Beställt fönsterputs!
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Beställt fönsterputs!

    Måndag morgon kommer de, så då får inte bebisen komma. :-) (Men gärna innan.) Vi har bott här i 1,5 år och renoverat som tokar och fönstren ser ju ut därefter, så det skall bli roligt att äntligen få dem tvättade. (Har tvättat några själv men det blir ju inte bra.)
  2. 1
    Beställt fönsterputs! Måndag morgon kommer de, så då får inte bebisen komma. :-) (Men gärna innan.) Vi har bott här i 1,5 år och renoverat som tokar och fönstren ser ju ut därefter, så det skall bli roligt att äntligen få dem tvättade. (Har tvättat några själv men det blir ju inte bra.)
  3. Medlem sedan
    May 2006
    #2
    skönt att någon tvättar åt er. Själv har jag hängt i fönsterkarmarna här hemma och tvättat varenda fönster själv, och vi har många. Kände mig duktig men jag erkänner att det hade varit skönt att köpa in såna tjänster för det tar tid!
  4. 2
    skönt att någon tvättar åt er. Själv har jag hängt i fönsterkarmarna här hemma och tvättat varenda fönster själv, och vi har många. Kände mig duktig men jag erkänner att det hade varit skönt att köpa in såna tjänster för det tar tid!
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Vi kan inte själva. Eller alltså, det SER ju fint ut direkt efteråt men när solen sen tittar fram är det så fult så man vill gråta. Där har man lagt flera timmar på putsandet och så är det ränder och fläckar överallt.

    Det var inte speciellt dyrt heller, ca 800 kr för 15 fönster! Vitt förstås. Det är en kostnad jag gladeligen tar en gång per år och sen har jag fina fönster.
  6. 3
    Vi kan inte själva. Eller alltså, det SER ju fint ut direkt efteråt men när solen sen tittar fram är det så fult så man vill gråta. Där har man lagt flera timmar på putsandet och så är det ränder och fläckar överallt.

    Det var inte speciellt dyrt heller, ca 800 kr för 15 fönster! Vitt förstås. Det är en kostnad jag gladeligen tar en gång per år och sen har jag fina fönster.
  7. Medlem sedan
    Dec 2008
    #4
    Har också tänkt ringa efter någon som kan tvätta, speciellt nu när jag bara sitter hemma och väntar på att bebisen ska komma. Men så bestämde sig hyresvärden för att måla fasade på huset så det står en jätteställning utanför så jag får helt enkelt vänta med det.
  8. 4
    Har också tänkt ringa efter någon som kan tvätta, speciellt nu när jag bara sitter hemma och väntar på att bebisen ska komma. Men så bestämde sig hyresvärden för att måla fasade på huset så det står en jätteställning utanför så jag får helt enkelt vänta med det.
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Vilken tur att du inte hann få putsat innan då! För sånt där brukar ju smutsa ner fönstren. Där vi bodde innan vi flyttade till huset renoverades fasader och balkonger. Fönstren såg ut som skit efteråt.
  10. 5
    Vilken tur att du inte hann få putsat innan då! För sånt där brukar ju smutsa ner fönstren. Där vi bodde innan vi flyttade till huset renoverades fasader och balkonger. Fönstren såg ut som skit efteråt.
  11. Medlem sedan
    Dec 2008
    #6
    Javisst. Fönstrena ser värre ut nu än innan. Egentligen borde hyresvärden bekosta tvätten.
  12. 6
    Javisst. Fönstrena ser värre ut nu än innan. Egentligen borde hyresvärden bekosta tvätten.
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    Gjorde en räd förra helgen och pustade nästan alla fönster. Var roligare än jag trodde med en MP3-bok i öronen och blev helt ok-
    Bi med Em nov02 & Na mars04 & Mi maj09
    Och lilla 4:an i magen bf slutet av april-12

    Bloggar om Fjärde resan på http://lindal.blogg.se/denfjarderesan/
  14. 7
    Gjorde en räd förra helgen och pustade nästan alla fönster. Var roligare än jag trodde med en MP3-bok i öronen och blev helt ok-
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8
    Vad duktig du är! Jag har aldrig lyckats bra med fönster.
  16. 8
    Vad duktig du är! Jag har aldrig lyckats bra med fönster.
  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #9
    Ring och säg det! Det är inte omöjligt att du får som du vill. När de renoverade våra fasader så hade de täckt över fönster och balkongdörrar, men råkat göra hål i plasten för vår balkongdörr. En dag när vi kom hem såg det ut som krutrök i hela vardagsrummet. Maken ringde då till byggfirman som utan tjafs skickade en städerska. Hon höll på i fyra timmar i vardagsrummet. (Så rent har vi ALDRIG haft.)
  18. 9
    Ring och säg det! Det är inte omöjligt att du får som du vill. När de renoverade våra fasader så hade de täckt över fönster och balkongdörrar, men råkat göra hål i plasten för vår balkongdörr. En dag när vi kom hem såg det ut som krutrök i hela vardagsrummet. Maken ringde då till byggfirman som utan tjafs skickade en städerska. Hon höll på i fyra timmar i vardagsrummet. (Så rent har vi ALDRIG haft.)
  19. Medlem sedan
    Dec 2008
    #10
    Tack för tipset, man kan ju alltid försöka.
  20. 10
    Tack för tipset, man kan ju alltid försöka.

Liknande trådar

  1. Gardinköp, fönsterputs och egentid!
    By tingla_bu in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-09, 17:34
  2. Vi hade beställt fönsterputs...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-04-17, 19:09
  3. Fast apropå fönsterputs..
    By ~liten~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 19:05
  4. Miljövänlig fönsterputs?
    By V med 2 in forum En bra idé
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-10-01, 20:00
  5. Fönsterputs
    By AngeliQ in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 09:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar