Är det bara min bebis
_0904 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Är det bara min bebis

    som inte smilar än?
    Var på 2 månaders koll idag (F blir sju veckor i morgon) och då sade läkaren lite käckt när hon försökte få henne att le att "hon har ju en vecka på sig.."

    Jaha. Och vad händer annars? Om hon inte ler alltså?

    Jag försökte med att jag minsann sett henne le i sömnen men det viftades snabbt bort för det är bara reflexer. Jaha.

    Jag kan inte komma ihåg när mina andra 2 började le heller.

    Dämd. Skall jag bli orolig nu för att hon inte ler?
  2. 1
    Är det bara min bebis som inte smilar än?
    Var på 2 månaders koll idag (F blir sju veckor i morgon) och då sade läkaren lite käckt när hon försökte få henne att le att "hon har ju en vecka på sig.."

    Jaha. Och vad händer annars? Om hon inte ler alltså?

    Jag försökte med att jag minsann sett henne le i sömnen men det viftades snabbt bort för det är bara reflexer. Jaha.

    Jag kan inte komma ihåg när mina andra 2 började le heller.

    Dämd. Skall jag bli orolig nu för att hon inte ler?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Vad som händer?
    Ja, doktorn frågade inte om du hade kvittot kvar? Fast öppet köp gäller inte för de här va?

    Allvarligt talat så vet jag inte. Men vad KAN hända? Det finns väl annat att oroa sig för än ett svarsleende. Så länge F hänger med, mår bra, växer och är vaken och pigg tror jag inte det finns någonting att oroa sig för.

    Alice har svårt att INTE le här.
    Allt kommer i sinom tid.
  4. 2
    Vad som händer?
    Ja, doktorn frågade inte om du hade kvittot kvar? Fast öppet köp gäller inte för de här va?

    Allvarligt talat så vet jag inte. Men vad KAN hända? Det finns väl annat att oroa sig för än ett svarsleende. Så länge F hänger med, mår bra, växer och är vaken och pigg tror jag inte det finns någonting att oroa sig för.

    Alice har svårt att INTE le här.
    Allt kommer i sinom tid.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Nädå, våran rasmus ler bara i sömnen el me maten i munnen!!! Bli 6v i morron....kommer inte heller ihåg när dennis o emil började le...... =)
    Vivi Dennis0308 Emil0508
  6. 3
    Nädå, våran rasmus ler bara i sömnen el me maten i munnen!!! Bli 6v i morron....kommer inte heller ihåg när dennis o emil började le...... =)
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #4
    Det är inte alls bara reflexer har en studie visat. Känner en som jobbar på öppna och hon hade fått veta det på en föreläsning!!
    Var inte orolig!!!
  8. 4
    Det är inte alls bara reflexer har en studie visat. Känner en som jobbar på öppna och hon hade fått veta det på en föreläsning!!
    Var inte orolig!!!
  9. Medlem sedan
    Sep 2007
    #5
    Nova är 8 veckor och log sitt första leende vid 4 veckor som sina syskon. Tyckte jag! Men det känns fortfarande som att hon bara ler mot saker - alltså inte svarsleenden mot oss. Men hon har börjat "prata" en del till oss istället.

    Jag har hört från flera, att om barnet inte ler mot en när de är 12 veckor så ska man börja bli orolig.
  10. 5
    Nova är 8 veckor och log sitt första leende vid 4 veckor som sina syskon. Tyckte jag! Men det känns fortfarande som att hon bara ler mot saker - alltså inte svarsleenden mot oss. Men hon har börjat "prata" en del till oss istället.

    Jag har hört från flera, att om barnet inte ler mot en när de är 12 veckor så ska man börja bli orolig.
  11. Medlem sedan
    Sep 2008
    #6
    Jag är nog ganska puckad. Men varför ska man bli orolig. Har det att barnet inte ler vid 12 veckors ålder med t.ex hörsel eller psyket att göra?
  12. 6
    Jag är nog ganska puckad. Men varför ska man bli orolig. Har det att barnet inte ler vid 12 veckors ålder med t.ex hörsel eller psyket att göra?
  13. Medlem sedan
    Nov 2008
    #7
    Ja, min bebis smilade vid 6 veckors ålder men vu får mer smil nu när han är 2,5 månader. Vilken otroligt klumpig personal du mötte på bvc. Så, säger man väl inte till någon. Vänta du bara lite till så ska du se att hon snart smilar. Min väninna har en dotter på 2,5 månader o hon smilar bara ytterst sällan och då mot sin mobil över skötbordet. Hon gör det inte mot sina föräldrar.
  14. 7
    Ja, min bebis smilade vid 6 veckors ålder men vu får mer smil nu när han är 2,5 månader. Vilken otroligt klumpig personal du mötte på bvc. Så, säger man väl inte till någon. Vänta du bara lite till så ska du se att hon snart smilar. Min väninna har en dotter på 2,5 månader o hon smilar bara ytterst sällan och då mot sin mobil över skötbordet. Hon gör det inte mot sina föräldrar.

Liknande trådar

  1. Är det bara vår bebis...
    By Anneli77 in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 20:08
  2. Är det bara min bebis
    By indra76 in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-26, 12:27
  3. Är det bara min bebis...
    By Marmelad in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 13:29
  4. Är det bara min bebis?
    By Bennie in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 11:42
  5. Är det bara min bebis
    By Sirpa in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 11:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar