Logopedmorsan vet vad hon talar om
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Logopedmorsan vet vad hon talar om

    Gud vad folk har tyckt att jag varit överkänslig när jag kämpat för att August ska få komma till en ÖNHläkare. Dom har påstått saker som att han visst pratar bra (nej det gör han inte, vi förstår honom inte ens alla gångr), att jag lyssnar för mycket, att dhan nart kommer att komma igång och att jag jämför för mycket med storasyster. Vad dom verkar ha glömt bort är at jag för höge farao jobbar med språkstörda barn och att det är vanligt att man faktiskt skickar iväg barn med dålig talutveckling och öroninflammationer i bagaget, till en öronläkare för en ordentlig undersökning. Och visst är det så: han hör inte. Massor av vätska bakom trumhinnorna stackaren. Det kan göra ont också. Säkert därför han sover dåligt och är så sur och arg jämt. Han hör ju inte när vi säger till honom de första gångerna, utan hör bara när vi hunnit bli arga och skriker.

    Så nu blir det rör. Och röntgen av näsa och svalgför att kolla körteln bakom näsan. Ev. op av den också. INte roligt. Men förhoppningsvis ska det lossna efter det här, så han blir gladare och pratar lite bättre.
  2. 1
    Logopedmorsan vet vad hon talar om Gud vad folk har tyckt att jag varit överkänslig när jag kämpat för att August ska få komma till en ÖNHläkare. Dom har påstått saker som att han visst pratar bra (nej det gör han inte, vi förstår honom inte ens alla gångr), att jag lyssnar för mycket, att dhan nart kommer att komma igång och att jag jämför för mycket med storasyster. Vad dom verkar ha glömt bort är at jag för höge farao jobbar med språkstörda barn och att det är vanligt att man faktiskt skickar iväg barn med dålig talutveckling och öroninflammationer i bagaget, till en öronläkare för en ordentlig undersökning. Och visst är det så: han hör inte. Massor av vätska bakom trumhinnorna stackaren. Det kan göra ont också. Säkert därför han sover dåligt och är så sur och arg jämt. Han hör ju inte när vi säger till honom de första gångerna, utan hör bara när vi hunnit bli arga och skriker.

    Så nu blir det rör. Och röntgen av näsa och svalgför att kolla körteln bakom näsan. Ev. op av den också. INte roligt. Men förhoppningsvis ska det lossna efter det här, så han blir gladare och pratar lite bättre.
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Bra att du stått på dig. Inte kul att han hade vätska bakom öronen, men ändå nåt som kan åtgärdas. Hoppas allt går bra med rören och att han snart börjar höra bättre.
  4. 2
    Bra att du stått på dig. Inte kul att han hade vätska bakom öronen, men ändå nåt som kan åtgärdas. Hoppas allt går bra med rören och att han snart börjar höra bättre.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Men gud så bra av dig att inte ge dig. Jag tjatar på en kompis son som pratar jätte dåligt. men hon vill nog inte riktigt förstå. jag har själv en lillebror som hade rör i öronen, en till som jag känner som inte heller pratade bra som fick rör, så jag hoppas hon kollar upp han som du gjorde. Jätte bra!!! Nu kanske allt blir bättre, han blir gladare.
  6. 3
    Men gud så bra av dig att inte ge dig. Jag tjatar på en kompis son som pratar jätte dåligt. men hon vill nog inte riktigt förstå. jag har själv en lillebror som hade rör i öronen, en till som jag känner som inte heller pratade bra som fick rör, så jag hoppas hon kollar upp han som du gjorde. Jätte bra!!! Nu kanske allt blir bättre, han blir gladare.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Tjata vidare på henne, du är en bra kompis! Det ärväldigt vanligt med rör och förhoppningsvis blir det mesta bättre efteråt. Ser särskilt fram emot fetvadd i öronen vid bad...
  8. 4
    Tjata vidare på henne, du är en bra kompis! Det ärväldigt vanligt med rör och förhoppningsvis blir det mesta bättre efteråt. Ser särskilt fram emot fetvadd i öronen vid bad...
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    JA, nu börjar jag nästan förvänta mig mirakel! Nä, men lite bättre blir det nog, och ffa slippr han ha ont.
  10. 5
    JA, nu börjar jag nästan förvänta mig mirakel! Nä, men lite bättre blir det nog, och ffa slippr han ha ont.
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6
    Så bra att du stod på dig! Nu håller vi tummarna för att det blir bättre. Stackars August.
  12. 6
    Så bra att du stod på dig! Nu håller vi tummarna för att det blir bättre. Stackars August.
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    Bra att du stod på dig och litade på din kunskap. Hoppas att det vänder nu för August, både på smärtfronten och humörfronten. Stackarn, vätska bakom trumhinnan som kan göra SÅ ont...
  14. 7
    Bra att du stod på dig och litade på din kunskap. Hoppas att det vänder nu för August, både på smärtfronten och humörfronten. Stackarn, vätska bakom trumhinnan som kan göra SÅ ont...
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    Nu ska dom få remiss till en riktig logoped och inte bara hon som kommer till dagis.

    Få se var dom säjer.
  16. 8
    Nu ska dom få remiss till en riktig logoped och inte bara hon som kommer till dagis.

    Få se var dom säjer.

Liknande trådar

  1. När talar man om?
    By Skilsmässa! in forum Separation
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 12:14
  2. Vad gör ni när ni talar i tfn?
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 11:21
  3. Talar
    By Achelois in forum Bokstavsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-02, 13:55
  4. hur väl talar era små?
    By LillaHon in forum _03 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 21:46
  5. Hur talar jag om för min
    By anna in forum Mammasnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 17:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar