Dop-present-tips?
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2008
    #1

    Dop-present-tips?

    Hej nu börjar frågorna hagla. Vad önskar vi oss till Hilda i doppresent och vad önskar vi oss i bröllopspresent?
    Hrrrm.. jag känner mig rätt obekväm i detta present-önskandet. Förstår dock att folk gärna vill köpa något som vi blir glada för, både till oss och till Hilda.

    Jag är inte överförtjust i tenn-sparbössor, ramar, askar mm. Min erfarenhet är att de hamnar i ett skåp bara och så tittar man knappt på dem igen.

    Nu som har barn sedan innan, eller står inför dop/namnkalas själva. Vad kan man önska sig för minnesvärda saker. Kläder och dylikt blir ju för små så det känns inte som en bra grej...?

    Nu vill jag att förslagen ska hagla en stund här
    **************************
    Hilda 24/3- 09
  2. 1
    Dop-present-tips? Hej nu börjar frågorna hagla. Vad önskar vi oss till Hilda i doppresent och vad önskar vi oss i bröllopspresent?
    Hrrrm.. jag känner mig rätt obekväm i detta present-önskandet. Förstår dock att folk gärna vill köpa något som vi blir glada för, både till oss och till Hilda.

    Jag är inte överförtjust i tenn-sparbössor, ramar, askar mm. Min erfarenhet är att de hamnar i ett skåp bara och så tittar man knappt på dem igen.

    Nu som har barn sedan innan, eller står inför dop/namnkalas själva. Vad kan man önska sig för minnesvärda saker. Kläder och dylikt blir ju för små så det känns inte som en bra grej...?

    Nu vill jag att förslagen ska hagla en stund här
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2
    Dop-present: fondsparande, smycken, fin och rejäl sagobok...

    Kommer inte på mer just nu...
  4. 2
    Dop-present: fondsparande, smycken, fin och rejäl sagobok...

    Kommer inte på mer just nu...
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3
    Jag tycker det är fint med en bordsflagga som man kan ta fram till livets alla högtidsdagar.

    En fin mugg som man kan dricka i på födelsedagar och andra högtider är också en uppskattad sak som jag själv haft med mig genom livet.

    Böcker av alla slag är underbart - sagoböcker, första kokboken, sångböcker etc.

    Ett födelsedagståg är underbart. Mina barn älskar vårat, och jag har köpt till extra siffror så vi kan ha det ända till de fyller 12. Vårat består av härliga djur, men det finns ju många varianter:
    http://www.abcleksaker.se/Shop/Index.php?sArtId=ET106
  6. 3
    Jag tycker det är fint med en bordsflagga som man kan ta fram till livets alla högtidsdagar.

    En fin mugg som man kan dricka i på födelsedagar och andra högtider är också en uppskattad sak som jag själv haft med mig genom livet.

    Böcker av alla slag är underbart - sagoböcker, första kokboken, sångböcker etc.

    Ett födelsedagståg är underbart. Mina barn älskar vårat, och jag har köpt till extra siffror så vi kan ha det ända till de fyller 12. Vårat består av härliga djur, men det finns ju många varianter:
    http://www.abcleksaker.se/Shop/Index.php?sArtId=ET106
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Markus fick en trehjuling
    Men även en sån där tennask. Såå tråkigt.

    Fondsparande är ju bra, här ger mina föräldrar (skilda) 50kr/månaden var till alla barnbarn (nu har dom ju bara två än så länge...) Detta sker automatiskt till mitt konto varje månad som vi sedan sätter över till respektive barns depå vi har i Avanza, där vi förvaltar pengarna efter bästa förmåga.

    Minns inte om det var i doppresent eller i födelsedagspresent men Markus fick en spargris av min syrra där det stod "till moppen" på. Den brukar han komma och skramla med eller be om en peng när vi har besök.

    Jag tror att det kan finnas ett forum för dop, där finns det säkert massor av tips.

    (lyllos dig som ska gifta dig!!)
  8. 4
    Markus fick en trehjuling
    Men även en sån där tennask. Såå tråkigt.

    Fondsparande är ju bra, här ger mina föräldrar (skilda) 50kr/månaden var till alla barnbarn (nu har dom ju bara två än så länge...) Detta sker automatiskt till mitt konto varje månad som vi sedan sätter över till respektive barns depå vi har i Avanza, där vi förvaltar pengarna efter bästa förmåga.

    Minns inte om det var i doppresent eller i födelsedagspresent men Markus fick en spargris av min syrra där det stod "till moppen" på. Den brukar han komma och skramla med eller be om en peng när vi har besök.

    Jag tror att det kan finnas ett forum för dop, där finns det säkert massor av tips.

    (lyllos dig som ska gifta dig!!)
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #5
    Några förslag från mig:

    * Fint bädd-set
    * Böcker, t ex barnkammarböckerna är jättefina
    * Babushka docka
    * En fin 'vanlig' docka
    * Gåva till hjälporganisation
    * Barn-bestick (bra med många så man kan köra i diskmaskinen tycker jag)
    * Barnservis
    * Lite finare leksaker i största allmänhet (jag tycker t ex att det finns så himla fina virkade grejjer nu). Både vackra att se på och så går de ju att leka med...
  10. 5
    Några förslag från mig:

    * Fint bädd-set
    * Böcker, t ex barnkammarböckerna är jättefina
    * Babushka docka
    * En fin 'vanlig' docka
    * Gåva till hjälporganisation
    * Barn-bestick (bra med många så man kan köra i diskmaskinen tycker jag)
    * Barnservis
    * Lite finare leksaker i största allmänhet (jag tycker t ex att det finns så himla fina virkade grejjer nu). Både vackra att se på och så går de ju att leka med...
  11. Medlem sedan
    Jul 2006
    #6
    Kom på en sak till... vår 3-åring fick en tavla av sin farmor när hon döptes. En akvarell som föreställer några snödroppar - de blommade när hon föddes så farmor tyckte det passade bra. Men... bygger på att det är någon med samma smak som ni själva som köper såklart...

    I vårt fall blev det jättebra. Tavlan hänger på dotterns rum och är jättefin. Fin sak som varar länge...
  12. 6
    Kom på en sak till... vår 3-åring fick en tavla av sin farmor när hon döptes. En akvarell som föreställer några snödroppar - de blommade när hon föddes så farmor tyckte det passade bra. Men... bygger på att det är någon med samma smak som ni själva som köper såklart...

    I vårt fall blev det jättebra. Tavlan hänger på dotterns rum och är jättefin. Fin sak som varar länge...
  13. Medlem sedan
    Jun 2006
    #7
    Kanske skulle ha kollat enkäten om boende först men när vi döpte ettan fick vi ett äppelträd att plantera på gården. Det tyckte jag var jättefint då det kan växa med honom, så att säga. Flyttar man så får man väl gräva upp det och ta med sig...
  14. 7
    Kanske skulle ha kollat enkäten om boende först men när vi döpte ettan fick vi ett äppelträd att plantera på gården. Det tyckte jag var jättefint då det kan växa med honom, så att säga. Flyttar man så får man väl gräva upp det och ta med sig...
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Vi önskar fondsparande till Max, främst för att vi har såna mängder leksaker, kläder och.. tja... allt? Fina sagoböcker är också poppis, kan ju tipsa om den silvriga barnkammarboken med sånger (eller är det skattkammarboken?) med tillhörande cd, en av döttrarna fick den - och den har vi haft mycket glädje av! Tenn-prylar ger mig värsta rysningarna.... hyyy....
  16. 8
    Vi önskar fondsparande till Max, främst för att vi har såna mängder leksaker, kläder och.. tja... allt? Fina sagoböcker är också poppis, kan ju tipsa om den silvriga barnkammarboken med sånger (eller är det skattkammarboken?) med tillhörande cd, en av döttrarna fick den - och den har vi haft mycket glädje av! Tenn-prylar ger mig värsta rysningarna.... hyyy....

Liknande trådar

  1. Present tips?
    By Gullan m 3 prinsar in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 21:57
  2. Tips på 2 års present?
    By krissan74 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 10:39
  3. Tips på present OT
    By Jenny m. My&Isabella in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 23:22
  4. Tips på present?
    By Nilo in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 22:47
  5. Present tips
    By Lindhis in forum _0506 Junibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 22:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar