Faster :)
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    Faster :)

    Idag på eftermiddagen blev jag faster till en jättesöt liten pojke som ska heta Kevin!

    Vattnet gick för tre dagar sedan, men precis innan hon skulle få värkstimulerande så satte det igång av sig själv.

    Å jag längtar så tills jag får hälsa på. Men samtidigt vill man inte tränga sig på! Detta är mitt första syskonbarn men min brors flickvän har en kille på 4 år som nu blivit storebror! Fast han är med sin pappa så han har inte träffat lillebror ännu.

    Det som gör det hela lite komplicerat är att man nu gratulerar brorsan till att ha blivit pappa, fast han egentligen är bonuspappa redan (har varit det i 1½ år eller hur länge de nu varit tillsammans, de var vänner innan de blev tillsammans, därför har jag inte koll).

    Någon som har några god råd att komma med!
    Är så glad för min bror skull!
    Snart mamma till tre Anton född 071223 och Oliver 120229 och lillebror bf 140503.
  2. 1
    Faster :) Idag på eftermiddagen blev jag faster till en jättesöt liten pojke som ska heta Kevin!

    Vattnet gick för tre dagar sedan, men precis innan hon skulle få värkstimulerande så satte det igång av sig själv.

    Å jag längtar så tills jag får hälsa på. Men samtidigt vill man inte tränga sig på! Detta är mitt första syskonbarn men min brors flickvän har en kille på 4 år som nu blivit storebror! Fast han är med sin pappa så han har inte träffat lillebror ännu.

    Det som gör det hela lite komplicerat är att man nu gratulerar brorsan till att ha blivit pappa, fast han egentligen är bonuspappa redan (har varit det i 1½ år eller hur länge de nu varit tillsammans, de var vänner innan de blev tillsammans, därför har jag inte koll).

    Någon som har några god råd att komma med!
    Är så glad för min bror skull!
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Grattis till syskonbarnet!
    Jag är själv bonusmamma och tyckte inte att det var ett dugg konstigt att få gratulationer vid båda mina biologiska barn. Ibland tror jag att vi är för rädd för att trampa någon på tårna. Jag är bonusmamma till en pojke, som var 2,5 år när jag och min man träffades. Jag har inte upplevt hans bebistid. Det har jag bara gjort med mina biologiska barn. Jag tycker om min bonusson, men jag hyser inte samma starka känslor för honom som för mina biologiska barn. Jag är inte hans mamma, det har han redan en - däremot är jag en extra resurs, en extra vuxen i hans liv.
    Jag tycker inte att det är fel att du gratulerar din bror, för han är faktiskt förstagångs pappa. Sedan har han säkert en massa kunskaper som en första gångsförälder normalt sett inte är förunnat. Så är det att vara och ha en bonus. :-)
  4. 2
    Grattis till syskonbarnet!
    Jag är själv bonusmamma och tyckte inte att det var ett dugg konstigt att få gratulationer vid båda mina biologiska barn. Ibland tror jag att vi är för rädd för att trampa någon på tårna. Jag är bonusmamma till en pojke, som var 2,5 år när jag och min man träffades. Jag har inte upplevt hans bebistid. Det har jag bara gjort med mina biologiska barn. Jag tycker om min bonusson, men jag hyser inte samma starka känslor för honom som för mina biologiska barn. Jag är inte hans mamma, det har han redan en - däremot är jag en extra resurs, en extra vuxen i hans liv.
    Jag tycker inte att det är fel att du gratulerar din bror, för han är faktiskt förstagångs pappa. Sedan har han säkert en massa kunskaper som en första gångsförälder normalt sett inte är förunnat. Så är det att vara och ha en bonus. :-)
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3

    Och glöm inte storebror!

    Och så vill jag tipsa om att inte glömma den nyblivna storebrorsan. Köp något fint i present till honom som blivit storebror. Så visar ni ju att han även tillhör er sida abv familjen. Att han är välkommen. För oavsett om man har samma mamma och pappa, så är de ju syskon. Jag tror inte på det här med hel- och halvsyskon - det finns väl inga halva människor. Låt barnen vara syskon utan reservationer. Det är nog mitt viktigaste råd.
    Rättvis lön till livsviktiga yrken! Kallet har kallnat - myten om Florence är död.
  6. 3
    Och glöm inte storebror! Och så vill jag tipsa om att inte glömma den nyblivna storebrorsan. Köp något fint i present till honom som blivit storebror. Så visar ni ju att han även tillhör er sida abv familjen. Att han är välkommen. För oavsett om man har samma mamma och pappa, så är de ju syskon. Jag tror inte på det här med hel- och halvsyskon - det finns väl inga halva människor. Låt barnen vara syskon utan reservationer. Det är nog mitt viktigaste råd.
  7. Medlem sedan
    May 2007
    #4
    Tack så mycket för ditt tankvärda svar! Ja det är ju som du beskriver det som jag ser det. Min bror är en jättebra extra resurs, men han är inte pappa fullt ut, för storebror har redan en pappa. (som när min bror kom in i bilden blev en mer närvande pappa, kanske pga konkurrensen) men iaf väldigt bra för storebror.

    Ja det är nog sant att bara man är naturlig! Självklart ska storebror också få uppmärksamhet, han har ju blivit just Storebror!

    Tack för dina råd och erfarenhet, det tar jag till mig!
  8. 4
    Tack så mycket för ditt tankvärda svar! Ja det är ju som du beskriver det som jag ser det. Min bror är en jättebra extra resurs, men han är inte pappa fullt ut, för storebror har redan en pappa. (som när min bror kom in i bilden blev en mer närvande pappa, kanske pga konkurrensen) men iaf väldigt bra för storebror.

    Ja det är nog sant att bara man är naturlig! Självklart ska storebror också få uppmärksamhet, han har ju blivit just Storebror!

    Tack för dina råd och erfarenhet, det tar jag till mig!
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5
    Hej kommer med ett sent svar.
    Här är det så att matthias är bonus pappa till Marcus,
    Men när Emma föddes så blev ju faktiskt Matthias pappa för första gången.
    Marcus var 4 år när jag och matthias blev i hop och när emma kom var han 9 år.
    Fast då hadde han redan fått två syskon på sin pappas sida.
    Och det funkade jätte bra han blev grattulerad då att ha blivit storebror för första gången där.

    Men när emma kom blev han lite avis och tyckte bara att jag som mamma brydde mig bara om henne.
    Hemma hos sin pappa visade han aldrig avund men det klart det var ju inte hans mamma som satt och ammade o vakade på nätterna och blev trött och lite grinig.

    Så vi gjorde som så att Matthias och marcus hittade på lite mer med varandra gick på bio spelade fotboll mm.
    Sedan fick han en dag helt själv med mig som mamma utan lilla syster, jag pumpade ur och matthias fick tahand om emma.

    Det tar ju mer att dom inte har mamma så nära när det kommer ett nytt barn för det är ju vi som gör det mesta i början ammar mm.

    Så jag tycker du ska gratuera din bror att han har fått blivit pappa för första gången, och ge bonus killen en liten present för att han blivit store bror.
    lycka till
    kramis
  10. 5
    Hej kommer med ett sent svar.
    Här är det så att matthias är bonus pappa till Marcus,
    Men när Emma föddes så blev ju faktiskt Matthias pappa för första gången.
    Marcus var 4 år när jag och matthias blev i hop och när emma kom var han 9 år.
    Fast då hadde han redan fått två syskon på sin pappas sida.
    Och det funkade jätte bra han blev grattulerad då att ha blivit storebror för första gången där.

    Men när emma kom blev han lite avis och tyckte bara att jag som mamma brydde mig bara om henne.
    Hemma hos sin pappa visade han aldrig avund men det klart det var ju inte hans mamma som satt och ammade o vakade på nätterna och blev trött och lite grinig.

    Så vi gjorde som så att Matthias och marcus hittade på lite mer med varandra gick på bio spelade fotboll mm.
    Sedan fick han en dag helt själv med mig som mamma utan lilla syster, jag pumpade ur och matthias fick tahand om emma.

    Det tar ju mer att dom inte har mamma så nära när det kommer ett nytt barn för det är ju vi som gör det mesta i början ammar mm.

    Så jag tycker du ska gratuera din bror att han har fått blivit pappa för första gången, och ge bonus killen en liten present för att han blivit store bror.
    lycka till
    kramis
  11. Medlem sedan
    May 2007
    #6
    Tack så mycket för ditt svar! Det låter klokt att göra så som ni gjort! Min brors flickvän är väldigt mån om sin stora kille, han skulle få en stor present nu när han blev storebror, en fyrhjuling som han ska få leka med hemma hos sin bonus farfar som har stor gård. Det är nog som alla säger, man kan vara naturlig och gratuelera brorsan till att ha blivit pappa, bara man inte glömmer bort storebror.

    För det känns nästan som jag trampat i klaverat när jag gratulerade honom till att ha blivit pappa, å så kändes det fel, å så sa jag "på rikitgt" å då kändes det också fel, men han förstod vad jag menade, för jag sa att ha fått vara med från första början och med ens egna gener =) Jaja det kanske bara är jag som är orolig för att trampa någon på tårna. Kanske behöver det inte vara så konstlat bara att vi visar att vi tycker om storebror, å det gör vi redan!

    KRAM
  12. 6
    Tack så mycket för ditt svar! Det låter klokt att göra så som ni gjort! Min brors flickvän är väldigt mån om sin stora kille, han skulle få en stor present nu när han blev storebror, en fyrhjuling som han ska få leka med hemma hos sin bonus farfar som har stor gård. Det är nog som alla säger, man kan vara naturlig och gratuelera brorsan till att ha blivit pappa, bara man inte glömmer bort storebror.

    För det känns nästan som jag trampat i klaverat när jag gratulerade honom till att ha blivit pappa, å så kändes det fel, å så sa jag "på rikitgt" å då kändes det också fel, men han förstod vad jag menade, för jag sa att ha fått vara med från första början och med ens egna gener =) Jaja det kanske bara är jag som är orolig för att trampa någon på tårna. Kanske behöver det inte vara så konstlat bara att vi visar att vi tycker om storebror, å det gör vi redan!

    KRAM

Liknande trådar

  1. ska bli faster
    By ego girl in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-05, 11:19
  2. Faster och J-Ox!
    By -svea- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-25, 08:24
  3. JAG SKA BLI FASTER!!!!
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-06-05, 08:49
  4. jag ska bli faster
    By ~Marie~ in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 23:07
  5. Jag ska bli faster
    By mej76 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-21, 19:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar