5:e juni-mammor
_0906 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    5:e juni-mammor

    Vi är 8 st som är beräknade till den 5 juni. Har ni några känningar?
    Själv hade jag lite molande "mensväk" en natt förra veckan, därefter absolut ingenting.
    Ingen slempropp, viktnedgång, dålig mage, svullen näsa el. läppar, förvärkar eller liknande.
    Enligt läkare och barnmorska är jag helt redo och mogen (sa de förra söndagen).
    Förstår ingenting. Inte ens brösten är svullna längre. Tur att det pågår en del rörelse, annars hade jag trott att jag är skendräktig...
  2. 1
    5:e juni-mammor Vi är 8 st som är beräknade till den 5 juni. Har ni några känningar?
    Själv hade jag lite molande "mensväk" en natt förra veckan, därefter absolut ingenting.
    Ingen slempropp, viktnedgång, dålig mage, svullen näsa el. läppar, förvärkar eller liknande.
    Enligt läkare och barnmorska är jag helt redo och mogen (sa de förra söndagen).
    Förstår ingenting. Inte ens brösten är svullna längre. Tur att det pågår en del rörelse, annars hade jag trott att jag är skendräktig...
  3. Medlem sedan
    Feb 2009
    #2
    Jag vill gärna smita före om det går för sig Min läkare sa nämligen idag att han ska på 4 veckors semester efter fredag och jag kan ju inte gärna vänta tills han kommer tillbaka...

    Tyvärr har jag inga känningar så det får väl bli som det blir...
  4. 2
    Jag vill gärna smita före om det går för sig Min läkare sa nämligen idag att han ska på 4 veckors semester efter fredag och jag kan ju inte gärna vänta tills han kommer tillbaka...

    Tyvärr har jag inga känningar så det får väl bli som det blir...
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Här är en 5 juni mamma...
    Har idag haft en molande "mensvärk" i nedre delen av ryggen och varit jättedålig i magen.. Det är de enda tecken jag isf haft.. Just nu är det ganska lugnt förutom att det molar som sagt lite grann och jag är väldigt öm mellan benen.. Får väl se om det blir når av det hela... Fast nu får det gärna vänta till imorgon kväll då min mamma är hemma och kan vara barnvakt igen.. =) Annars känns det som att jag är mer än redo att åka och föda den här lilla knodden..
  6. 3
    Här är en 5 juni mamma...
    Har idag haft en molande "mensvärk" i nedre delen av ryggen och varit jättedålig i magen.. Det är de enda tecken jag isf haft.. Just nu är det ganska lugnt förutom att det molar som sagt lite grann och jag är väldigt öm mellan benen.. Får väl se om det blir når av det hela... Fast nu får det gärna vänta till imorgon kväll då min mamma är hemma och kan vara barnvakt igen.. =) Annars känns det som att jag är mer än redo att åka och föda den här lilla knodden..
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #4
    Kan du inte "smitta" mig lite?
    Jag känner mig sjukt otålig. Var ska du föda någonstans?
  8. 4
    Kan du inte "smitta" mig lite?
    Jag känner mig sjukt otålig. Var ska du föda någonstans?
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    Försöker med tankeöverföring smitta dig med lite "mensvärk" och rensa magen basilusker.. =)
    Jag kommer att föda på Mälarsjukhuset i Eskilstuna. Har jobbat där för, vad blir det nu, 3 år sen så jag vet att det är toppen där.. =)
  10. 5
    Försöker med tankeöverföring smitta dig med lite "mensvärk" och rensa magen basilusker.. =)
    Jag kommer att föda på Mälarsjukhuset i Eskilstuna. Har jobbat där för, vad blir det nu, 3 år sen så jag vet att det är toppen där.. =)
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Känner nada, var hos BM morskan idag o blev rätt sur...
    Har nämligen fått att benen domnar bort ifrån ljumskarna och neråt, typ viker sig. Gör ont och är jätte obehagligt.
    Hennes lösning, ut och cykla en sväng... mmm eller hur.

    Sen så har jag fått för mig att om man går över tiden så e man inne på kontroll lite oftare, men fick tid först om 2v. Kan ju ha fel.
    Men men det e ju inte den 5:e än..
  12. 6
    Känner nada, var hos BM morskan idag o blev rätt sur...
    Har nämligen fått att benen domnar bort ifrån ljumskarna och neråt, typ viker sig. Gör ont och är jätte obehagligt.
    Hennes lösning, ut och cykla en sväng... mmm eller hur.

    Sen så har jag fått för mig att om man går över tiden så e man inne på kontroll lite oftare, men fick tid först om 2v. Kan ju ha fel.
    Men men det e ju inte den 5:e än..
  13. Medlem sedan
    Feb 2009
    #7
    Ja ni, här är ännu en 5 juni mamma och jag kan säga att här händer det ingenting.
    Jag har lite små sd men inte mer än att jag känner dessa och inget att nu är det på G.
    Jag känner också tryck neråt men inte så faligt.
    Jag ska till bm imorgon så får jag väl höra vad hon säger.
    Bebisen är fortfarande rörlig, Men jag var rörlig med de andra två till 3 dagar innan förlossningen. De tror att denna inte helller kommer att fixera sig.
    Men om ni kommer på knep hur den ska komma ut så är jag tacksam för det.
    För nu börjar det kännas tungt.

    ________________
    Fialottan, Pojke-98, flicka-00 och bf 090605
  14. 7
    Ja ni, här är ännu en 5 juni mamma och jag kan säga att här händer det ingenting.
    Jag har lite små sd men inte mer än att jag känner dessa och inget att nu är det på G.
    Jag känner också tryck neråt men inte så faligt.
    Jag ska till bm imorgon så får jag väl höra vad hon säger.
    Bebisen är fortfarande rörlig, Men jag var rörlig med de andra två till 3 dagar innan förlossningen. De tror att denna inte helller kommer att fixera sig.
    Men om ni kommer på knep hur den ska komma ut så är jag tacksam för det.
    För nu börjar det kännas tungt.

    ________________
    Fialottan, Pojke-98, flicka-00 och bf 090605
  15. Medlem sedan
    Sep 2005
    #8
    hej är har ni en till som går och väntar. Har haft en del förvärkar och sammandragningar, men rätt var det är så kommer en dag med inget alls. Blir lite trött på det hela kan man säga. Gick 10 dagar över tiden men sonen hoppas på lite kompensation denna gång.....
    Mår ändå fruktansvärt bra ingten vätska i kroppen och gått ner ett kilo sedan BM besöket förra måndagen. Var hos henne igen idag.bebben ligger rörlig såsom sonen. Kollade lite historik från journalen med sonen. Jag vägde då 11 kilo mer än denna gång.....huuu... Jag känner mig fjäderlätt, men det är ju ändå tungt så den får gärna komma snart.
  16. 8
    hej är har ni en till som går och väntar. Har haft en del förvärkar och sammandragningar, men rätt var det är så kommer en dag med inget alls. Blir lite trött på det hela kan man säga. Gick 10 dagar över tiden men sonen hoppas på lite kompensation denna gång.....
    Mår ändå fruktansvärt bra ingten vätska i kroppen och gått ner ett kilo sedan BM besöket förra måndagen. Var hos henne igen idag.bebben ligger rörlig såsom sonen. Kollade lite historik från journalen med sonen. Jag vägde då 11 kilo mer än denna gång.....huuu... Jag känner mig fjäderlätt, men det är ju ändå tungt så den får gärna komma snart.
  17. Medlem sedan
    Feb 2009
    #9
    En till 5/6 här. Har ganska länge nu känt sammandragningar och till o från "mensvärk" både fram och runt om... De senaste dagarna har det börjat trycka på ganska mycket neråt och hela jag är numera uppsvullen. Magen har oxå börjat bli lite knorrig så att säga Med sonen gick jag 2 dgr efter bf så jag tror nog inte att det blir bebis den här veckan....
    Malin med Leo-04 och Kevin-09
  18. 9
    En till 5/6 här. Har ganska länge nu känt sammandragningar och till o från "mensvärk" både fram och runt om... De senaste dagarna har det börjat trycka på ganska mycket neråt och hela jag är numera uppsvullen. Magen har oxå börjat bli lite knorrig så att säga Med sonen gick jag 2 dgr efter bf så jag tror nog inte att det blir bebis den här veckan....
  19. Medlem sedan
    Mar 2004
    #10
    Ja, jag med. Har dock knappt haft ngn. energi till att skriva men läser dagligen. har inga direkta känningar. Ngn. sammandragning /kväll men inte mer än så. Har dock inte gått över speciellt mkt. med de 2 äldre (2 dagar med båda)så jag hoppas trenden håller i sig. I så fall kanske min bebis kommer i helgen.
  20. 10
    Ja, jag med. Har dock knappt haft ngn. energi till att skriva men läser dagligen. har inga direkta känningar. Ngn. sammandragning /kväll men inte mer än så. Har dock inte gått över speciellt mkt. med de 2 äldre (2 dagar med båda)så jag hoppas trenden håller i sig. I så fall kanske min bebis kommer i helgen.

Liknande trådar

  1. Hej på er alla Juni mammor!
    By Tove2011 in forum _1106 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-28, 20:40
  2. Hej alla juni mammor!
    By sångfågeln in forum _0706 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 22:57
  3. Mammor i juni/juli???
    By Bumbi mamman in forum Gravidsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 12:10
  4. Halloj Juni mammor och barn
    By vanni77 in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 12:46
  5. Godmorgon Juni-mammor
    By Bissen in forum _0606 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 19:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar