Dålig koll eller
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Dålig koll eller

    I helgen var vi och handlade hela familjen, helt plötsligt syntes inte Liam till längre.
    - Han sprang ut genom kassan säger storebror.

    Jag sprang efter, tittade vid båda utgångarna, ingen Liam. Sprang in och sade till sambon, han släppte korgen och sprang också runt och letade. han var helt spårlöst försvunnen. Jag kände paniken stiga, tänk om han blir överkörd.. Ropade gång på gång LIAM.

    Till sist hörde ett litet "jaaa". Ropade igen "jaaa" svarade någon.
    Kassörskan pekade åt ett håll, en tant åt ett annat.

    Kassörskan tog mikrofonen och ropade ut i högtalaren "finns det någon liten Liam här, kan han komma till kassan isåfall, mamma är orolig."

    Alla stannade upp och lyssnade, då hör man tass, tass, tass. Där kommer han springades.
    -Men var har du varit nånstans?
    "Jag har gömt mig"
    Det här är tredje gången som han försvinner "på riktigt", men många gånger har han varit försvunnen en kortare stund. Varför händer detta bara mig?
    Är han en liten rymmare eller är det jag som har så dålig koll....
  2. 1
    Dålig koll eller I helgen var vi och handlade hela familjen, helt plötsligt syntes inte Liam till längre.
    - Han sprang ut genom kassan säger storebror.

    Jag sprang efter, tittade vid båda utgångarna, ingen Liam. Sprang in och sade till sambon, han släppte korgen och sprang också runt och letade. han var helt spårlöst försvunnen. Jag kände paniken stiga, tänk om han blir överkörd.. Ropade gång på gång LIAM.

    Till sist hörde ett litet "jaaa". Ropade igen "jaaa" svarade någon.
    Kassörskan pekade åt ett håll, en tant åt ett annat.

    Kassörskan tog mikrofonen och ropade ut i högtalaren "finns det någon liten Liam här, kan han komma till kassan isåfall, mamma är orolig."

    Alla stannade upp och lyssnade, då hör man tass, tass, tass. Där kommer han springades.
    -Men var har du varit nånstans?
    "Jag har gömt mig"
    Det här är tredje gången som han försvinner "på riktigt", men många gånger har han varit försvunnen en kortare stund. Varför händer detta bara mig?
    Är han en liten rymmare eller är det jag som har så dålig koll....
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    Rymmare

    Båda mina barn gör likadant.

    Dottern försvann på Lindex i Lund en gång,fy så rädd jag blev.Hjärtat satt i halsen bokstavligen,jag grät nästan.Målade upp en bunke scenarion i huvudet.Hon satt i ett provrum.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  4. 2
    Rymmare Båda mina barn gör likadant.

    Dottern försvann på Lindex i Lund en gång,fy så rädd jag blev.Hjärtat satt i halsen bokstavligen,jag grät nästan.Målade upp en bunke scenarion i huvudet.Hon satt i ett provrum.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    Simon är expert på att vara på ett ställe ena sekunden för att vara någon helt annan stan nästa. I affärer och dylikt försöker vi göra så att det alltid någon som håller honom i handen alternativt så sitter han i kundvagn (han är ganska liten (92 cm, knappt 15 kg) så han kan fortfarande sitta i kundvagnssitsen), ute är det värre, speciellt om vi är hemma eller på någon större lekplats. Hjärtat i halsgropen är snarare en regel än ett undantag.

    Så du är inte ensam, det händer inte bara dig. Jag tror att det inte finns en enda människa i hela världen som kan vara så koncentrerad så länge att våra små "vesslor" inte hinner ta sig iväg på sina små äventyr. Man får göra så gott man kan och förebygga i den mån man har möjlighet.
  6. 3
    Simon är expert på att vara på ett ställe ena sekunden för att vara någon helt annan stan nästa. I affärer och dylikt försöker vi göra så att det alltid någon som håller honom i handen alternativt så sitter han i kundvagn (han är ganska liten (92 cm, knappt 15 kg) så han kan fortfarande sitta i kundvagnssitsen), ute är det värre, speciellt om vi är hemma eller på någon större lekplats. Hjärtat i halsgropen är snarare en regel än ett undantag.

    Så du är inte ensam, det händer inte bara dig. Jag tror att det inte finns en enda människa i hela världen som kan vara så koncentrerad så länge att våra små "vesslor" inte hinner ta sig iväg på sina små äventyr. Man får göra så gott man kan och förebygga i den mån man har möjlighet.
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4
    man bli så rädd! bella va inte så mkt sån eller jo hon gömde sig under kläderna på hm 2 gånger minna ja nu fy va rädd jag blev, min syster hade henne en av gångerna och va gråtfärdig. När ja va på ica för ett tag sen så stod alva i jämte mig och jag skulle bara ta upp påsen o så kollar ja upp, hon e borta!! sprang ut ur affärer och skrek till bella att hänga på, alva va i full fart ut i trafiken, fyyy va hemsk man känner sig
  8. 4
    man bli så rädd! bella va inte så mkt sån eller jo hon gömde sig under kläderna på hm 2 gånger minna ja nu fy va rädd jag blev, min syster hade henne en av gångerna och va gråtfärdig. När ja va på ica för ett tag sen så stod alva i jämte mig och jag skulle bara ta upp påsen o så kollar ja upp, hon e borta!! sprang ut ur affärer och skrek till bella att hänga på, alva va i full fart ut i trafiken, fyyy va hemsk man känner sig

Liknande trådar

  1. Platsrekryterare med dålig koll..,
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-26, 12:41
  2. Så dålig koll jag har.
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 16:11
  3. Dålig koll....
    By susetjejen in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-26, 21:07
  4. Dålig koll...
    By Josefine *Junia&Mio* in forum _0307 Julibarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 16:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar