också. Vi har låtit henne välja själv på natten men nu tyckte hon tydligen att det var dags!

    Hon har blivit så stor nu de senaste månaderna tycker jag, nästan lite skrämmande. Det går lite för snabbt så man hinner inte riktigt med. Hennes funderingar och samtal är verkligen väldigt genomtänkta och hon hittar ord för allting Det som hon inte vet vad det heter ger hon en förklaring till så att man förstår direkt. Det är ju inte helt nytt men hennes ordförråd har verkligen utökats väldigt mycket och ibland blir man stum av hennes uttalanden! På gott och ont! Hon är jätteglad i att prata och gör det gärna (och mycket!) med alla, även de hon inte känner! Vi åkte tåg med henne för första gången nu för ett par veckor sedan och när vi åkt ett tag så säger hon helt plötsligt högt och tydligt: -Vad är det som luktar här??? Allt stannade upp och sen hörde man att alla började skratta Det luktade illa av gödslingen från åkrarna utanför tåget. När hon förstod att alla skrattade åt hennes uttalande så var hon i full gång och hon tjattrade med alla under resterande tid av tågfärden Det är verkligen en helt underbar ålder som de är inne i nu!!

    Men nu får jag gå in och väcka henne tror jag! Klockan är ju snart 08.30 GAH!!! Varför sovs det aldrig så här länge annars???

    Kramar i massor till alla underbara majbarn!!!
    ♥Goaste lilla Cornelia född den 17:e Maj 2006 (bf 24/5-06)♥
    ♥Vårt underverk Colin född den 30:e Aug 2010 (bf 1/10-10)♥
  2. 1
    Cornelias tur!! 3 år idag!!! :) Sitter här och väntar på att hon ska vakna! Jag kan ärligt säga att jag inte vet när hon sov vid denna tiden på morgonen sist!!! Hon brukar sova mellan ca 19 och fram till 06-07 ungefär. Nu var vi iväg igårkväll men hon brukar ändå komma upp vid 06-taget ändå. Hon vill verkligen ha sovmorgon idag!

    Cornelia gav sina nappar till tomten i en liten påse så att han kunde ge dem vidare till andra bebisar Det var faktisikt inga problem alls! Det har däremot blivit lite tumsugning nu de senaste veckorna till min förvåning. Hon har en snutte som hon kallar Mimmi och den har inte heller varit så intressant sen hon gav bort napparna men den har hon också i händerna jämt och ständigt nu. Fast det kanske är en fas? Det började två ettåringar på hennes dagis nu för ett par veckor sedan och det kan kanske bidra?! I varjefall så slutade hon med blöjan på dagen nu strax efter nyår och nu för två veckor sedan så slutade hon helt med blöjan på natten också. Vi har låtit henne välja själv på natten men nu tyckte hon tydligen att det var dags!

    Hon har blivit så stor nu de senaste månaderna tycker jag, nästan lite skrämmande. Det går lite för snabbt så man hinner inte riktigt med. Hennes funderingar och samtal är verkligen väldigt genomtänkta och hon hittar ord för allting Det som hon inte vet vad det heter ger hon en förklaring till så att man förstår direkt. Det är ju inte helt nytt men hennes ordförråd har verkligen utökats väldigt mycket och ibland blir man stum av hennes uttalanden! På gott och ont! Hon är jätteglad i att prata och gör det gärna (och mycket!) med alla, även de hon inte känner! Vi åkte tåg med henne för första gången nu för ett par veckor sedan och när vi åkt ett tag så säger hon helt plötsligt högt och tydligt: -Vad är det som luktar här??? Allt stannade upp och sen hörde man att alla började skratta Det luktade illa av gödslingen från åkrarna utanför tåget. När hon förstod att alla skrattade åt hennes uttalande så var hon i full gång och hon tjattrade med alla under resterande tid av tågfärden Det är verkligen en helt underbar ålder som de är inne i nu!!

    Men nu får jag gå in och väcka henne tror jag! Klockan är ju snart 08.30 GAH!!! Varför sovs det aldrig så här länge annars???

    Kramar i massor till alla underbara majbarn!!!
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    Hej och grattis Cornelia på din 3-års dag! Våra majbarn är verkligen i en härlig ålder.

    Våran kille pratar och berättar väldigt mycket och det är med sådan inlevelse. Man sitter mest och små-ler då han öppnar munnen. Här om dagen sa moster till F att kom hit lilla gubben så ska jag snyta dig. Han blev lite fundersam och tittade ner i marken en kort stund. Sedan svarade han: -Men jag är ingen gubbe. Jag heter Fabian.
  4. 2
    Hej och grattis Cornelia på din 3-års dag! Våra majbarn är verkligen i en härlig ålder.

    Våran kille pratar och berättar väldigt mycket och det är med sådan inlevelse. Man sitter mest och små-ler då han öppnar munnen. Här om dagen sa moster till F att kom hit lilla gubben så ska jag snyta dig. Han blev lite fundersam och tittade ner i marken en kort stund. Sedan svarade han: -Men jag är ingen gubbe. Jag heter Fabian.
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Stort Grattis på födelsedagen i efterskott! Hoppas dagen var bra!

    Kram!
  6. 3
    Stort Grattis på födelsedagen i efterskott! Hoppas dagen var bra!

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Stort grattis!
  8. 4
    Stort grattis!
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    Tack för gratulationen!! Gud vad söt han är!! Klart att han inte är en gubbe och han har ju faktiskt ett namn! Hihihi, deras kommentarer är helt underbara!! Det är som du säger att man småler för det mesta!! Åh det är så roligt att se hur snabbt de utvecklas nu!!

    Kramar...
  10. 5
    Tack för gratulationen!! Gud vad söt han är!! Klart att han inte är en gubbe och han har ju faktiskt ett namn! Hihihi, deras kommentarer är helt underbara!! Det är som du säger att man småler för det mesta!! Åh det är så roligt att se hur snabbt de utvecklas nu!!

    Kramar...
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    Tackar tackar!! Jodå dagen var helt perfekt & solig!!

    Kramar...
  12. 6
    Tackar tackar!! Jodå dagen var helt perfekt & solig!!

    Kramar...
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    Tackelitack!!
  14. 7
    Tackelitack!!
  15. Medlem sedan
    Sep 2005
    #8

    Lilla Cornelia Grattis i

    efterskott. Kramizz
    ULRICAK
  16. 8
    Lilla Cornelia Grattis i efterskott. Kramizz

Liknande trådar

  1. Cornelias lillebror är här! <3
    By M med C & C in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-20, 17:57
  2. Cornelias syster
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 12:36
  3. Idag ska Cornelias fröknar berätta för
    By Monica med A & C in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 21:49
  4. Cornelias förlossning ( lång)
    By Folkabo in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 22:35
  5. Så var det Cornelias tur!! :)
    By M med C & C in forum _0605 Majbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-05-18, 07:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar