Ta sig igenom staket på lförskolan...
_04 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Ta sig igenom staket på lförskolan...

    Å jag är lite SUR idag på måndagmorgonen. Vi var och lekte på dagisgården igår (vanligt här i Göteborg att man leker på stängda dagisgårdar) och det visade sig då att H kan ta sig in och ut från gården rätt så obehindrat, ett ställe kan man klättra över och på ett annat ställe finns det ett hål. Det var tydligt att han hade stenkoll på hur och att han gjort det många gånger förut....


    Så idag när jag kom och lämnade påpekade jag det och förväntade mig något slags förvånad reaktion (särskilt med tanke på att dom satt upp sviiinhögt staket på vissa ställen runt gården och därmed kan tänkas vilja hålla ungarna inlåsta)

    Men näpp, istället var det sonen som fick en tillsägelse att så får man ju inte göra. (Nu ska väl inte han belastas med det, sade jag till förskolläraren).


    Äh Hur ska man resonera här egentligen? Klart ungen ska veta att han inte får klättra över, men...om man nu har höga staket somm ger en känsla av trygghet.


    Äh, Hjälp mig!
    Trebarnsmamma, 0408, 0804 och 1106.
  2. 1
    Ta sig igenom staket på lförskolan... Å jag är lite SUR idag på måndagmorgonen. Vi var och lekte på dagisgården igår (vanligt här i Göteborg att man leker på stängda dagisgårdar) och det visade sig då att H kan ta sig in och ut från gården rätt så obehindrat, ett ställe kan man klättra över och på ett annat ställe finns det ett hål. Det var tydligt att han hade stenkoll på hur och att han gjort det många gånger förut....


    Så idag när jag kom och lämnade påpekade jag det och förväntade mig något slags förvånad reaktion (särskilt med tanke på att dom satt upp sviiinhögt staket på vissa ställen runt gården och därmed kan tänkas vilja hålla ungarna inlåsta)

    Men näpp, istället var det sonen som fick en tillsägelse att så får man ju inte göra. (Nu ska väl inte han belastas med det, sade jag till förskolläraren).


    Äh Hur ska man resonera här egentligen? Klart ungen ska veta att han inte får klättra över, men...om man nu har höga staket somm ger en känsla av trygghet.


    Äh, Hjälp mig!
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Jag tycker att det är självklart att förskolan ska göra allt som står i deras makt att hålla barnen på INSIDAN av staketet. Det kommer alltid att finnas barn som luskar ut ett eller annat sätt att forcera staketet, men ett staket med hål i är oacceptabelt enligt mig. Även ett staket som barnen kan klättra över så där utan vidare bör åtgärdas snarast möjligt (och om jag förstod ditt inlägg rätt så har de redan vana av att höja staketet där det behövs).

    Prata med rektorn, får du ingen respons där, gå vidare till ansvarig person inom stadsdelsnämnden (eller kommunen om du bor utanför centrala Gbg), funkar inte det är det väl tidningarna som gäller (GP, GT eller någon stadsdels/kommun variant).

    Stå på dig! Jag tycker du har en sund reaktion i frågan.
  4. 2
    Jag tycker att det är självklart att förskolan ska göra allt som står i deras makt att hålla barnen på INSIDAN av staketet. Det kommer alltid att finnas barn som luskar ut ett eller annat sätt att forcera staketet, men ett staket med hål i är oacceptabelt enligt mig. Även ett staket som barnen kan klättra över så där utan vidare bör åtgärdas snarast möjligt (och om jag förstod ditt inlägg rätt så har de redan vana av att höja staketet där det behövs).

    Prata med rektorn, får du ingen respons där, gå vidare till ansvarig person inom stadsdelsnämnden (eller kommunen om du bor utanför centrala Gbg), funkar inte det är det väl tidningarna som gäller (GP, GT eller någon stadsdels/kommun variant).

    Stå på dig! Jag tycker du har en sund reaktion i frågan.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    INTE ok, att de inte fixar det akut! Skulle jag aldrig acceptera, du är helt rätt ute när du reagerar. Barn får för sig att de ska göra saker, trots att de eg vet att de inte får, jag "rymde" från dagis när jag var liten och gick med en dagiskompis och lekte på hans gård, vi lyckades helt enkelt öppna grinden. Vi trodde nog att det var ok, för han får ju leka på sin gård när han är hemma. Men oj vad arga de var, dagispersonalen... Men mycket hade kunnat hända på den timmen vi två fyraåringar var ute på egen hand. Och då var jag inte en speciellt äventyrlig unge, utan snarare väldigt försiktig. Vad mina ungar skulle hitta på om de kunde smita ut vill jag inte ens tänka på....
  6. 3
    INTE ok, att de inte fixar det akut! Skulle jag aldrig acceptera, du är helt rätt ute när du reagerar. Barn får för sig att de ska göra saker, trots att de eg vet att de inte får, jag "rymde" från dagis när jag var liten och gick med en dagiskompis och lekte på hans gård, vi lyckades helt enkelt öppna grinden. Vi trodde nog att det var ok, för han får ju leka på sin gård när han är hemma. Men oj vad arga de var, dagispersonalen... Men mycket hade kunnat hända på den timmen vi två fyraåringar var ute på egen hand. Och då var jag inte en speciellt äventyrlig unge, utan snarare väldigt försiktig. Vad mina ungar skulle hitta på om de kunde smita ut vill jag inte ens tänka på....

Liknande trådar

  1. Staket?
    By Pigan76 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 13:10
  2. Staket
    By Enemel m Kevin&Elise in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 11:24
  3. Staket
    By Pethra med två in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 10:30
  4. Staket
    By Gia. in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 18:53
  5. Ni som har staket...
    By Zinita in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 20:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar