Tappat mjölktänderna?
_0409 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Tappat mjölktänderna?

    Nathalies första mjölktand är lös och trillar nog ut vilken dag som helst. Lite nervös blev jag men det var tur att hennes pappa var hemma när upptäckten gjordes och som är tandläkare kunde säga att det är helt normalt om än lite tidigt.

    Har era -04r tappat någon mjölktand ännu?
    Jannice m Nathalie (040908) & Liam (080722)
  2. 1
    Tappat mjölktänderna? Nathalies första mjölktand är lös och trillar nog ut vilken dag som helst. Lite nervös blev jag men det var tur att hennes pappa var hemma när upptäckten gjordes och som är tandläkare kunde säga att det är helt normalt om än lite tidigt.

    Har era -04r tappat någon mjölktand ännu?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Oj! Det var tidigt! Vendela har inte tappat någon mjölktand, däremot har hon dragit ut en tand - fast det räknas ju inte riktigt.

    Det är lustigt att de tappar tänderna i så olika åldrar. Min äldsta, som är åtta, har en klasskompis som just nu håller på att tappa framtänder. Det tycker jag är lite sent.
  4. 2
    Oj! Det var tidigt! Vendela har inte tappat någon mjölktand, däremot har hon dragit ut en tand - fast det räknas ju inte riktigt.

    Det är lustigt att de tappar tänderna i så olika åldrar. Min äldsta, som är åtta, har en klasskompis som just nu håller på att tappa framtänder. Det tycker jag är lite sent.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Nej, de sitter som berget!
    Vi upptäckte att Storans tänder var lösa (ruckbara) när hon var 5,5 år gammal, men det tog ändå ett drygt halvår innan hon tappade någon. En lååååååång väntan för en tjej som tyckte att "alla andra" i klassen redan tappat minst en tand.
    5 år är väl "normalt" att tappa sin första tand och flickor brukar vara lite tidigare. Och tänk att våra små pluttar blir 5 snart! Hur gick det till?!
  6. 3
    Nej, de sitter som berget!
    Vi upptäckte att Storans tänder var lösa (ruckbara) när hon var 5,5 år gammal, men det tog ändå ett drygt halvår innan hon tappade någon. En lååååååång väntan för en tjej som tyckte att "alla andra" i klassen redan tappat minst en tand.
    5 år är väl "normalt" att tappa sin första tand och flickor brukar vara lite tidigare. Och tänk att våra små pluttar blir 5 snart! Hur gick det till?!
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4
    Nej nej, inte ens min 6-åring har någon lös tand. Jag tappade mina tänder sent (och har två möjlktänder kvar) så mina tjejer får nog vänta gissar jag!
  8. 4
    Nej nej, inte ens min 6-åring har någon lös tand. Jag tappade mina tänder sent (och har två möjlktänder kvar) så mina tjejer får nog vänta gissar jag!
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Nepp, men Aron tappade sin första tand som 4-åring. Jag blev alldeles ifrån mig och trodde att han hade3 ramlat så tanden blev lös, och eftersom jag inte är gift med en tandläkare var jag tvungen att ringa en och fråga. Och jag fick samma svar som din man gav, att det är helt normalt men lite tidigt
  10. 5
    Nepp, men Aron tappade sin första tand som 4-åring. Jag blev alldeles ifrån mig och trodde att han hade3 ramlat så tanden blev lös, och eftersom jag inte är gift med en tandläkare var jag tvungen att ringa en och fråga. Och jag fick samma svar som din man gav, att det är helt normalt men lite tidigt
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6
    Ånej, här sitter dom som berget! Men lillan kommer titt som tätt och undrar om nog inte någon tand är lös då en dagis kompis (ett år äldre) tappat någon tand... =)
  12. 6
    Ånej, här sitter dom som berget! Men lillan kommer titt som tätt och undrar om nog inte någon tand är lös då en dagis kompis (ett år äldre) tappat någon tand... =)
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    Nope, men storasyster tappade sin första två veckor innan 5-årsdagen, så man vet ju aldrig. Tycker inte lillans är lösa än.
  14. 7
    Nope, men storasyster tappade sin första två veckor innan 5-årsdagen, så man vet ju aldrig. Tycker inte lillans är lösa än.
  15. Medlem sedan
    Apr 2004
    #8
    9dagar tog det så lossnade den! och nu är tand nr2, nere, lös..
  16. 8
    9dagar tog det så lossnade den! och nu är tand nr2, nere, lös..
  17. Medlem sedan
    Apr 2004
    #9
    Inga tappade tänder här. Jag tror att jag kommer att tycka att det är lite läskigt när de blir lösa, hoppas att det dröjer haha.
  18. 9
    Inga tappade tänder här. Jag tror att jag kommer att tycka att det är lite läskigt när de blir lösa, hoppas att det dröjer haha.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Nej. Men jag hoppas att det blir tidigt för Elsie också, för hennes tänder är sååå små. Hon kommer att nöta ner dem. Å andra sidan sitter de så tätt så tätt så jag bävar för vad som kommer att hända när hon får nya stora tänder.
  20. 10
    Nej. Men jag hoppas att det blir tidigt för Elsie också, för hennes tänder är sååå små. Hon kommer att nöta ner dem. Å andra sidan sitter de så tätt så tätt så jag bävar för vad som kommer att hända när hon får nya stora tänder.
  21. Medlem sedan
    Apr 2004
    #11
    Men de nya tänderna kanske också blir "små"? Har du eller pappan små tänder eller ngn annan i släkten?
  22. 11
    Men de nya tänderna kanske också blir "små"? Har du eller pappan små tänder eller ngn annan i släkten?

Liknande trådar

  1. Femåring tappar mjölktänderna, normalt?
    By Lilla_jag_79 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 07:30
  2. tappat
    By melindaG in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 19:08
  3. Har ni tappat
    By Dagdrömmaren in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 10:06
  4. Jag har tappat min
    By Ängla med 3 barn in forum Vikt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-03-26, 10:16
  5. nä , jag har tappat
    By andromeda in forum Singelmingel
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 21:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar