Present till blivande adoptivfärälder?
Adoption
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    Present till blivande adoptivfärälder?

    (även på oäf)
    En av mina bästa vänner, tillika gudmor åt min dotter har precis berättat för mig att hon har (själv) ställt sig i kö för att få adoptera. Kötiden för ensamstående är tydligen 8-10år!!
    Hon är en fantastisk människa som kommer bli en jättefin mamma. Jag hoppas såå att hon hittar någon som dela ansvaret med henne men det får tiden utvisa (hade jag fått bestämma så hade den tiden redan passerat och hon hade haft egna barn med honom )

    Nu skulle jag vilja ge henne en liten present, det känns lite löjligt då det kommer dröja mååånga år innan hon får en liten men har ni någon idé på något som kan visa ett symboliskt grattis att hon väntar på en liten?
  2. 1
    Present till blivande adoptivfärälder? (även på oäf)
    En av mina bästa vänner, tillika gudmor åt min dotter har precis berättat för mig att hon har (själv) ställt sig i kö för att få adoptera. Kötiden för ensamstående är tydligen 8-10år!!
    Hon är en fantastisk människa som kommer bli en jättefin mamma. Jag hoppas såå att hon hittar någon som dela ansvaret med henne men det får tiden utvisa (hade jag fått bestämma så hade den tiden redan passerat och hon hade haft egna barn med honom )

    Nu skulle jag vilja ge henne en liten present, det känns lite löjligt då det kommer dröja mååånga år innan hon får en liten men har ni någon idé på något som kan visa ett symboliskt grattis att hon väntar på en liten?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Det finns jättefina bilderböcker om adoption, fråga i en bokhandel!
    Jag antar att din väninna har tagit reda på det själv, men om hon kan tänka sig ett "speical needs"-barn så kan det gå betydligt fortare. En del av dessa barn behöver bara någon enklare operation, om de har klumpfot eller så, eller kanske saknar en hand, men det behöver ju inte vara ett handikapp som påverkar livet så stort.
    Det finns också underbara familjesmycket på thehungersite.com, till exempel en fin brosch med "förälder och barn" i ett hjärta:
    http://shop.thehungersite.com/store/...earch&index=20
    eller ett hjärtformat halsband med texten
    “A mother holds her child’s hands for a short while, but their hearts forever.”
    http://shop.thehungersite.com/store/...earch&index=15

    Önska din väninna lycka till från mig!
  4. 2
    Det finns jättefina bilderböcker om adoption, fråga i en bokhandel!
    Jag antar att din väninna har tagit reda på det själv, men om hon kan tänka sig ett "speical needs"-barn så kan det gå betydligt fortare. En del av dessa barn behöver bara någon enklare operation, om de har klumpfot eller så, eller kanske saknar en hand, men det behöver ju inte vara ett handikapp som påverkar livet så stort.
    Det finns också underbara familjesmycket på thehungersite.com, till exempel en fin brosch med "förälder och barn" i ett hjärta:
    http://shop.thehungersite.com/store/...earch&index=20
    eller ett hjärtformat halsband med texten
    “A mother holds her child’s hands for a short while, but their hearts forever.”
    http://shop.thehungersite.com/store/...earch&index=15

    Önska din väninna lycka till från mig!
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    P.s.
    Det är verkligen inte alls löjligt att ge henne en present! Väntan på adoption är också en form av graviditet, värd att fira och uppmärksamma!
  6. 3
    P.s.
    Det är verkligen inte alls löjligt att ge henne en present! Väntan på adoption är också en form av graviditet, värd att fira och uppmärksamma!

Liknande trådar

  1. en till blivande aprilmamma
    By Anonym in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 11:01
  2. Present till blivande adoptivförälder?
    By Pysslaren in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 22:09
  3. Present till blivande storasyster?
    By Ina m 2 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 21:50
  4. Presenter till dom blivande
    By annaTF in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 17:25
  5. Present till blivande lärare o
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 07:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar