Pubertet
_99 Alla barn
  1. Cia & Emma
    #1

    Pubertet

    Fler flickor som så smått börjar komma in i puberteten?

    Tycker 10 år är tidigt, hade velat ha kvar min lilla flicka ett tag till. Tycker också det är konstigt att informationen i skolan om pubertet osv kommer först i 5:an, ser ju tydligt att det är många flickor i 3:an och 4:an som skulle behövt denna information tidigare...
  2. 1
    Pubertet Fler flickor som så smått börjar komma in i puberteten?

    Tycker 10 år är tidigt, hade velat ha kvar min lilla flicka ett tag till. Tycker också det är konstigt att informationen i skolan om pubertet osv kommer först i 5:an, ser ju tydligt att det är många flickor i 3:an och 4:an som skulle behövt denna information tidigare...
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Inga synliga teckan direkt, men hon beter sig som en tonåring.
  4. 2
    Inga synliga teckan direkt, men hon beter sig som en tonåring.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Visst är det konstigt att informationen kommer så sent. Det är alltid en del tjejer på fritids som har fått bröst (dvs de går i trean eller lägre årskurser) så det behövs helt klart tidigare. Min tjej har inte börjat komma in i puberteten än.
  6. 3
    Visst är det konstigt att informationen kommer så sent. Det är alltid en del tjejer på fritids som har fått bröst (dvs de går i trean eller lägre årskurser) så det behövs helt klart tidigare. Min tjej har inte börjat komma in i puberteten än.
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4

    Jepp!

    Min dotter är i puberteten. Hon fyllde 10 i februari och kom in i puberteten tidigt. Hon har alla tecken på tidig pubertet. Redan förra sommaren ökade hon 5 kg i vikt och fick "riktiga" bröst. Finnar och fett hår och äter mycket mer samt då dessa humörsvängningar och tom lite magont vid vissa tider i månaden dock har hon inte fått mens ännu. Hoppas det dröjer något år till.
    Nilla*
  8. 4
    Jepp! Min dotter är i puberteten. Hon fyllde 10 i februari och kom in i puberteten tidigt. Hon har alla tecken på tidig pubertet. Redan förra sommaren ökade hon 5 kg i vikt och fick "riktiga" bröst. Finnar och fett hår och äter mycket mer samt då dessa humörsvängningar och tom lite magont vid vissa tider i månaden dock har hon inte fått mens ännu. Hoppas det dröjer något år till.

Liknande trådar

  1. Sen pubertet
    By Anonym in forum Tonåringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-25, 17:02
  2. Pubertet?
    By anonymt namn in forum _99 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-01, 11:40
  3. Bok om pubertet
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-28, 22:18
  4. Tidig pubertet
    By - hipp - in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 20:55
  5. Pubertet vid 8år?
    By Orolig mamma in forum Mammasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-14, 11:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar