Favorit i repris...
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Favorit i repris...

    Nja, inte riktigt en favorit, men en repris är det i alla fall. Illamåendet har bara förvärrats under graviditeten och jag har snart klippkort på gynakuten. Åkte in i söndags igen efter en hemsk kräkattack (inga detaljer...) och låg inne ett dygn med dropp och vitaminsprutor. Så nu är jag sjukskriven på heltid. Men jag är tacksam att jag ändå lyckats jobba den första tiden, det kunde jag inte med Mimmi. Det är ändå tuffare den här gången eftersom man redan har ett barn att ta hand om. Hon ska göras i ordning varje morgon och lämnas på dagis. Ibland blir det kräkpaus på dagis innan jag går hem igen... Mimmi frågar ofta om jag fortfarande är sjuk och om bebisen mår bra. Hon blir extremt mammig när jag kommer hem från sjukan, och det förstår man ju. Men det känns så rätt att vi väntade med nästa barn tills hon blev lite större. Nu kan man ju förklara för henne vad som händer och varför. Så det känns ändå ok. Mitt nya mantra är "snart oktober, snart oktober, snart oktober...". Bara att härda ut och se fram emot belöningen!

    Hoppas ni och era familjer mår bra och att ni får en skön sommar, för det känns ju som sommaren redan än här. Barnpoolen är invigd och Mimmi springer runt i klänning och sandaler ute, härligt Kram på er!!
    Mamma till Mimmi sen januari -06
  2. 1
    Favorit i repris... Nja, inte riktigt en favorit, men en repris är det i alla fall. Illamåendet har bara förvärrats under graviditeten och jag har snart klippkort på gynakuten. Åkte in i söndags igen efter en hemsk kräkattack (inga detaljer...) och låg inne ett dygn med dropp och vitaminsprutor. Så nu är jag sjukskriven på heltid. Men jag är tacksam att jag ändå lyckats jobba den första tiden, det kunde jag inte med Mimmi. Det är ändå tuffare den här gången eftersom man redan har ett barn att ta hand om. Hon ska göras i ordning varje morgon och lämnas på dagis. Ibland blir det kräkpaus på dagis innan jag går hem igen... Mimmi frågar ofta om jag fortfarande är sjuk och om bebisen mår bra. Hon blir extremt mammig när jag kommer hem från sjukan, och det förstår man ju. Men det känns så rätt att vi väntade med nästa barn tills hon blev lite större. Nu kan man ju förklara för henne vad som händer och varför. Så det känns ändå ok. Mitt nya mantra är "snart oktober, snart oktober, snart oktober...". Bara att härda ut och se fram emot belöningen!

    Hoppas ni och era familjer mår bra och att ni får en skön sommar, för det känns ju som sommaren redan än här. Barnpoolen är invigd och Mimmi springer runt i klänning och sandaler ute, härligt Kram på er!!
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Usch och fy! Det är ju det som är det hemska med hyperemesis att det stegras vid den tidpunkt i graviditeten när andra börjar bli bättre.
    Hoppas du får vila mycket när Mimmi är på dagis. Du vet var jag finns om du behöver stöd, när som
    kram
  4. 2
    Usch och fy! Det är ju det som är det hemska med hyperemesis att det stegras vid den tidpunkt i graviditeten när andra börjar bli bättre.
    Hoppas du får vila mycket när Mimmi är på dagis. Du vet var jag finns om du behöver stöd, när som
    kram
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    styrkekramar

    Skickar styrkekramar till dig - och hoppas att du ska få må bättre snart! Skönt i vilket fall att du har blivit sjukskriven och att bebben mår bra.
    Kram
    Lisa med Klara & Linus
    Välkommen till min blogg: http://flisas.blogg.se/
  6. 3
    styrkekramar Skickar styrkekramar till dig - och hoppas att du ska få må bättre snart! Skönt i vilket fall att du har blivit sjukskriven och att bebben mår bra.
    Kram
  7. Medlem sedan
    Aug 2001
    #4

    Usch!

    Jag tycker verkligen synd om dig Frida, usch alltså!
    Att drabbas en gång men TVÅ gånger! Undras om det är en liten lillasyster i din mage? Och hade det varit nån skillnad om det var en pojke? Eller du kanske är en sån som mår illa helt enkelt.

    Skickar styrkekramar till dig och din familj!!!
    Veronica, mamma till världens goaste Edvin!
  8. 4
    Usch! Jag tycker verkligen synd om dig Frida, usch alltså!
    Att drabbas en gång men TVÅ gånger! Undras om det är en liten lillasyster i din mage? Och hade det varit nån skillnad om det var en pojke? Eller du kanske är en sån som mår illa helt enkelt.

    Skickar styrkekramar till dig och din familj!!!
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    Tack allihop, det känns alltid skönt med lite stöd. Nu är jag sjukskriven på heltid resten av graviditeten. Så det är skönt att slippa tänka på jobbet. Men man hoppas ju alltid att det ska gå över... Idag var vi på UL och jag blev flyttad några dar så nu är jag plötsligt i v. 20, så "bara" hälften kvar Kram på er!
  10. 5
    Tack allihop, det känns alltid skönt med lite stöd. Nu är jag sjukskriven på heltid resten av graviditeten. Så det är skönt att slippa tänka på jobbet. Men man hoppas ju alltid att det ska gå över... Idag var vi på UL och jag blev flyttad några dar så nu är jag plötsligt i v. 20, så "bara" hälften kvar Kram på er!
  11. Medlem sedan
    Aug 2001
    #6

    Wow!

    Halvvägs redan, tiden går verkligen fort!
    Skönt att du får vara hemma nu resten av tiden och ladda så gott det går, det tycker jag låter bra
    Veronica, mamma till världens goaste Edvin!
  12. 6
    Wow! Halvvägs redan, tiden går verkligen fort!
    Skönt att du får vara hemma nu resten av tiden och ladda så gott det går, det tycker jag låter bra
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    Ja, det känns så skönt att få träffa en vettig läkare som förstår en. Hade samma när jag väntade Mimmi och hon kom ihåg mig Tur att det finns vissa läkare som lyssnar och är bra!
  14. 7
    Ja, det känns så skönt att få träffa en vettig läkare som förstår en. Hade samma när jag väntade Mimmi och hon kom ihåg mig Tur att det finns vissa läkare som lyssnar och är bra!
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    stor kram

    Usch så otroligt jobbigt det verkar! Stackare!
    Jag är tacksam att jag sluppit så mycket illamående, däremot är jag numera kryckburen pga foglossningen, men att må illa är faktiskt mycket värre!
    Hoppas innerligt att du får andrum snart och att oktober kommer fort för dig!
  16. 8
    stor kram Usch så otroligt jobbigt det verkar! Stackare!
    Jag är tacksam att jag sluppit så mycket illamående, däremot är jag numera kryckburen pga foglossningen, men att må illa är faktiskt mycket värre!
    Hoppas innerligt att du får andrum snart och att oktober kommer fort för dig!

Liknande trådar

  1. Favorit i repris :(
    By lillans mamma in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 09:47
  2. Favorit i repris!
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-05-16, 16:52
  3. Favorit i repris
    By TacoBelle in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-29, 21:30
  4. Favorit i repris! :-)
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 22:49
  5. NN är -Favorit i repris
    By Luvi m.Theo in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 11:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar