En liten fegis...
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    En liten fegis...

    Jag ropar inte hej ännu men det känns som vi är på väg att lämna den värsta trotsåldern (för tillfället iaf...) och träder in i ett nytt utvecklingsstadium...
    Nämligen det då a l l t blir farligt.

    Lucas har fram till nyligen varit en allt annat än försiktig typ men nu är traktorer som låter, typ små gatsop-maskiner, ballonger som kan smälla, storasysters tomtebloss när hon fyllde år, våra kompisars rätt stora och lurviga katt (som han gladeligen har dragit i svansen tidigare) blivit jätteläskigt, för att nämna några exempel.

    Det värsta är väl att man inte är riktigt beredd på att han faktiskt är rädd för något nu som han kanske tidigare har tyckt om- svårt att hänga med i svängarna...!

    Vet att det är normalt för åldern och jag oroar mig inte men hoppas att det går över snart, för hans skull.

    Någon mer som känner igen sig?
  2. 1
    En liten fegis... Jag ropar inte hej ännu men det känns som vi är på väg att lämna den värsta trotsåldern (för tillfället iaf...) och träder in i ett nytt utvecklingsstadium...
    Nämligen det då a l l t blir farligt.

    Lucas har fram till nyligen varit en allt annat än försiktig typ men nu är traktorer som låter, typ små gatsop-maskiner, ballonger som kan smälla, storasysters tomtebloss när hon fyllde år, våra kompisars rätt stora och lurviga katt (som han gladeligen har dragit i svansen tidigare) blivit jätteläskigt, för att nämna några exempel.

    Det värsta är väl att man inte är riktigt beredd på att han faktiskt är rädd för något nu som han kanske tidigare har tyckt om- svårt att hänga med i svängarna...!

    Vet att det är normalt för åldern och jag oroar mig inte men hoppas att det går över snart, för hans skull.

    Någon mer som känner igen sig?
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    Nej inte än, men tack för varningen! =) då vet jag vad som komma skall... här har vi mest en hemskt bestämd lite herre som fortfarande älskar att testa och inte är rädd för nåt - inklusive bilar... han vill GÅ på vägen.. tjohoo *suck*
  4. 2
    Nej inte än, men tack för varningen! =) då vet jag vad som komma skall... här har vi mest en hemskt bestämd lite herre som fortfarande älskar att testa och inte är rädd för nåt - inklusive bilar... han vill GÅ på vägen.. tjohoo *suck*
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Gå på vägen, det är superläskigt!!!
    Här där vi bor finns det inte några trottoarer i närområdet så man måste gå vid vägkanten.
    Det har funkat, med många förmaningar tidigare om att hålla i handen osv, stanna om det kom en bil osv.

    Håller på att vänja honom av med att jämt sitta i vagnen, vilket _har_ också har tills nyligen då han började skrika och protestera när jag ville att han skulle gå lite- jag blev först arg och tyckte han var mer än lovligt lat.
    Tills jag insåg att han faktiskt var rädd på riktigt.

    Fast visst är det bra att han börjar få en självbevarelsedrift, fast kanske inte fullt så stor
  6. 3
    Gå på vägen, det är superläskigt!!!
    Här där vi bor finns det inte några trottoarer i närområdet så man måste gå vid vägkanten.
    Det har funkat, med många förmaningar tidigare om att hålla i handen osv, stanna om det kom en bil osv.

    Håller på att vänja honom av med att jämt sitta i vagnen, vilket _har_ också har tills nyligen då han började skrika och protestera när jag ville att han skulle gå lite- jag blev först arg och tyckte han var mer än lovligt lat.
    Tills jag insåg att han faktiskt var rädd på riktigt.

    Fast visst är det bra att han börjar få en självbevarelsedrift, fast kanske inte fullt så stor
  7. Cissi med G och A
    #4

    Annie är tvärtom just nu

    För några månader sen var hon rädd för allt, vi kunde knappt gå i stan med henne, nu är hon midig och tuff när det gäller det mesta. Trotsåldern är som värst nu och sonens lilla period med trotsigheten är som en fis i rymden jämfört med denna damen.
    vet inte hur många konflikter vi har per dag......................lite frustrerande ibland och det är väldigt lätt att bli irriterad och arg, fas man vet att det är absolut det sämsta. Vissa dagar kan man ta det med ro, andra inte.
  8. 4
    Annie är tvärtom just nu För några månader sen var hon rädd för allt, vi kunde knappt gå i stan med henne, nu är hon midig och tuff när det gäller det mesta. Trotsåldern är som värst nu och sonens lilla period med trotsigheten är som en fis i rymden jämfört med denna damen.
    vet inte hur många konflikter vi har per dag......................lite frustrerande ibland och det är väldigt lätt att bli irriterad och arg, fas man vet att det är absolut det sämsta. Vissa dagar kan man ta det med ro, andra inte.
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5
    Valdemar har nog alltid varit lite försiktig (rätt skönt) och t ex är han rädd för björnar och pratar mycket om det.

    "Björnar äter inte pojkar"

    "Den stora björnen är rädd för pojkar"

    "Jag är inte rädd för björnen"

    osv.

    Så det kan komma en period när det blir värre, alltså. Ska vara beredd på det.
  10. 5
    Valdemar har nog alltid varit lite försiktig (rätt skönt) och t ex är han rädd för björnar och pratar mycket om det.

    "Björnar äter inte pojkar"

    "Den stora björnen är rädd för pojkar"

    "Jag är inte rädd för björnen"

    osv.

    Så det kan komma en period när det blir värre, alltså. Ska vara beredd på det.
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    Nej, inte alls - här är det värsta 2,5-årstrotset än....
  12. 6
    Nej, inte alls - här är det värsta 2,5-årstrotset än....
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    Men vad gör du i stället för att bli arg...? Jag tycker mitt tålamod tryter eftersom det är x antal incidenter/dag och det blir jättejobbigt i längden.
  14. 7
    Men vad gör du i stället för att bli arg...? Jag tycker mitt tålamod tryter eftersom det är x antal incidenter/dag och det blir jättejobbigt i längden.
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8
    Lite både och är det här.I trotsar för fullt, han SKA och han VILL men sen blir han ganska harig för vissa saker. han är jätterädd för bilar och det är ju bra,men även småkryp som myror och nyckelpigor är jätteläskiga
  16. 8
    Lite både och är det här.I trotsar för fullt, han SKA och han VILL men sen blir han ganska harig för vissa saker. han är jätterädd för bilar och det är ju bra,men även småkryp som myror och nyckelpigor är jätteläskiga

Liknande trådar

  1. Jag är en fegis jag vet
    By Mamma Erik in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-10, 11:27
  2. Jag,en fegis..
    By Mian m7 in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 12:59
  3. Fegis
    By SandraB in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 23:05
  4. Någon mer liten fegis?
    By mallimell+3 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-17, 20:29
  5. Fegis!
    By nordman in forum Sex & erotik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 23:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar