Fast föda = Nej tack!
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Fast föda = Nej tack!

    Jaha så har jag åter igen gjort ett försök med att få i mitt lilla barn något annat än flytande föda.. det är lönlöst. Inte ens gröt är gott tydligen. Går in ett par teskedar men ganska snart kommer klök-ljuden och varje tesked puttas envist ut med tungan _varje_ gång Däremot flytande saker, gimme gimme gimme! Har testat fruktpuréer av olika slag och allt har mottagits med en syrlig min, däremot äppeldricka (fr 4 mån, inte vanlig äppeljuice) det var smaskens. Likaså både Babysemp, NAN och havrevälling, allt har gått ner med stor aptit på första försöket... kanske om jag späder ut puréerna med vatten och häller det i en flaska? Nej det kommer jag aldrig göra, men jag lovar att hon skulle säkert äta det då

    Det enda hon tuggar i sig med förtjusning som inte kommer i flaska är dom där jäkla majskrokarna. Men man måste ju klä ungen i krigsmundering innan man delar ut sånt, annars har man ju majs överallt...
  2. 1
    Fast föda = Nej tack! Jaha så har jag åter igen gjort ett försök med att få i mitt lilla barn något annat än flytande föda.. det är lönlöst. Inte ens gröt är gott tydligen. Går in ett par teskedar men ganska snart kommer klök-ljuden och varje tesked puttas envist ut med tungan _varje_ gång Däremot flytande saker, gimme gimme gimme! Har testat fruktpuréer av olika slag och allt har mottagits med en syrlig min, däremot äppeldricka (fr 4 mån, inte vanlig äppeljuice) det var smaskens. Likaså både Babysemp, NAN och havrevälling, allt har gått ner med stor aptit på första försöket... kanske om jag späder ut puréerna med vatten och häller det i en flaska? Nej det kommer jag aldrig göra, men jag lovar att hon skulle säkert äta det då

    Det enda hon tuggar i sig med förtjusning som inte kommer i flaska är dom där jäkla majskrokarna. Men man måste ju klä ungen i krigsmundering innan man delar ut sånt, annars har man ju majs överallt...
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Faktiskt ingen dålig idé att späda ut puréerna. Det brukar "kunniga" rekommendera. och sedan minskar man spädningen eftersom. Späd med det hon har som sin "basföda".
  4. 2
    Faktiskt ingen dålig idé att späda ut puréerna. Det brukar "kunniga" rekommendera. och sedan minskar man spädningen eftersom. Späd med det hon har som sin "basföda".
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Hehe ja man kanske får ta till det då Fast än är det väl ingen brådska.
  6. 3
    Hehe ja man kanske får ta till det då Fast än är det väl ingen brådska.

Liknande trådar

  1. Hellre fast föda...
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-07, 20:28
  2. Börja med fast föda?
    By majess in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-25, 23:22
  3. fast föda
    By Mamma till Elvira in forum Sond- & knappmatning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 14:20
  4. Ratar fast föda...
    By mohlina in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 19:17
  5. Fast föda?
    By ejjvi in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2006-06-23, 20:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar