Jag igen, ammning och sånt..
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Jag igen, ammning och sånt..

    Alltså, jag helammar ju Oscar fortfarande eftersom han har spytt så mycket, men jag tror jag håller på att hungra ihjäl! Jag blir såå hungrig nu när jag ammar hela tiden. Idag åt jag tre parisare till lunch! TRE!!! Inte undra på att man inte minskar i vikt fast man ammar jämt. Oscar har ju vägrat annan mat, men nu har det äntligen lossnat och de två senaste dagarna så har han fått i sig lite annat....skönt!

    Dessutom så tror jag att han är i någon slags tillväxtperiod för så här har Oscar ätit sen vi kom hem i eftermiddag..

    kl 14.30 Ammning
    kl16.00 Hel portion risgröt
    kl 17.00 ammning
    kl 18.30 ammning
    kl 20 00 välling ca1 dl ( var bara tvungen att testa något annat)
    kl 20.30 ammning
    Sover för natten!

    Nu måsta jag gå och ta mig en macka tror jag Äter era barn mycket nu ?
    /Uwis med barnen Linus -00, Ida -03 och Oscar -08
  2. 1
    Jag igen, ammning och sånt.. Alltså, jag helammar ju Oscar fortfarande eftersom han har spytt så mycket, men jag tror jag håller på att hungra ihjäl! Jag blir såå hungrig nu när jag ammar hela tiden. Idag åt jag tre parisare till lunch! TRE!!! Inte undra på att man inte minskar i vikt fast man ammar jämt. Oscar har ju vägrat annan mat, men nu har det äntligen lossnat och de två senaste dagarna så har han fått i sig lite annat....skönt!

    Dessutom så tror jag att han är i någon slags tillväxtperiod för så här har Oscar ätit sen vi kom hem i eftermiddag..

    kl 14.30 Ammning
    kl16.00 Hel portion risgröt
    kl 17.00 ammning
    kl 18.30 ammning
    kl 20 00 välling ca1 dl ( var bara tvungen att testa något annat)
    kl 20.30 ammning
    Sover för natten!

    Nu måsta jag gå och ta mig en macka tror jag Äter era barn mycket nu ?
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Det är först den här veckan som jag inte ammar så mycket. Elin är helt enkelt inte intresserad. Det blir oftast en amning mitt på dagen, en på kvällen och en på natten nu.

    Helt plötsligt har mitt sockersug försvunnit, innan har jag vräkt hur mycket som helst hela tiden- så jag antar att det hänger ihop............

    Nu lever Elin mest på gröt, för mat spottar hon bara.
  4. 2
    Det är först den här veckan som jag inte ammar så mycket. Elin är helt enkelt inte intresserad. Det blir oftast en amning mitt på dagen, en på kvällen och en på natten nu.

    Helt plötsligt har mitt sockersug försvunnit, innan har jag vräkt hur mycket som helst hela tiden- så jag antar att det hänger ihop............

    Nu lever Elin mest på gröt, för mat spottar hon bara.
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    Här helammas det också. Eller ja.. Tim äter gröt och lite annan mat, men jag ammar lika mycket som förut. Jag svälter ihjäl!
    Dessutom lyckades jag få någon allergisk reaktion mot allergimedicin (jaja, skratta bara..) och har nu nässelutslag över HELA kroppen. Det kliar så in i h-vete. Jag fick antihistamin med bieffekten - ökad hungerskänsla.
    SKitkul.
    Dessutom står det på asken att man inte ska äta den om man ammar, men min läkare sa att dom skrev så fastän det inte var sant. -Vem ska man tro på då?

    Är jättehungrig, trött, svullen, prickig och lever å andas KLÅDA!!!
  6. 3
    Här helammas det också. Eller ja.. Tim äter gröt och lite annan mat, men jag ammar lika mycket som förut. Jag svälter ihjäl!
    Dessutom lyckades jag få någon allergisk reaktion mot allergimedicin (jaja, skratta bara..) och har nu nässelutslag över HELA kroppen. Det kliar så in i h-vete. Jag fick antihistamin med bieffekten - ökad hungerskänsla.
    SKitkul.
    Dessutom står det på asken att man inte ska äta den om man ammar, men min läkare sa att dom skrev så fastän det inte var sant. -Vem ska man tro på då?

    Är jättehungrig, trött, svullen, prickig och lever å andas KLÅDA!!!
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Men gudis, låter jobbigt det där med klådan!
    Skickar en styrkekram till dig! Hoppas det blir bättre snart..
  8. 4
    Men gudis, låter jobbigt det där med klådan!
    Skickar en styrkekram till dig! Hoppas det blir bättre snart..

Liknande trådar

  1. Så fick man ett sånt där roligt sms igen
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-22, 20:32
  2. ammning å sånt
    By zandran in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 23:13
  3. Tjatar ammning igen
    By Creamcrackers in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 19:35
  4. Ammning!!
    By runa in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 23:08
  5. kom igen nu jag vet att ni kan sånt här
    By tinfil2 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-10, 20:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar