Hälsovecka på skolan
_00/01 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Hälsovecka på skolan

    Den här veckan har de hälsovecka på skolan och Filippa kom hem igår och meddelade att hon minsann tycker att vi också borde köpa fullkornsbröd. Thomas och jag pekade på brödpåsen och sa att vi redan gjorde det, men att hon brukar vägra äta så "hårt" bröd. Sedan berättade hon om vad man skall äta för att det är nyttigt och att även vi borde äta för att bli lite hälsosammare. Samma sak där; vi har det redan hemma och hon vägrar äta. Till slut blev hon så sur på oss att hon sa att hon ska sluta äta socker - det kan vi i alla fall inte säga att vi redan har infört;-)

    Vi ska se vad hon säger om motion i kväll - det lär komma nya lärdomar under dagen:-)
  2. 1
    Hälsovecka på skolan Den här veckan har de hälsovecka på skolan och Filippa kom hem igår och meddelade att hon minsann tycker att vi också borde köpa fullkornsbröd. Thomas och jag pekade på brödpåsen och sa att vi redan gjorde det, men att hon brukar vägra äta så "hårt" bröd. Sedan berättade hon om vad man skall äta för att det är nyttigt och att även vi borde äta för att bli lite hälsosammare. Samma sak där; vi har det redan hemma och hon vägrar äta. Till slut blev hon så sur på oss att hon sa att hon ska sluta äta socker - det kan vi i alla fall inte säga att vi redan har infört;-)

    Vi ska se vad hon säger om motion i kväll - det lär komma nya lärdomar under dagen:-)
  3. Annam.4
    #2
    Hej! Här har de också friskvårdsvecka (så heter det här). Imorgon ska de spela rysk brännboll om det är fint väder, om det regnar ska de fika och se på film - friskvård på olika sätt.....

    Det där med fullkorn är inte lätt att få i mina barn, inte ens om fröken säger det, iallafall inte 01an och 98an. Helst ska det vara "rundisar", dvs runda vetekakor. Det enda fullkorn som går att få i min 01a är frukostknäcke med vallmofrön på, för hon vet inte att vi köper fullkornsvarianten
  4. 2
    Hej! Här har de också friskvårdsvecka (så heter det här). Imorgon ska de spela rysk brännboll om det är fint väder, om det regnar ska de fika och se på film - friskvård på olika sätt.....

    Det där med fullkorn är inte lätt att få i mina barn, inte ens om fröken säger det, iallafall inte 01an och 98an. Helst ska det vara "rundisar", dvs runda vetekakor. Det enda fullkorn som går att få i min 01a är frukostknäcke med vallmofrön på, för hon vet inte att vi köper fullkornsvarianten
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Ha ha! De är för sköna, åttaåringarna. :-) Lova att du berättar hur det går med sockerstoppet och motionen också.

    Men bra ändå att de får lära sig sånt i skolan, är övertygad om att det i alla fall hjälper några barn att få bättre matvanor. Det är ju inte alla familjer som lever hälsosamt.
  6. 3
    Ha ha! De är för sköna, åttaåringarna. :-) Lova att du berättar hur det går med sockerstoppet och motionen också.

    Men bra ändå att de får lära sig sånt i skolan, är övertygad om att det i alla fall hjälper några barn att få bättre matvanor. Det är ju inte alla familjer som lever hälsosamt.
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Ja, det är samma här. Rundisar ska det vara och inget annat. Otroligt tröttsamt, faktiskt.

    Det roliga med Filippa är att hon kommer hem och predikar att man ska äta mycket grönsaker samtidigt som hon vägrar äta några andra grönsaker än gurka eller tomatkärnor(!).

    Filippa skulle också spela brännboll idag. Regnar det ska de vara ute ändå, vi fick lapp hem att se till att barnen har regnställ med sig.
  8. 4
    Ja, det är samma här. Rundisar ska det vara och inget annat. Otroligt tröttsamt, faktiskt.

    Det roliga med Filippa är att hon kommer hem och predikar att man ska äta mycket grönsaker samtidigt som hon vägrar äta några andra grönsaker än gurka eller tomatkärnor(!).

    Filippa skulle också spela brännboll idag. Regnar det ska de vara ute ändå, vi fick lapp hem att se till att barnen har regnställ med sig.
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Ja, motionen gick det inte så bra med. Hon orkade inte ens lägga tillbaka hårborsten i badrummet, där den ska vara. I och för sig spelade hon fotboll igår, som vanligt, men hon är EXTRA glad över att slippa matcher den här veckan. Sockerstoppet glömde hon visst i morse, hon sötade till och med jordgubbsyoghurten! Uäck!

    Jo, jag gillar hälsoveckan. Tycker det är toppen och önskar att Filippa inte bara predikar om nyttig mat utan även tar till sig det de säger och faktiskt smakar på en grönsak eller två. Annat än gurka eller tomatkärnor då. Kanske till och med en liten morot...
  10. 5
    Ja, motionen gick det inte så bra med. Hon orkade inte ens lägga tillbaka hårborsten i badrummet, där den ska vara. I och för sig spelade hon fotboll igår, som vanligt, men hon är EXTRA glad över att slippa matcher den här veckan. Sockerstoppet glömde hon visst i morse, hon sötade till och med jordgubbsyoghurten! Uäck!

    Jo, jag gillar hälsoveckan. Tycker det är toppen och önskar att Filippa inte bara predikar om nyttig mat utan även tar till sig det de säger och faktiskt smakar på en grönsak eller två. Annat än gurka eller tomatkärnor då. Kanske till och med en liten morot...
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    Ha ha ha... snopet!
  12. 6
    Ha ha ha... snopet!

Liknande trådar

  1. E och skolan
    By *Es mamma* in forum Bokstavsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-26, 10:00
  2. Skolan
    By Thyras mamma in forum Autismspektrum
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-01-19, 22:15
  3. Hälsovecka
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 19:12
  4. Hälsovecka
    By Carro m 4 in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-16, 19:29
  5. Skolan!
    By Tezza in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 07:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar