Första skolavslutningen - åh snyft
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Första skolavslutningen - åh snyft

    Givetvis rann tårarna - jag är så blödig men ack så söta de var när de sjöng sina sångar och de fina talen som lärarna höll. De fick alla diplom och de hade gjort tillfällen att fota med lärarna och rektorn för alla barn.

    J var så fin i sin nya klänning och verkade själv oberörd av storheten i att gått ut Kindergarten. ;-) Hon är mest fokuserad på att åka till Sverige i morgon.

    Sonen är fortfarande sjuk - men bättre - men jag ska ta in honom till DR vid lunch och kolla läget och öronen... håll tummarna att han är hyfsat friskförklarad... han brukar bli frisk när jag bokar ett Doktorsbesök...
    Mina små betraktelser från Californien: http://jacalica.blogspot.com/
  2. 1
    Första skolavslutningen - åh snyft Givetvis rann tårarna - jag är så blödig men ack så söta de var när de sjöng sina sångar och de fina talen som lärarna höll. De fick alla diplom och de hade gjort tillfällen att fota med lärarna och rektorn för alla barn.

    J var så fin i sin nya klänning och verkade själv oberörd av storheten i att gått ut Kindergarten. ;-) Hon är mest fokuserad på att åka till Sverige i morgon.

    Sonen är fortfarande sjuk - men bättre - men jag ska ta in honom till DR vid lunch och kolla läget och öronen... håll tummarna att han är hyfsat friskförklarad... han brukar bli frisk när jag bokar ett Doktorsbesök...
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Ja bara tanken på att vara med på skolavslutning (i kombination med att jag hörde Den blomstertid nu kommer på radion) fick mig tårögd, så jag ska nog ladda med näsdukar om ett år. Och med ett paket till skolstarten i augusti också..
    Hoppas lille A har godkända öron och att resan går finemang.
  4. 2
    Ja bara tanken på att vara med på skolavslutning (i kombination med att jag hörde Den blomstertid nu kommer på radion) fick mig tårögd, så jag ska nog ladda med näsdukar om ett år. Och med ett paket till skolstarten i augusti också..
    Hoppas lille A har godkända öron och att resan går finemang.
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3
    Håller tummarna för att han fortsätter på bättringsvägen, Sverige är ju så nära för er.
    Va kul med skolavslutining, visst är de grymt söta!! Men va tidigt de slutar - när börjar de sen igen?
    H slutar 14:e och börjar ca 4:e sept igen.

    Kram
  6. 3
    Håller tummarna för att han fortsätter på bättringsvägen, Sverige är ju så nära för er.
    Va kul med skolavslutining, visst är de grymt söta!! Men va tidigt de slutar - när börjar de sen igen?
    H slutar 14:e och börjar ca 4:e sept igen.

    Kram
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Ja vi verkar vara jättetidiga i det här skoldistriktet. De börjar igen 11 augusti...
  8. 4
    Ja vi verkar vara jättetidiga i det här skoldistriktet. De börjar igen 11 augusti...
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Åhh, jag förstår att du snyftar, det gör jag vid bara tanken. Sen snyftar jag lite för att A aldrig kommer sjunga Den blomstertid nu kommer...

    Skönt att lillebror är bättre, jag hoppas att läkarbesöket gör susen!
  10. 5
    Åhh, jag förstår att du snyftar, det gör jag vid bara tanken. Sen snyftar jag lite för att A aldrig kommer sjunga Den blomstertid nu kommer...

    Skönt att lillebror är bättre, jag hoppas att läkarbesöket gör susen!
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Skönt att sonen mår bättre! Gulligt med skolavslutning.

    Här slutar barnen den 10 juni och så börjar de igen den 8 september. Tala om långt lov!
  12. 6
    Skönt att sonen mår bättre! Gulligt med skolavslutning.

    Här slutar barnen den 10 juni och så börjar de igen den 8 september. Tala om långt lov!
  13. Medlem sedan
    Jul 2004
    #7
    Åh vad härligt, hoppas du spelade den blomstertid när ni kom/kommer hem!

    Vi reser i övermorgon till Gbg.
  14. 7
    Åh vad härligt, hoppas du spelade den blomstertid när ni kom/kommer hem!

    Vi reser i övermorgon till Gbg.
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Mina stackars barn kommer tvingas lära sig Den blomstertid - haha... Jag köpte en CD via iTunes igår med svensk sommarmusik och den har gått runt runt hela dagen (till den stackars barnflickan diskret sänkte ljudet...).

    Det kan ju inte bli sommar om man inte sjunger Den blomstertid...
  16. 8
    Mina stackars barn kommer tvingas lära sig Den blomstertid - haha... Jag köpte en CD via iTunes igår med svensk sommarmusik och den har gått runt runt hela dagen (till den stackars barnflickan diskret sänkte ljudet...).

    Det kan ju inte bli sommar om man inte sjunger Den blomstertid...

Liknande trådar

  1. Första skolavslutningen
    By Eva,Hampus & Matilda in forum _0307 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-20, 19:35
  2. *Snyft* Nudie barn jeans *snyft*
    By mammsens in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-19, 23:29
  3. Hur gör ni på skolavslutningen?
    By klippotek in forum Styvfamiljer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 19:27
  4. Ska sälja första vagnen *snyft*
    By mamma1981 in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 20:23
  5. Första bulan =( *snyft*
    By Malin-Ebba-Irma in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 21:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar