Lilla Ida e här
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Lilla Ida e här

    Måndagen den 25/5 föddes vår älskade prinsessa med planerad igångsättning, Kl 15.41 föddes en liten tjej på 3490 g å 48 cm lång.
    Allt gick väldigt fort, 1 h å 40 min så var hon ute,
    Tyvärr har lillan åkt på gulsot och ligger kvar på bb, efter att varit instängd en vecka fick jag ett par timmar permission idag,pappa fick stanna kvar...Gulsoten vill inte ge sig,hon har legat i tre dygn med lampa och det bara stiger så nu är vi ordinerade minst ett dygn till. men hon går upp i vikt som hon ska och hon äter/ammar massor och dett är goda tecken, lite jobbigt att inte få hålla henne som jag vill när jag vill utan bara för blöjbyten och amning...men har jag väntat i nio månader kan jag väl vänta några dagar till. det viktigaste är att hon blir frisk snabbt och hon lever o mår gott.
    Gabriel är en riktigt stolt storebror som vill "dossa Ida" (gosa´med Ida) och lägger sin kind mot hennes huvud.

    kram sarah och Gabriel
    *Josephine* f/d 060131 Gabriel 070206 och Ida 090525
  2. 1
    Lilla Ida e här Måndagen den 25/5 föddes vår älskade prinsessa med planerad igångsättning, Kl 15.41 föddes en liten tjej på 3490 g å 48 cm lång.
    Allt gick väldigt fort, 1 h å 40 min så var hon ute,
    Tyvärr har lillan åkt på gulsot och ligger kvar på bb, efter att varit instängd en vecka fick jag ett par timmar permission idag,pappa fick stanna kvar...Gulsoten vill inte ge sig,hon har legat i tre dygn med lampa och det bara stiger så nu är vi ordinerade minst ett dygn till. men hon går upp i vikt som hon ska och hon äter/ammar massor och dett är goda tecken, lite jobbigt att inte få hålla henne som jag vill när jag vill utan bara för blöjbyten och amning...men har jag väntat i nio månader kan jag väl vänta några dagar till. det viktigaste är att hon blir frisk snabbt och hon lever o mår gott.
    Gabriel är en riktigt stolt storebror som vill "dossa Ida" (gosa´med Ida) och lägger sin kind mot hennes huvud.

    kram sarah och Gabriel
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Grattis till lilla Ida

    Då blev det ett par veckor för tidigt men kanske skönt att slippa gå och vänta. Skönt ändå att allt gick snabbt och bra och lite gulsot är ju ingen katastrof. Ni får säkert snart ta hem henne och gosa så mkt ni orkar

    Är ju lite avis eftersom vi har såååå långt kvar. Är ju inte dags förrän 9/10 och känns som en evighet trots att jag passerat halvtid och idag är i v.23.

    kram och grattis igen
  4. 2
    Grattis till lilla Ida

    Då blev det ett par veckor för tidigt men kanske skönt att slippa gå och vänta. Skönt ändå att allt gick snabbt och bra och lite gulsot är ju ingen katastrof. Ni får säkert snart ta hem henne och gosa så mkt ni orkar

    Är ju lite avis eftersom vi har såååå långt kvar. Är ju inte dags förrän 9/10 och känns som en evighet trots att jag passerat halvtid och idag är i v.23.

    kram och grattis igen
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3
    Stort grattis till familjen och välkommen hälsar vi Ida.
    Vad skönt att allt gått bra och att hon mår bra och äter massor.
    Tråkigt med gulsot men det går ju snart över och då får ni gosa så mycket ni bara orkar.
    Uppdatera oss gärna och sen vill vi gärna se en bild på underverket.
    Kram och grattis,
    Susanna
  6. 3
    Stort grattis till familjen och välkommen hälsar vi Ida.
    Vad skönt att allt gått bra och att hon mår bra och äter massor.
    Tråkigt med gulsot men det går ju snart över och då får ni gosa så mycket ni bara orkar.
    Uppdatera oss gärna och sen vill vi gärna se en bild på underverket.
    Kram och grattis,
    Susanna
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4

    Grattis till lilla

    Ida- Josephines och Gabriels lillasyster! Hoppas hon snabbt återhämtar sig från gulsoten nu så att ni får gosa obegränsat!

    Kram Lima
  8. 4
    Grattis till lilla Ida- Josephines och Gabriels lillasyster! Hoppas hon snabbt återhämtar sig från gulsoten nu så att ni får gosa obegränsat!

    Kram Lima
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #5
    Jättestort grattis till lilla tösabiten!
    Vad underbart att få snusa bebis igen! Hoppas hon snart blir av med sin gulsot så ni får komma hem och mysa hela familjen!
    Själv har jag precis gått in i sista trimastern, v 28 nu så det rullar på. Tjock och otymplig börjar man bli, men jag jobbar bara 1 vecka till. Ska blli skönt att vara ledig.
    Kram på er hela familjen!
    Linda
  10. 5
    Jättestort grattis till lilla tösabiten!
    Vad underbart att få snusa bebis igen! Hoppas hon snart blir av med sin gulsot så ni får komma hem och mysa hela familjen!
    Själv har jag precis gått in i sista trimastern, v 28 nu så det rullar på. Tjock och otymplig börjar man bli, men jag jobbar bara 1 vecka till. Ska blli skönt att vara ledig.
    Kram på er hela familjen!
    Linda
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Stort grattis till er! Hoppas att det gula snart försvinner så att ni får gossa hur mycket ni vill!
    Kram
  12. 6
    Stort grattis till er! Hoppas att det gula snart försvinner så att ni får gossa hur mycket ni vill!
    Kram
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Grattis till lilla Ida! Hoppas att ni redan är utskrivna nu!
  14. 7
    Grattis till lilla Ida! Hoppas att ni redan är utskrivna nu!
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Grattis! Hoppas hon snart får komma hem, lillskruttan!
    Själv ska jag ju gå hela sommaren innan vi får ut vår lillasyster...
  16. 8
    Grattis! Hoppas hon snart får komma hem, lillskruttan!
    Själv ska jag ju gå hela sommaren innan vi får ut vår lillasyster...
  17. Medlem sedan
    May 2000
    #9
    Supergrattis! Hoppas att solningen hjälper så att ni får ta hem och gosa av hjärtns lust! Stora, varma kramar!
  18. 9
    Supergrattis! Hoppas att solningen hjälper så att ni får ta hem och gosa av hjärtns lust! Stora, varma kramar!
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10
    Jättegrattis till lillasyster! Hoppas att ni har fått komma hem nu så att ni kan gosa mest hela tiden .
    Maria med Ellen (0304) & Felix (0703)
  20. 10
    Jättegrattis till lillasyster! Hoppas att ni har fått komma hem nu så att ni kan gosa mest hela tiden .
  21. Medlem sedan
    Jul 2005
    #11
    Tack för alla grattis! Vi har äntligen fått komma hem efter 1 v på bb men allt är inte bra än, lillans bilirubinvärde är fortfarande högt, så vi ska på återbesök på orsdag nästa vecka. Proverna man tagit på levern såg bra ut iaf och det är ju skönt. Nu ska jag njuta av min dotter som är vaken för första gången idag....hehe. kram alla
  22. 11
    Tack för alla grattis! Vi har äntligen fått komma hem efter 1 v på bb men allt är inte bra än, lillans bilirubinvärde är fortfarande högt, så vi ska på återbesök på orsdag nästa vecka. Proverna man tagit på levern såg bra ut iaf och det är ju skönt. Nu ska jag njuta av min dotter som är vaken för första gången idag....hehe. kram alla

Liknande trådar

  1. Lilla lilla kissen...
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 23:46
  2. Med fullmånen kom lilla,lilla Dagny..
    By soffiplopp in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-02-01, 04:17
  3. Lilla lilla bebisen
    By Nettan77 in forum _0907 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 20:10
  4. Min lilla bebis, min lilla skruttfia
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 11:31
  5. Från Lilla Jag (inte lilla jag)
    By Lilla Jag in forum Känsliga snack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 20:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar