Nattliga problem!
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Nattliga problem!

    Hej!

    Längesen jag skrev här men jag tänkte höra med er om vårat "problem" ..

    Våran Ida har eget rumt, hon somnar i sin säng på kvällarna utan större problem
    men sen kommer hon över till våran säng på nätterna och när vi försöker få henne
    att gå tillbaka till sin egen så blir det ett jäkla liv, hon vrålar o skriker och har sig och vägrar. Så är det VARJE natt och det är superjobbigt. Vi har ju lillasyster Elin och
    ibland (för det mesta) vaknar även hon o vill sova hos oss, vilket är ok eftersom hon är
    under året. Vi har en 160 cm säng och det blir trångt för oss alla i samma säng.

    HUR ska vi göra för att få Ida att sova i sin säng hela nätterna, och huir ska vi hantera
    hennes "utbrott" på nätterna? Är det här övergående eller vad är det för fel?
  2. 1
    Nattliga problem! Hej!

    Längesen jag skrev här men jag tänkte höra med er om vårat "problem" ..

    Våran Ida har eget rumt, hon somnar i sin säng på kvällarna utan större problem
    men sen kommer hon över till våran säng på nätterna och när vi försöker få henne
    att gå tillbaka till sin egen så blir det ett jäkla liv, hon vrålar o skriker och har sig och vägrar. Så är det VARJE natt och det är superjobbigt. Vi har ju lillasyster Elin och
    ibland (för det mesta) vaknar även hon o vill sova hos oss, vilket är ok eftersom hon är
    under året. Vi har en 160 cm säng och det blir trångt för oss alla i samma säng.

    HUR ska vi göra för att få Ida att sova i sin säng hela nätterna, och huir ska vi hantera
    hennes "utbrott" på nätterna? Är det här övergående eller vad är det för fel?
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Vi löste det så

    för flera år sedan (då vi hade det "problemet" fast med de äldre syskonen), att vi skaffade en 120-säng i barnrummet (vi har också 160 i sovrummet) och så går den ena över dit med barnet. Jag tycker inte att man är så stor när man är 3.5 år . Kanske att hon just nu har behov av lite extra närhet på natten? Jag tror att perioden snabbare går över om hon får sova med någon, än om det blir bråk om det varje natt. Perioder med två barn + en förälder i vuxensängen och en vuxen i en barnsäng, har också förekommit här. Hur man ska komma över det på annat sätt har jag inga bra tips på. Hoppas ni kommer på en lösning som passar er, att inte få sova är verkligen bland det värsta som finns.
  4. 2
    Vi löste det så för flera år sedan (då vi hade det "problemet" fast med de äldre syskonen), att vi skaffade en 120-säng i barnrummet (vi har också 160 i sovrummet) och så går den ena över dit med barnet. Jag tycker inte att man är så stor när man är 3.5 år . Kanske att hon just nu har behov av lite extra närhet på natten? Jag tror att perioden snabbare går över om hon får sova med någon, än om det blir bråk om det varje natt. Perioder med två barn + en förälder i vuxensängen och en vuxen i en barnsäng, har också förekommit här. Hur man ska komma över det på annat sätt har jag inga bra tips på. Hoppas ni kommer på en lösning som passar er, att inte få sova är verkligen bland det värsta som finns.
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    Tja..

    hon är ju inte så stor än och har dessutom fått lillasyskon. Klart hon vill tanka lite extra ömhet iland då. Vi har så i perioder. Ibland inget barn i våran säng, ibland 1, ibland 2.. När barn nr 2 kommer in i vår säng går alltid sambon och lägger sig i någon av deras sängar (som vi köpt vuxensängar till). Vår filosofi är inget bråk, mest sovtid för alla....
    Chessan med Linnea-03 & Hannah-05
  6. 3
    Tja.. hon är ju inte så stor än och har dessutom fått lillasyskon. Klart hon vill tanka lite extra ömhet iland då. Vi har så i perioder. Ibland inget barn i våran säng, ibland 1, ibland 2.. När barn nr 2 kommer in i vår säng går alltid sambon och lägger sig i någon av deras sängar (som vi köpt vuxensängar till). Vår filosofi är inget bråk, mest sovtid för alla....
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Hon har även en storebror .. och det har aldrig varit några problem för henne att sova i sin egen säng tidigare .. klart vi undviker bråk, det mår ju ingen bra av och att bråka på natten när man e döslut känns väl inte speciellt skoj ... Vi hoppas de är en övergångsperiod. tack för era svar!
  8. 4
    Hon har även en storebror .. och det har aldrig varit några problem för henne att sova i sin egen säng tidigare .. klart vi undviker bråk, det mår ju ingen bra av och att bråka på natten när man e döslut känns väl inte speciellt skoj ... Vi hoppas de är en övergångsperiod. tack för era svar!

Liknande trådar

  1. Spa och nattliga bad
    By skanetjej in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-07-18, 19:29
  2. nattliga svettningar
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 20:26
  3. Nattliga toa besök?
    By haggstrom in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 20:23
  4. Nattliga funderingar
    By l.i.l.l.a.n in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-26, 06:31
  5. Mer nattliga funderingar.
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 08:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar