Läcker äggvita i urinen
_0906 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Läcker äggvita i urinen

    Hos Bm igår så visade stickan att jag läcker liiite äggvita, men bltr var helt normalt så Bm hetsade inte upp sig över detta. Sa att det är normalt i denna tid i graviditeten.
    Ok tänkte inte mer på detta då.. men nu undrar jag vad det innebär att läcka äggvita?
    Det förklarade hon aldrig igår...
  2. 1
    Läcker äggvita i urinen Hos Bm igår så visade stickan att jag läcker liiite äggvita, men bltr var helt normalt så Bm hetsade inte upp sig över detta. Sa att det är normalt i denna tid i graviditeten.
    Ok tänkte inte mer på detta då.. men nu undrar jag vad det innebär att läcka äggvita?
    Det förklarade hon aldrig igår...
  3. Medlem sedan
    Aug 2008
    #2
    I mitt fall visar stickan 1:a, detta är inte så farligt enligt min BM för testerna är ganska känsliga och det kan lika gärna vara en flytning som ställer till provsvaret. Visar provet flera ggr i rad att det är äggvita så kan det innebära havandeskapsförgiftning, men jag har så lågt blodtryck så min BM är inte det minsta orolig.
    Äggvita+högt blodtryck är inte bra alltså
  4. 2
    I mitt fall visar stickan 1:a, detta är inte så farligt enligt min BM för testerna är ganska känsliga och det kan lika gärna vara en flytning som ställer till provsvaret. Visar provet flera ggr i rad att det är äggvita så kan det innebära havandeskapsförgiftning, men jag har så lågt blodtryck så min BM är inte det minsta orolig.
    Äggvita+högt blodtryck är inte bra alltså
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Tack för svaret! Mitt blodtryck var också lågt eller normalt så det verkar ju inte vara nån fara på taket för mig heller:-)
  6. 3
    Tack för svaret! Mitt blodtryck var också lågt eller normalt så det verkar ju inte vara nån fara på taket för mig heller:-)
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4
    Det man mäter är väl egentligen mängden vita blodkroppar. Är det förhöjt i normala fall är det ju ett tecken på infektion i kroppen, men under en graviditet kan det nog vara förhöjt utan att det behöver innebära nåt. Tidigare i graviditeten ska man ju se till att inte ha förhöjt antal, då en eventuell urinvägsinfektion kan sätta igång förlossningen.
  8. 4
    Det man mäter är väl egentligen mängden vita blodkroppar. Är det förhöjt i normala fall är det ju ett tecken på infektion i kroppen, men under en graviditet kan det nog vara förhöjt utan att det behöver innebära nåt. Tidigare i graviditeten ska man ju se till att inte ha förhöjt antal, då en eventuell urinvägsinfektion kan sätta igång förlossningen.
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    Äggvita är protein som vi har i blodbanan och det är egentligen förstora molekyler för att komma igenom "nätet" ut i urinen. Men ibland kan de bli så som din bm sa att de läcker lite ändå nu och utan ett högt bltr och mycket svullnad av vätska så är det ingen fara
  10. 5
    Äggvita är protein som vi har i blodbanan och det är egentligen förstora molekyler för att komma igenom "nätet" ut i urinen. Men ibland kan de bli så som din bm sa att de läcker lite ändå nu och utan ett högt bltr och mycket svullnad av vätska så är det ingen fara

Liknande trådar

  1. Äggvita i urinen?
    By FruZ in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 11:31
  2. Äggvita i urinen
    By 2linda in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 18:51
  3. Äggvita i urinen ?
    By fredde39 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 19:47
  4. Äggvita i urinen
    By Norrlandsmamma in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 11:24
  5. Äggvita i urinen?
    By Minama in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 14:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar