Bara gråter...
_0407 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Bara gråter...

    Tindra har en tid fått stå tillbaka en hel del iom bröllopsplanering, mycket jobb, lillebrors tandagnisslan m.m.
    Vilket har resulterat i att hon ett tag började kissa ner sig, hon strular med maten, gnäller & piper....och vi bara skäller & bråkar med henne...
    Det krossar mitt hjärta att hålla på och bråka med henne! Hon är ju min finaste Tindra! Min prinsessa som jag ska skydda från allt skit här i världen. Och så tar jag mig inte tid att lyssna på henne, vara där för henne! Känner mig som världens sämsta mamma just nu! Hon behöver mig massor nu och jag "är upptagen".

    Jag har i alla fall kommit till insikt om att det inte kan fortsätta så här och försöker hitta ett sätt att leva i mer samförstånd med henne... Och jag måste försöka att låta bli att bråka med henne om precis allt. Ge henne tid och uppmärksamhet.
    Nu ska jag bara försöka få mannen in på samma linje...

    Har ni såna här perioder ibland? När man verkligen tvivlar på sin förmåga som mamma?
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  2. 1
    Bara gråter... Tindra har en tid fått stå tillbaka en hel del iom bröllopsplanering, mycket jobb, lillebrors tandagnisslan m.m.
    Vilket har resulterat i att hon ett tag började kissa ner sig, hon strular med maten, gnäller & piper....och vi bara skäller & bråkar med henne...
    Det krossar mitt hjärta att hålla på och bråka med henne! Hon är ju min finaste Tindra! Min prinsessa som jag ska skydda från allt skit här i världen. Och så tar jag mig inte tid att lyssna på henne, vara där för henne! Känner mig som världens sämsta mamma just nu! Hon behöver mig massor nu och jag "är upptagen".

    Jag har i alla fall kommit till insikt om att det inte kan fortsätta så här och försöker hitta ett sätt att leva i mer samförstånd med henne... Och jag måste försöka att låta bli att bråka med henne om precis allt. Ge henne tid och uppmärksamhet.
    Nu ska jag bara försöka få mannen in på samma linje...

    Har ni såna här perioder ibland? När man verkligen tvivlar på sin förmåga som mamma?
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Absolut! Vi är lite i samma fas med Leon efte en lång lugn period. Tror att de må kanse kommit in i ett nytt utvecklingssprång och behöver oss mer just nu?! Det är i alla fall inte svårt att hitta strider på sistonde.. Hoppas också hitta en bättre balans innan vi får sommarlov ihop :-).
  4. 2
    Absolut! Vi är lite i samma fas med Leon efte en lång lugn period. Tror att de må kanse kommit in i ett nytt utvecklingssprång och behöver oss mer just nu?! Det är i alla fall inte svårt att hitta strider på sistonde.. Hoppas också hitta en bättre balans innan vi får sommarlov ihop :-).
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3

    Vad skönt

    att det inte bara är vi...
    Tycker det är svårt att hitta balansen för vilka "strider" man ska ta nu. Ibland flyger hon i taket för minsta lilla och blir så ledsen så det bara inte är sant...
    Bara att kämpa på nu. Snart åker vi på semester och då har vi all tid i världen att lägga på henne. Ska bli så skönt. Längtar tillbaka till den där känslan när jag & Tindra alltid var ett team.
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  6. 3
    Vad skönt att det inte bara är vi...
    Tycker det är svårt att hitta balansen för vilka "strider" man ska ta nu. Ibland flyger hon i taket för minsta lilla och blir så ledsen så det bara inte är sant...
    Bara att kämpa på nu. Snart åker vi på semester och då har vi all tid i världen att lägga på henne. Ska bli så skönt. Längtar tillbaka till den där känslan när jag & Tindra alltid var ett team.
  7. Medlem sedan
    Aug 1999
    #4
    Typisk 5 åring skulle jag vilja säga... Thea är precis likadan! OCh trotsig till max! Vi har sällan behövt skälla innan, men NU oj oj oj...

    *gäsp* bara 4 timmar till sen är det hem till sängen!
  8. 4
    Typisk 5 åring skulle jag vilja säga... Thea är precis likadan! OCh trotsig till max! Vi har sällan behövt skälla innan, men NU oj oj oj...

    *gäsp* bara 4 timmar till sen är det hem till sängen!
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5

    Ok.

    Vi hr inte heller behövt skälla så mycket på henne innan, men nu känns det ibland som om vi aldrig gör annat...
    Hoppas i alla fall att det lugnar sig lite nu när vi har mer tid till henne...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  10. 5
    Ok. Vi hr inte heller behövt skälla så mycket på henne innan, men nu känns det ibland som om vi aldrig gör annat...
    Hoppas i alla fall att det lugnar sig lite nu när vi har mer tid till henne...
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6
    O ja,så har vi det också titt som tätt!
  12. 6
    O ja,så har vi det också titt som tätt!
  13. Medlem sedan
    Oct 2004
    #7

    Vad bra!

    Eller va? Nä... äsch, du förstår vad jag menar! Skönt att inte avra ensam om att ha det så här ibland....
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  14. 7
    Vad bra! Eller va? Nä... äsch, du förstår vad jag menar! Skönt att inte avra ensam om att ha det så här ibland....
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8

    Oh ja!

    Elias är just nu inne i värsta trotsperioden och skriker och gråter så fort han upplever att något görs på ett annat sätt än han planerat. Det är otroligt frustrerande och just nu känns det som om man går till sängs varje kväll och känner sig som världens sämsta mamma.

    Detta kombinerat med en ytterst trotsig treåring och det faktum att man själv håller på att vara ordentligt trött lagom till sommarlovet är INGEN bra kombo. Försöker att inte skälla och istället hjälpa honom att hitta andra lösningar istället för att vara arg men ofta slutar det med att man höjer rösten och känner sig totalt värdelös i slutändan.

    Jag hoppas innerligt att denna period snart är över!!
    Norrländskan m. Elias -04 & Alice -06
  16. 8
    Oh ja! Elias är just nu inne i värsta trotsperioden och skriker och gråter så fort han upplever att något görs på ett annat sätt än han planerat. Det är otroligt frustrerande och just nu känns det som om man går till sängs varje kväll och känner sig som världens sämsta mamma.

    Detta kombinerat med en ytterst trotsig treåring och det faktum att man själv håller på att vara ordentligt trött lagom till sommarlovet är INGEN bra kombo. Försöker att inte skälla och istället hjälpa honom att hitta andra lösningar istället för att vara arg men ofta slutar det med att man höjer rösten och känner sig totalt värdelös i slutändan.

    Jag hoppas innerligt att denna period snart är över!!
  17. Medlem sedan
    Oct 2004
    #9

    Vi får hålla tummarna för

    att den här perioden snart är över för inte är den nåt kul nä...
    Men samtidigt skönt att höra att det inte bara är här det är fullständig katastrof nästan jämt just nu...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  18. 9
    Vi får hålla tummarna för att den här perioden snart är över för inte är den nåt kul nä...
    Men samtidigt skönt att höra att det inte bara är här det är fullständig katastrof nästan jämt just nu...
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10

    Jo, det lugnar definitivt

    att höra att andra jämnåriga är likadana. Lär ju inte bli lugnare just nu, sambon är borta en vecka sen hinner han vara hemma en vecka innan jag åker bort i 14 dar. Misstänker att det kommer att rubba cirklarna ännu mer. Men då får barnen i gengäld sommarlov redan då jag åker så förhoppningsvis blir reaktionen inte alltför kraftig.
    Norrländskan m. Elias -04 & Alice -06
  20. 10
    Jo, det lugnar definitivt att höra att andra jämnåriga är likadana. Lär ju inte bli lugnare just nu, sambon är borta en vecka sen hinner han vara hemma en vecka innan jag åker bort i 14 dar. Misstänker att det kommer att rubba cirklarna ännu mer. Men då får barnen i gengäld sommarlov redan då jag åker så förhoppningsvis blir reaktionen inte alltför kraftig.
  21. Medlem sedan
    Feb 2004
    #11
    Hej och oj oj oj va länge sen jag var här och va G L A D jag blev av att lösa det du och de under skrivit. trodde bara det var vi som hade en ruff period och att det var mig det var fel på som just nu har hemlängtan och en svacka på jobbet. TAck för att ni delar och jag tror nog nu att det finns hopp för våra 5 åringar :_ varm kram från mig i Oslo /Mallan
  22. 11
    Hej och oj oj oj va länge sen jag var här och va G L A D jag blev av att lösa det du och de under skrivit. trodde bara det var vi som hade en ruff period och att det var mig det var fel på som just nu har hemlängtan och en svacka på jobbet. TAck för att ni delar och jag tror nog nu att det finns hopp för våra 5 åringar :_ varm kram från mig i Oslo /Mallan

Liknande trådar

  1. Bara gråter och gråter........
    By anonymt namn in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 11:14
  2. Bara gråter & gråter
    By Smygis m.2 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 23:19
  3. Hon bara gråter och gråter!
    By Beckis m 2 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-04, 22:40
  4. Han bara gråter och gråter
    By Tove m. pojkarna in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-01, 11:33
  5. Bara gråter o gråter o gråter....
    By systerA med David in forum _0506 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 19:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar