Minns ni Holger, plommonträdet jag fick?
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Minns ni Holger, plommonträdet jag fick?

    Jag fick det av er alla hösten efter våra små julibarn fötts och det överlämnades vid en träff hemma hos mig. Minns ni?

    När Eskil föddes tog vi med hans moderkaka hem och begravde den under trädet. När vi sedan flyttade tog vi trädet med oss och planterade om det hos B´s mamma på landet där det stått sedan dess. När Juno föddes hamnade även hennes moderkaka hos trädet.

    Idag var vi ute hos B´s mamma och jag tänkte att ni ville se hur stor och fin "Holger" blivit (och Valter som fick posera med trädet!)






    För att se bilderna i större format, klicka HÄR och HÄR. Tack igen alla söta för trädet, i år hoppas vi få skörda en massa goa plommon
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  2. 1
    Minns ni Holger, plommonträdet jag fick? Jag fick det av er alla hösten efter våra små julibarn fötts och det överlämnades vid en träff hemma hos mig. Minns ni?

    När Eskil föddes tog vi med hans moderkaka hem och begravde den under trädet. När vi sedan flyttade tog vi trädet med oss och planterade om det hos B´s mamma på landet där det stått sedan dess. När Juno föddes hamnade även hennes moderkaka hos trädet.

    Idag var vi ute hos B´s mamma och jag tänkte att ni ville se hur stor och fin "Holger" blivit (och Valter som fick posera med trädet!)






    För att se bilderna i större format, klicka HÄR och HÄR. Tack igen alla söta för trädet, i år hoppas vi få skörda en massa goa plommon
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    ja!

    vad roligt!
  4. 2
    ja! vad roligt!
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    Coolt! Vad skoj att ni tog med er trädet vid flytten... Undras om moderkakorna gött Holger lite extra.

    Plommon är ju allra bäst som de är, men jag gjorde faktiskt en svingod plommonmarmelad för nåt år sen. Annars tycker jag att plommon är svårt att få till i kakor, pajer och sånt... för "vuxen" smak eller nåt


    Ledsen att jag inte hört av mig mer ang helgen förresten, men jag är helt slut och orkar inte ta några som helst beslut om nånting. Allt känns övermäktigt just nu. Sorry. På tisdag MÅSTE jag dock till stan (tandis igen + konsert på kvällen). Kanske kan vi få till det då? Kram
  6. 3
    Coolt! Vad skoj att ni tog med er trädet vid flytten... Undras om moderkakorna gött Holger lite extra.

    Plommon är ju allra bäst som de är, men jag gjorde faktiskt en svingod plommonmarmelad för nåt år sen. Annars tycker jag att plommon är svårt att få till i kakor, pajer och sånt... för "vuxen" smak eller nåt


    Ledsen att jag inte hört av mig mer ang helgen förresten, men jag är helt slut och orkar inte ta några som helst beslut om nånting. Allt känns övermäktigt just nu. Sorry. På tisdag MÅSTE jag dock till stan (tandis igen + konsert på kvällen). Kanske kan vi få till det då? Kram
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Plommon är mums!

    Jag älskar plommon, helst att bara äta dom som dom är!

    Vi var nästan hemma hos dig i veckan men vi hade inte mage att svänga förbi en höggravid kvinna utan ett par dagars förvarning

    Hör av dig, jag är hemma då!
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  8. 4
    Plommon är mums! Jag älskar plommon, helst att bara äta dom som dom är!

    Vi var nästan hemma hos dig i veckan men vi hade inte mage att svänga förbi en höggravid kvinna utan ett par dagars förvarning

    Hör av dig, jag är hemma då!
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    Amen vad fan, här får man svänga förbi med fem minuters förvarning. Dumma er. När var det?

    Jag hör av mig. Mycket logistik den dagen, men jag har ju basen på söder som vanligt

    Kram
  10. 5
    Amen vad fan, här får man svänga förbi med fem minuters förvarning. Dumma er. När var det?

    Jag hör av mig. Mycket logistik den dagen, men jag har ju basen på söder som vanligt

    Kram
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Det var i tisdags

    Vi var vid Häringe och lite runt där. Jag lovar att komma förbi, eller i alla fall ringa, nästa gång
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  12. 6
    Det var i tisdags Vi var vid Häringe och lite runt där. Jag lovar att komma förbi, eller i alla fall ringa, nästa gång
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7
    Aha, just DEN dagen var jag i den kungliga huvudstaden på möte med facket hela dagen, så det hade ju inte funkat.
    Mmmm Häringe, där har ni ju lite history om jag inte minns fel...
  14. 7
    Aha, just DEN dagen var jag i den kungliga huvudstaden på möte med facket hela dagen, så det hade ju inte funkat.
    Mmmm Häringe, där har ni ju lite history om jag inte minns fel...
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    HAHA

    Minns du det?! Roligt!

    Vilken tur då, då missade vi inte varandra. Hoppas vi hinner ses en sväng på tisdag
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  16. 8
    HAHA Minns du det?! Roligt!

    Vilken tur då, då missade vi inte varandra. Hoppas vi hinner ses en sväng på tisdag
  17. Medlem sedan
    Mar 2006
    #9
    Hallå, undrade var du tog vägen? Nu är det inte långt kvar va? Lycka till med "födandet". Kram
  18. 9
    Hallå, undrade var du tog vägen? Nu är det inte långt kvar va? Lycka till med "födandet". Kram
  19. Medlem sedan
    Jan 2002
    #10
    Hej Tina! Jag vet.... hinner inte med nånting som jag skulle vilja göra ju

    Näe, nu är det inte långt kvar. Har snittdatum 3 juni, bara några dagar före bf, men har haft ordentliga "förvärkar" i några dagar nu. Idag var jag på vippen att åka in för jag hade regelbundna värkar i flera timmar. Skulle ha gått på en konsert som jag struntade i för det kändes så jobbigt, men när jag skickat iväg de andra som skulle gå, så avtog värkarna. Det dyker upp nån ibland, men inte så regelbundet och tätt som förut idag...

    Hur är det med er?
  20. 10
    Hej Tina! Jag vet.... hinner inte med nånting som jag skulle vilja göra ju

    Näe, nu är det inte långt kvar. Har snittdatum 3 juni, bara några dagar före bf, men har haft ordentliga "förvärkar" i några dagar nu. Idag var jag på vippen att åka in för jag hade regelbundna värkar i flera timmar. Skulle ha gått på en konsert som jag struntade i för det kändes så jobbigt, men när jag skickat iväg de andra som skulle gå, så avtog värkarna. Det dyker upp nån ibland, men inte så regelbundet och tätt som förut idag...

    Hur är det med er?

Liknande trådar

  1. Jag minns när jag fick mail från redax
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 19:33
  2. Minns ni när ni fick er första mens?
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-08-23, 05:04
  3. Kusar på plommonträdet
    By Helena m Z03 E07 F09 in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 07:36
  4. Någon som minns att jag fick
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 12:34
  5. Plommonträdet angripet
    By Anja m 2 +pyret -31 dagar in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 11:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar