Plorp busar!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Plorp busar!

    Jag har skrattat så gott ikväll så det är inte klokt! När vi kom hem från stan hade Plorp redan kommit hem från skolan och var i gungställningen med sin assistent. Jag började prata med honom långt i förväg och han stod bredvid gungan och gungade alla gungorna samtidigt. När jag kom fram till honom började han gunga och jag pratade, han skrattade gott och då kom jag på något jag gjorde med hans storebror när han var liten och gungade, jag låtsades killa honom på smalbenen varje gång han kom åt mitt håll med gungan.

    Tydligtvis var det bland det roligaste man kan göra med byxor på, för killen skrattade mycket, mycket gott och sedan lutade han sig bakåt och sakta hasade ned på marken så han låg med ryggen på backen! Då låtsaskillade jag honom och killen fnissade. Sen blev han som tokig!!!
    Han sprang omkring på gräsmattan, satte sig ned på knä och kastade sig baklänges och skulle ha med mig i det hela. Det slutade med att jag kröp på knä runt gräsmattan medan Plorp satte sig upp, kastade sig ned, rullade runt, satte sig upp, kastade sig baklänges och jag efter honom.

    Till slut blev vi andfådda av skratt både han och jag, högröda i ansiktet också!

    På kvällskvisten här, kom han på att han skulle minsann göra likadant igen fast på vardagsrumsgolvet! Sagt o gjort, han ställde sig framför mig vid bordet, stirrade stint på mig tills jag såg honom, då skrattade han till, kastade sig baklänges och hunden blev totalt superlycklig, nån som kom ned på hans nivå! Detta resulterade i pusskalas gånger flera hundra, hunden lycklig, Plorp skrattade så han fes, jag skrattade, assistenten skrattade, lillebror hade cirkus med pappas ben och det var en himla fest här hemma. Plorp gick omkring, fnissade, kom fram till mig, stirrade och kastade sig baklänges på golvet från sittande ställning och gjorde det säkert en femton gånger, minst. Han skämtade ju!

    Humoristisk liten kille det här!
    Missunna aldrig en människa dess lycka, du vet ingenting om dess sorger.....

    http://gammelbyn.blogspot.com/
    http://porr-ullet.blogspot.com/

    Vill du läsa min mer personliga blogg? PM:a mig då för lösen och åtkomst, den innehåller så pass privata saker om livet att den vill jag veta vem som läser. Men fråga på, det är alltid kul med någon som vill läsa det man skriver!
  2. 1
    Plorp busar! Jag har skrattat så gott ikväll så det är inte klokt! När vi kom hem från stan hade Plorp redan kommit hem från skolan och var i gungställningen med sin assistent. Jag började prata med honom långt i förväg och han stod bredvid gungan och gungade alla gungorna samtidigt. När jag kom fram till honom började han gunga och jag pratade, han skrattade gott och då kom jag på något jag gjorde med hans storebror när han var liten och gungade, jag låtsades killa honom på smalbenen varje gång han kom åt mitt håll med gungan.

    Tydligtvis var det bland det roligaste man kan göra med byxor på, för killen skrattade mycket, mycket gott och sedan lutade han sig bakåt och sakta hasade ned på marken så han låg med ryggen på backen! Då låtsaskillade jag honom och killen fnissade. Sen blev han som tokig!!!
    Han sprang omkring på gräsmattan, satte sig ned på knä och kastade sig baklänges och skulle ha med mig i det hela. Det slutade med att jag kröp på knä runt gräsmattan medan Plorp satte sig upp, kastade sig ned, rullade runt, satte sig upp, kastade sig baklänges och jag efter honom.

    Till slut blev vi andfådda av skratt både han och jag, högröda i ansiktet också!

    På kvällskvisten här, kom han på att han skulle minsann göra likadant igen fast på vardagsrumsgolvet! Sagt o gjort, han ställde sig framför mig vid bordet, stirrade stint på mig tills jag såg honom, då skrattade han till, kastade sig baklänges och hunden blev totalt superlycklig, nån som kom ned på hans nivå! Detta resulterade i pusskalas gånger flera hundra, hunden lycklig, Plorp skrattade så han fes, jag skrattade, assistenten skrattade, lillebror hade cirkus med pappas ben och det var en himla fest här hemma. Plorp gick omkring, fnissade, kom fram till mig, stirrade och kastade sig baklänges på golvet från sittande ställning och gjorde det säkert en femton gånger, minst. Han skämtade ju!

    Humoristisk liten kille det här!
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    Vilka underbara moments...

    ...ni får med ljuvligaste plorpen i världen!
    Och tack för att du delger oss/mig... !!!
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  4. 2
    Vilka underbara moments... ...ni får med ljuvligaste plorpen i världen!
    Och tack för att du delger oss/mig... !!!
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    ASG!! låter som en toppendag! här fes lillebror, säkert av rena förskräckelsen idag när han skulle få MPR-vaccinationen, fast det var en ljudlös...dock ej doftlös, så jag bara "oj,fesa du nu lilleman" så BVC-tantan skulle fatta att det inte var jag...jag vet inte om jag övertygade henne dock
  6. 3
    ASG!! låter som en toppendag! här fes lillebror, säkert av rena förskräckelsen idag när han skulle få MPR-vaccinationen, fast det var en ljudlös...dock ej doftlös, så jag bara "oj,fesa du nu lilleman" så BVC-tantan skulle fatta att det inte var jag...jag vet inte om jag övertygade henne dock
  7. ÅJ67 m 3 kidz
    #4
    Åh lycka , det räcker att jag läser Plorp i rubriken så vet jag att jag skall få läsa något så underbart fantastiskt kärleksfullt så jag blir tårögd redan innan jag har börjat.

    Ditt sätt att beskriva din kärlek till dina barn är något så alldeles outstanding så jag blir helt mållös.
  8. 4
    Åh lycka , det räcker att jag läser Plorp i rubriken så vet jag att jag skall få läsa något så underbart fantastiskt kärleksfullt så jag blir tårögd redan innan jag har börjat.

    Ditt sätt att beskriva din kärlek till dina barn är något så alldeles outstanding så jag blir helt mållös.
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    *ler stort*

    Underbart!
  10. 5
    *ler stort* Underbart!
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6

    Hur gör han?

    Jag vill också skratta så att jag fiser :-)
  12. 6
    Hur gör han? Jag vill också skratta så att jag fiser :-)
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    Livskvalité, det är livskvalité!

    Underbar läsning!!
  14. 7
    Livskvalité, det är livskvalité!

    Underbar läsning!!
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8
    åh det låter som ni skapat underbara minnen idag att ha inom sig de dagar när det är mindre "trivsamt"
  16. 8
    åh det låter som ni skapat underbara minnen idag att ha inom sig de dagar när det är mindre "trivsamt"
  17. Medlem sedan
    Dec 2001
    #9
    *fnissar så tårarna rinner* VIlka underbara bilder jag får upp på näthinnan här.. och det är ändå säkert inte ens i närheten av det du fick uppleva IRL.
  18. 9
    *fnissar så tårarna rinner* VIlka underbara bilder jag får upp på näthinnan här.. och det är ändå säkert inte ens i närheten av det du fick uppleva IRL.
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    *ler enormt* Fatta att det är en grabbhalva som _samspelar_.
  20. 10
    *ler enormt* Fatta att det är en grabbhalva som _samspelar_.
  21. Medlem sedan
    Nov 2006
    #11
    Men hörru... MSN?? Pleeease?
  22. 11
    Men hörru... MSN?? Pleeease?
  23. Medlem sedan
    Aug 2000
    #12
  24. 12

Liknande trådar

  1. Hur är det med era små busar?
    By ElsaB in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-08-12, 20:32
  2. Era busar
    By Mamma Erik in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-19, 21:16
  3. Saga och jag busar!
    By AmandaExAnimo in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-05, 14:03
  4. Små busar
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-15, 22:14
  5. Vad kan era små busar?
    By Ayhanza in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 20:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar