Känner mig ensam...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Känner mig ensam...

    Så kom den då...
    Den stora, jobbiga känslan av ensamhet.
    Ensamhet som inte är självvald. Den värsta sorten.

    Ingen verkar vilja umgås med mig, inte ens maken då han vid 16-tiden ringde och frågade om det var OK att han åkte segelbåt med en kompis i det fina vädret ikväll. Jag kan inte neka honom det, då jag ju vet hur mycket han älskar att segla och vara på sjön... Men så ångrade jag mig då jag kom på att han ju var på fest med jobbet igår och ska vara ute och segla segeltävling med sin far hela dagen imorgon...

    Vi bor på en ö 1,5 mil från stan... jag är tvärförkyld så jag kan inte traska hem till vänner och hälsa på dem för de har en liten nyfödd hemma. Vill ju inte smitta den lille...

    Alla våra vänner har barn. Familjer... Umgås med varandra och andra familjer med barn....

    Jag HATAR detta! Jag vill ha barn NU!!
    Jag vill också ha en familj. Jag vill också vara med i umgängeskretsen....

    *ynklig Groda ikväll*
    Mamma till Viktor f/d maj -02 och Hugo juni -08
  2. 1
    Känner mig ensam... Så kom den då...
    Den stora, jobbiga känslan av ensamhet.
    Ensamhet som inte är självvald. Den värsta sorten.

    Ingen verkar vilja umgås med mig, inte ens maken då han vid 16-tiden ringde och frågade om det var OK att han åkte segelbåt med en kompis i det fina vädret ikväll. Jag kan inte neka honom det, då jag ju vet hur mycket han älskar att segla och vara på sjön... Men så ångrade jag mig då jag kom på att han ju var på fest med jobbet igår och ska vara ute och segla segeltävling med sin far hela dagen imorgon...

    Vi bor på en ö 1,5 mil från stan... jag är tvärförkyld så jag kan inte traska hem till vänner och hälsa på dem för de har en liten nyfödd hemma. Vill ju inte smitta den lille...

    Alla våra vänner har barn. Familjer... Umgås med varandra och andra familjer med barn....

    Jag HATAR detta! Jag vill ha barn NU!!
    Jag vill också ha en familj. Jag vill också vara med i umgängeskretsen....

    *ynklig Groda ikväll*
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2

    Ska jag komma :-) *IMT* ?

    ....
    "I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." — Marilyn Monroe


    Bloggen är uppdaterad 16/9-13
  4. 2
    Ska jag komma :-) *IMT* ? ....
  5. ÅJ67 m 3 kidz
    #3
    Men du, jag skickar en jättebamsekram till den goaste Grodan i hela världen. Vi i AFF-familjen håller dig sällskap i kväll, hoppas det känns lite bättre även om vi inte kan ersätta det du helst av allt vill ha.
  6. 3
    Men du, jag skickar en jättebamsekram till den goaste Grodan i hela världen. Vi i AFF-familjen håller dig sällskap i kväll, hoppas det känns lite bättre även om vi inte kan ersätta det du helst av allt vill ha.
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Jag skulle gärna vilja umgås med dig! Kram!
  8. 4
    Jag skulle gärna vilja umgås med dig! Kram!
  9. Medlem sedan
    Nov 2008
    #5

    Eller kom hit om du vill !

    Maken ska fixa en massa härhemma (=tråkigt) och ungarna springer runt med kompisar !
    Jag ska rida lektion imorgon kl.10, men du kan hänga på :-)
    "I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." — Marilyn Monroe


    Bloggen är uppdaterad 16/9-13
  10. 5
    Eller kom hit om du vill ! Maken ska fixa en massa härhemma (=tråkigt) och ungarna springer runt med kompisar !
    Jag ska rida lektion imorgon kl.10, men du kan hänga på :-)
  11. Medlem sedan
    May 2009
    #6
    Jag önskar dig ett barn
  12. 6
    Jag önskar dig ett barn
  13. Medlem sedan
    May 2009
    #7
    Ps. har du någonsin funderat över att vara stödfamilj eller fosterfamilj?
  14. 7
    Ps. har du någonsin funderat över att vara stödfamilj eller fosterfamilj?
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Jag förstår dig..... och skulle jag få önska ett telefonsamtal i hela världen så skulle jag önska just DET DÄR samtalet till er....
  16. 8
    Jag förstår dig..... och skulle jag få önska ett telefonsamtal i hela världen så skulle jag önska just DET DÄR samtalet till er....
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Ni bor ju faktiskt ganska nära varandra.... Fusk ju!
  18. 9
    Ni bor ju faktiskt ganska nära varandra.... Fusk ju!
  19. Medlem sedan
    Apr 2002
    #10
    Vi kan umgås du o jag.. Känner igen känslan... Tusen kramar till dig vännen min.
  20. 10
    Vi kan umgås du o jag.. Känner igen känslan... Tusen kramar till dig vännen min.
  21. Medlem sedan
    Jan 2006
    #11

    Jag hör dig!

    Jag vet ingenting om dig och din situation men åh vad jag känner med din längtan efter barn och din känsla av ensamhet. Vad bra att du kan uttrycka det och dela med dig. Du ger mycket till andra. KRAM
  22. 11
    Jag hör dig! Jag vet ingenting om dig och din situation men åh vad jag känner med din längtan efter barn och din känsla av ensamhet. Vad bra att du kan uttrycka det och dela med dig. Du ger mycket till andra. KRAM
  23. Medlem sedan
    Dec 2002
    #12
    Skickar en stor varm kram!

    Det kanske låter klämkäckt, men kan du passa på att göra något lite trevligt i din ensamhet? "Gilla läget" som ungdomarna säger? Ett skönt bad, en film, en smaskig fruktsallad, en kopp gott te, en tjock bok att sjunka in i?
  24. 12
    Skickar en stor varm kram!

    Det kanske låter klämkäckt, men kan du passa på att göra något lite trevligt i din ensamhet? "Gilla läget" som ungdomarna säger? Ett skönt bad, en film, en smaskig fruktsallad, en kopp gott te, en tjock bok att sjunka in i?
  25. Medlem sedan
    Dec 2001
    #13
    Tack snälla för erbjudandet! Nu ringde maken PRECIS och är på väg hem..?! Redan..?! Det var ingen vind och de var tvungna att gå för motor... ingen höjdare för en seglare...

    Jag lovar att komma och hälsa på, bara jag blir frisk och kry! Och du är alltid välkommen hit också förstås! KRAM
  26. 13
    Tack snälla för erbjudandet! Nu ringde maken PRECIS och är på väg hem..?! Redan..?! Det var ingen vind och de var tvungna att gå för motor... ingen höjdare för en seglare...

    Jag lovar att komma och hälsa på, bara jag blir frisk och kry! Och du är alltid välkommen hit också förstås! KRAM
  27. Medlem sedan
    Dec 2001
    #14
    Det känns skönt att AFF-världen och nätvännerna alltid finns... Kram och tack!
  28. 14
    Det känns skönt att AFF-världen och nätvännerna alltid finns... Kram och tack!
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    Försök att inte bli föööööör skadeglad
  30. 15
    Försök att inte bli föööööör skadeglad
  31. Medlem sedan
    Dec 2001
    #16
    Tack, det värmer.. Kram tillbaka!
  32. 16
    Tack, det värmer.. Kram tillbaka!
  33. Medlem sedan
    Dec 2001
    #17
    Lovar att hålla låg profil....
  34. 17
    Lovar att hålla låg profil....
  35. Medlem sedan
    Jan 2003
    #18

    I know the feeling!

    Jag har ju visserligen barn, vilket jag är oändligt tacksam för, men gissa hur många som umgås med en änka och hennes barn på helger? Jepp, rätt gissat! På vardagarna är folk bra på att höra av sig, men helgerna - då har de inte tid med oss och vår sorg.
    Nu har vi ju lärt oss detta och ser till att sysselsätta oss själva på helgerna, men ett tag kändes det rätt bittert.
    Vi får väl starta en klubb: ensamma helgers klubb eller nått?
  36. 18
    I know the feeling! Jag har ju visserligen barn, vilket jag är oändligt tacksam för, men gissa hur många som umgås med en änka och hennes barn på helger? Jepp, rätt gissat! På vardagarna är folk bra på att höra av sig, men helgerna - då har de inte tid med oss och vår sorg.
    Nu har vi ju lärt oss detta och ser till att sysselsätta oss själva på helgerna, men ett tag kändes det rätt bittert.
    Vi får väl starta en klubb: ensamma helgers klubb eller nått?
  37. Medlem sedan
    Nov 2008
    #19

    Åh :-)

    Då får du komma till mig en annan dag, min dörr står alltid öppen !

    Pussa på maken nu !
    "I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." — Marilyn Monroe


    Bloggen är uppdaterad 16/9-13
  38. 19
    Åh :-) Då får du komma till mig en annan dag, min dörr står alltid öppen !

    Pussa på maken nu !
  39. Medlem sedan
    Dec 2001
    #20
    O yes... men det är inte alls samma sak. Jag vill bli MAMMA. Till ett barn som jag får äran att fostra, ödsla kärlek på. Ett barn jag inte riskerar att förlora pga det finns en annan familj som bara kan säga att de är redo att ta hand om sitt barn igen...

    Men visst har vi diskuterat det. Maken vill dock inte.. inte just nu.
  40. 20
    O yes... men det är inte alls samma sak. Jag vill bli MAMMA. Till ett barn som jag får äran att fostra, ödsla kärlek på. Ett barn jag inte riskerar att förlora pga det finns en annan familj som bara kan säga att de är redo att ta hand om sitt barn igen...

    Men visst har vi diskuterat det. Maken vill dock inte.. inte just nu.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Känner mig så ensam...
    By Vilsen och ensam in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-28, 12:17
  2. Känner mig så ensam!
    By anonymt namn in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 10:04
  3. Känner mig ensam
    By H med E in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 17:43
  4. känner mig så ensam....
    By pennan in forum Känsliga snack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 18:35
  5. Känner mig så ensam
    By Annie in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 10:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar