Vart tar tiden vägen???
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Vart tar tiden vägen???

    Hej på er alla glada mammor!

    Det var jättelänge sen jag skrev nåt, och i rubrikens mening kanske ni förstår varför.
    Det änns som det var julafton igår och nu inser jag att det snart e sommarlov.
    Våra dagar går ut på jobb, hamtning av barn, hndla, städa en Massa fotboll etc. Jag får inte tiden att gå ihop. Hur gör man??? Lovisa är som allas våra 06 3år och hon är fortfarande ingen lätt tjej att hadskas med. Hon sover fortfarande dåligt, har ett temprament av en annan värld och är envis til tusen, samtidigt är hon helt underbar och en härligt framåt tjej. Men vi har bestämt oss för att ta hjälp av lite expert hjälp. Det till trots att jag är BVC sköterska så behöver vi lite verkyg och hjälp hur man ska göra med denna lilla underbara tempramentsfulla unge :-). Jag ser inte det som nåt negativt att ta hjälp av Bup jag är rädd att vi fastnat i ett mönster där hon får styra det mesta. Att vara koncekvent med henne är inget man orkar, det slutar alltidmed at hon vinner. Dagar då man är heltsjälv med henne fungerar bättre, men när hela familjen är med så e det ingen lek.
    1 juni ska vi iallafall åka en vecka till Cyper och det ska bli superskönt, min syster följer med och hon är superhjälplig när det gäller avlastning :-)

    Hoppas ni lla mår bra och ha en underbar sommar!
    KRam Linnie
    Mamma till Emil-00, Robin-02 och Lovisa-06
  2. 1
    Vart tar tiden vägen??? Hej på er alla glada mammor!

    Det var jättelänge sen jag skrev nåt, och i rubrikens mening kanske ni förstår varför.
    Det änns som det var julafton igår och nu inser jag att det snart e sommarlov.
    Våra dagar går ut på jobb, hamtning av barn, hndla, städa en Massa fotboll etc. Jag får inte tiden att gå ihop. Hur gör man??? Lovisa är som allas våra 06 3år och hon är fortfarande ingen lätt tjej att hadskas med. Hon sover fortfarande dåligt, har ett temprament av en annan värld och är envis til tusen, samtidigt är hon helt underbar och en härligt framåt tjej. Men vi har bestämt oss för att ta hjälp av lite expert hjälp. Det till trots att jag är BVC sköterska så behöver vi lite verkyg och hjälp hur man ska göra med denna lilla underbara tempramentsfulla unge :-). Jag ser inte det som nåt negativt att ta hjälp av Bup jag är rädd att vi fastnat i ett mönster där hon får styra det mesta. Att vara koncekvent med henne är inget man orkar, det slutar alltidmed at hon vinner. Dagar då man är heltsjälv med henne fungerar bättre, men när hela familjen är med så e det ingen lek.
    1 juni ska vi iallafall åka en vecka till Cyper och det ska bli superskönt, min syster följer med och hon är superhjälplig när det gäller avlastning :-)

    Hoppas ni lla mår bra och ha en underbar sommar!
    KRam Linnie
  3. Medlem sedan
    Aug 2001
    #2

    Ja det kan man undra!!

    Tycker också att det var jul och snö nyss, och nu sitter man här i värsta värmeböljan. Och ännu varmare blir det för er som ska till Cypern, gud vad skönt! Jag är i och för sig gott och väl nöjd med den värme som råder här, men möjligheten att bada blir jag avundsjuk på. Det är ju inte direkt badvänligt i Mälaren riktigt ännu om man säger så!!

    Dom testar ens tålamod alltså, det gör dom verkligen våra små godingar. Tre år är en underbar ålder, kryddad med lite trots
    Edvin har ett ganska jämt temperament men ibland blir det tokigt, ofta när han inte sovit på dagis och är helt slut, och då får man verkligen anstränga sig för att inte muta och hota vilket inte är så lätt. Det är klart enklare att locka med en glass eller säga ..."om du gör så där så får du inte"... än att komma på någon mer pedagogisk lösning på situationen. Men jag tror att både vi och barnen lär oss!
    Jag tycker att det låter vettigt att kontakta BUP och få lite tips! Som sagt, får man bara några enkla verktyg av någon som är van så kan det säkert underlätta.

    Ha en skön resa och en härlig sommar!!
    Veronica, mamma till världens goaste Edvin!
  4. 2
    Ja det kan man undra!! Tycker också att det var jul och snö nyss, och nu sitter man här i värsta värmeböljan. Och ännu varmare blir det för er som ska till Cypern, gud vad skönt! Jag är i och för sig gott och väl nöjd med den värme som råder här, men möjligheten att bada blir jag avundsjuk på. Det är ju inte direkt badvänligt i Mälaren riktigt ännu om man säger så!!

    Dom testar ens tålamod alltså, det gör dom verkligen våra små godingar. Tre år är en underbar ålder, kryddad med lite trots
    Edvin har ett ganska jämt temperament men ibland blir det tokigt, ofta när han inte sovit på dagis och är helt slut, och då får man verkligen anstränga sig för att inte muta och hota vilket inte är så lätt. Det är klart enklare att locka med en glass eller säga ..."om du gör så där så får du inte"... än att komma på någon mer pedagogisk lösning på situationen. Men jag tror att både vi och barnen lär oss!
    Jag tycker att det låter vettigt att kontakta BUP och få lite tips! Som sagt, får man bara några enkla verktyg av någon som är van så kan det säkert underlätta.

    Ha en skön resa och en härlig sommar!!
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Ja, tiden går fort! Men det händer mkt oxå. De utvecklas så fort och har plötsligt blivit "stora". Mimmi har aldrig varit så där jättetrotsig, hon har haft trotsiga perioder men de har varit relativt lätta och korta. Visst är hon envis, men inte så där så hon ligger på golvet och skriker och så... Skönt att ni får hjälp. det är bra att höra med någon utomstående och få lite tips och råd. Hellre nu än senare, då är det nog svårare att ändra på invanda mönster.

    Hoppas ni får en supermysig semester i alla fall! Låter jättehärligt! Kram på er
  6. 3
    Ja, tiden går fort! Men det händer mkt oxå. De utvecklas så fort och har plötsligt blivit "stora". Mimmi har aldrig varit så där jättetrotsig, hon har haft trotsiga perioder men de har varit relativt lätta och korta. Visst är hon envis, men inte så där så hon ligger på golvet och skriker och så... Skönt att ni får hjälp. det är bra att höra med någon utomstående och få lite tips och råd. Hellre nu än senare, då är det nog svårare att ändra på invanda mönster.

    Hoppas ni får en supermysig semester i alla fall! Låter jättehärligt! Kram på er

Liknande trådar

  1. Vart tar tiden vägen
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-16, 09:33
  2. Vart tar tiden vägen?
    By Sicily in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 19:42
  3. Vart tog tiden vägen?
    By L0ved in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 07:53
  4. Vart tar tiden vägen?
    By JaxiBaxi in forum _0805 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 16:01
  5. Vart tar tiden vägen?
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 08:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar