Jag blir gaaaaaaalen...
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Jag blir gaaaaaaalen...

    på allt 2,5-årstrots för tillfället! Eric äter smörgås till frukost, ber om en till och sedan vägrar äta den så vi kämpar tappert om detta varje dag och jag blir så trött...

    När det gäller Jacob så gör Eric dumma grejor mot honom som att kramas hårt (han vet att J ej gillar det för han skriker), tar leksaker från honom, lägger sig över honom på golvet, lägger leksaker på huvudet och slåss/sparkas/bits ibland och detta gör mig så ledsen.

    Jag känner att jag inte riktigt vet hur jag ska bemöta allt detta trotsande, jag blir jättearg och har dåligt tålamod till detta varje dag. Någon som har erfarenhet och bra tips av detta, jag tar tacksamt emot det!!!
  2. 1
    Jag blir gaaaaaaalen... på allt 2,5-årstrots för tillfället! Eric äter smörgås till frukost, ber om en till och sedan vägrar äta den så vi kämpar tappert om detta varje dag och jag blir så trött...

    När det gäller Jacob så gör Eric dumma grejor mot honom som att kramas hårt (han vet att J ej gillar det för han skriker), tar leksaker från honom, lägger sig över honom på golvet, lägger leksaker på huvudet och slåss/sparkas/bits ibland och detta gör mig så ledsen.

    Jag känner att jag inte riktigt vet hur jag ska bemöta allt detta trotsande, jag blir jättearg och har dåligt tålamod till detta varje dag. Någon som har erfarenhet och bra tips av detta, jag tar tacksamt emot det!!!
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2
    Det låter inget roligt, särskilt inte att han är på lillebror så mycket.

    Mitt bästa tips är nog egentligen att hitta på något varje dag. När vi går hemma blir det gärna kinkigt och bråkigt, men är vi iväg nånstans (biblioteket, nån mer spännande lekplats än vanligt, skogen eller så) så går det bättre. Kanske för att jag är mer närvarande då också, och inte försöker göra annat samtidigt som jag är med barnen.

    Men samtidigt måste man ju vara hemma och fixa hushållsgrejer och matlagning och så också.

    Kan du försöka involvera Jacob i Erics lekar? Valdemar älskar att "laga mat" åt Julius. Igår matade han honom med duplobitar "köttbullar" en lång stund, och Julius blir ju jätteglad när nån räcker honom grejer som det är meningen att han ska suga på...

    Hoppas det vänder snart!
  4. 2
    Det låter inget roligt, särskilt inte att han är på lillebror så mycket.

    Mitt bästa tips är nog egentligen att hitta på något varje dag. När vi går hemma blir det gärna kinkigt och bråkigt, men är vi iväg nånstans (biblioteket, nån mer spännande lekplats än vanligt, skogen eller så) så går det bättre. Kanske för att jag är mer närvarande då också, och inte försöker göra annat samtidigt som jag är med barnen.

    Men samtidigt måste man ju vara hemma och fixa hushållsgrejer och matlagning och så också.

    Kan du försöka involvera Jacob i Erics lekar? Valdemar älskar att "laga mat" åt Julius. Igår matade han honom med duplobitar "köttbullar" en lång stund, och Julius blir ju jätteglad när nån räcker honom grejer som det är meningen att han ska suga på...

    Hoppas det vänder snart!
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Tack! Vi har för det mesta flera aktiviteter i veckan - går på Öppna Timmarna, träffar andra föräldralediga med deras barn osv men ändå blir det så här mellan varven! Idag har det dock varit en riktigt bra dag och Eric har flera gånger frågat om Jacob kan leka med honom på hans rum osv och då har det gått bra Så det finns hopp...!
  6. 3
    Tack! Vi har för det mesta flera aktiviteter i veckan - går på Öppna Timmarna, träffar andra föräldralediga med deras barn osv men ändå blir det så här mellan varven! Idag har det dock varit en riktigt bra dag och Eric har flera gånger frågat om Jacob kan leka med honom på hans rum osv och då har det gått bra Så det finns hopp...!

Liknande trådar

  1. Vänner som blir bekanta som blir...???
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 09:21
  2. Daniel blir prins, Emma blir prinsessa
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 11:25
  3. Blir det svårare ju äldre man blir?
    By thuja in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 13:20
  4. Blir galen på kläder som inte blir rena
    By PetraKalmar in forum En bra idé
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 06:50
  5. Jag blir så ledsen att det blir en hel
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 07:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar