Ny på allt om föräldrar
_0908 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2009
    #1

    Ny på allt om föräldrar

    Hej!
    Jag är ny på denna sida och vill gärna ha kontakt med andra gravida i sthlm-området.
    Jag vet inte så mkt om sådant här. Hur går det til, ngn som kan tänka sig att introdusera mig lite?
    Doftaros
  2. 1
    Ny på allt om föräldrar Hej!
    Jag är ny på denna sida och vill gärna ha kontakt med andra gravida i sthlm-området.
    Jag vet inte så mkt om sådant här. Hur går det til, ngn som kan tänka sig att introdusera mig lite?
    Doftaros
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Oj! Du var helt färsk
    Är egentligen inte så haj på detta heller är mest här på forumet o skriver....

    Vi är en (stor) grupp glada tjejer som pratar om allt mellan himmel och jord, här är inget pinsamt om man säger så
    Det du kan göra är att skriva in dej i bf-listan som finns här inne någonstans... du kopierar texten klistrar in den i ett nytt inlägg och så skriver du in när det är dags för er bebis att komma, sen har vi en bm-lista med där vi skriver hur mycket vi har i värden o vikt osv, med den gör du samma sak.... sen kommer det säkert mer tips.

    lycka till!

    Välkommen hit!!!
  4. 2
    Oj! Du var helt färsk
    Är egentligen inte så haj på detta heller är mest här på forumet o skriver....

    Vi är en (stor) grupp glada tjejer som pratar om allt mellan himmel och jord, här är inget pinsamt om man säger så
    Det du kan göra är att skriva in dej i bf-listan som finns här inne någonstans... du kopierar texten klistrar in den i ett nytt inlägg och så skriver du in när det är dags för er bebis att komma, sen har vi en bm-lista med där vi skriver hur mycket vi har i värden o vikt osv, med den gör du samma sak.... sen kommer det säkert mer tips.

    lycka till!

    Välkommen hit!!!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    En till stockholmare här. Kan tillägga till svaret ovan att vi också försöker träffas "på riktigt" och fika ibland. Hittills har det väl bara blivit en gång här i Stockholm, men det blir nog fler!

    Annars så är det precis som Kerstin skriver, inget är pinsamt. Känns det ändå att det man vill fråga/diskutera är lite känsligt, kan man alltid kryssa i "anonym" då.
  6. 3
    En till stockholmare här. Kan tillägga till svaret ovan att vi också försöker träffas "på riktigt" och fika ibland. Hittills har det väl bara blivit en gång här i Stockholm, men det blir nog fler!

    Annars så är det precis som Kerstin skriver, inget är pinsamt. Känns det ändå att det man vill fråga/diskutera är lite känsligt, kan man alltid kryssa i "anonym" då.
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4
    Välkommen hit ! Hoppas du kommer trivas. Det är väldigt bra stämning här i gruppen och som de ovan skrev kan man fråga vad som helst och få svar, det verkar som om det alltid finns någon som kan svara . Samtidigt som man kan "smygläsa" om hur andra mår och vad de har för sig om man hellre vill det.
  8. 4
    Välkommen hit ! Hoppas du kommer trivas. Det är väldigt bra stämning här i gruppen och som de ovan skrev kan man fråga vad som helst och få svar, det verkar som om det alltid finns någon som kan svara . Samtidigt som man kan "smygläsa" om hur andra mår och vad de har för sig om man hellre vill det.
  9. Julborg
    #5
    Hej och välkommen hit!
    Kul med en stockholmare till
  10. 5
    Hej och välkommen hit!
    Kul med en stockholmare till
  11. Medlem sedan
    Dec 2007
    #6
    Välkommen, vad kul med ytterligare en person på forumet!
  12. 6
    Välkommen, vad kul med ytterligare en person på forumet!
  13. Medlem sedan
    Jun 2005
    #7
    Ytterligare en stlmare som har varit medlem länge, men utan att vara aktiv användare. Jag är en lätt förvirrad förstfödeska som gärna luftar alla ämnen.

    E
  14. 7
    Ytterligare en stlmare som har varit medlem länge, men utan att vara aktiv användare. Jag är en lätt förvirrad förstfödeska som gärna luftar alla ämnen.

    E
  15. Medlem sedan
    Oct 2008
    #8
    Välkommen hit!
    Vi väntar vår pluttis, första barnet, 3:e aug...
  16. 8
    Välkommen hit!
    Vi väntar vår pluttis, första barnet, 3:e aug...
  17. Medlem sedan
    Oct 2008
    #9
    Välkommen hit du också!
    Förvirrad är du nog inte själv om att vara
    Förstföderska är jag med, 3:e augusti är det tänkt!
  18. 9
    Välkommen hit du också!
    Förvirrad är du nog inte själv om att vara
    Förstföderska är jag med, 3:e augusti är det tänkt!
  19. Medlem sedan
    Jan 2009
    #10
    Välkommen! Kul med nya personer som dyker upp med jämna mellanrum, man trodde ju det skulle ta slut snart Blir nog en riktig babyboom i augusti
  20. 10
    Välkommen! Kul med nya personer som dyker upp med jämna mellanrum, man trodde ju det skulle ta slut snart Blir nog en riktig babyboom i augusti
  21. Julborg
    #11
    Kul! Välkommen du också!
    Och förvirrade är vi fler som är
  22. 11
    Kul! Välkommen du också!
    Och förvirrade är vi fler som är
  23. Medlem sedan
    Jun 2009
    #12
    Hej!
    Tack för ditt svar. Har du varit med här länge?
    Vilket sjukhus planerar du att föda på?
    Eftersom jag bor i Årsta så är sös närmast och bäst.
  24. 12
    Hej!
    Tack för ditt svar. Har du varit med här länge?
    Vilket sjukhus planerar du att föda på?
    Eftersom jag bor i Årsta så är sös närmast och bäst.
  25. Medlem sedan
    Jun 2009
    #13
    Tack för tipset.
    Det kommer ta lite tid innan jag lär mif.
    Eftersom jag är sjuksriven så har jag all tid i världen.
    När är du beräknad att föda, ilket sjukhus ka du föda på?
  26. 13
    Tack för tipset.
    Det kommer ta lite tid innan jag lär mif.
    Eftersom jag är sjuksriven så har jag all tid i världen.
    När är du beräknad att föda, ilket sjukhus ka du föda på?
  27. Medlem sedan
    Feb 2007
    #14
    Vi är beräknade den 1 augusti och ska föda på Ryhov här i Jönköping, som förra gången. Har en liten tjej sen innan.
    Ni då? Har ni oxå barn sen innan?
  28. 14
    Vi är beräknade den 1 augusti och ska föda på Ryhov här i Jönköping, som förra gången. Har en liten tjej sen innan.
    Ni då? Har ni oxå barn sen innan?
  29. Medlem sedan
    Jun 2009
    #15
    Det är vårat första barn.
    Vi är beräknade till den 9 augusti. Som jag skrev i min presentation så har jag en känsla av at han kommer komma tidigare. Jag har redan mkt sammandragningar/förvärkar. De spänner, gör lite ont känns knappt om vartannat. Jag har varit inagd på förlossningen och fått bricanyl. Har du några sammandragningar än?
  30. 15
    Det är vårat första barn.
    Vi är beräknade till den 9 augusti. Som jag skrev i min presentation så har jag en känsla av at han kommer komma tidigare. Jag har redan mkt sammandragningar/förvärkar. De spänner, gör lite ont känns knappt om vartannat. Jag har varit inagd på förlossningen och fått bricanyl. Har du några sammandragningar än?
  31. Medlem sedan
    Feb 2007
    #16
    joo då, en del snälla en del mindre.... har vart inne för det med plus andra konstiga smärtor, fick med Bricanyl... Dottern var en vecka förtidig så det blir nog denna med, och pga mina komplikationer så trodde inte min gyn heller att jag skulle gå över... men det återstår o se... vet ni vad det blir? tänkte eftersom du skrev han... vi ska inte ta reda på vad det är för kön, jag vill men inte sambon...
    Har inte läst din pres än, ska göra det.

    Kram
  32. 16
    joo då, en del snälla en del mindre.... har vart inne för det med plus andra konstiga smärtor, fick med Bricanyl... Dottern var en vecka förtidig så det blir nog denna med, och pga mina komplikationer så trodde inte min gyn heller att jag skulle gå över... men det återstår o se... vet ni vad det blir? tänkte eftersom du skrev han... vi ska inte ta reda på vad det är för kön, jag vill men inte sambon...
    Har inte läst din pres än, ska göra det.

    Kram
  33. Medlem sedan
    Mar 2009
    #17
    Hej och välkommen!
    Jag har varit här ettag men är inte så aktiv att skriva inlägg är jag rädd. Hinner inte riktigt...
    Jag bor också i Sthlms trakten och ska föda på Danderyd, beräknad 28e augusti.
    Kram!
  34. 17
    Hej och välkommen!
    Jag har varit här ettag men är inte så aktiv att skriva inlägg är jag rädd. Hinner inte riktigt...
    Jag bor också i Sthlms trakten och ska föda på Danderyd, beräknad 28e augusti.
    Kram!
  35. Medlem sedan
    Jun 2009
    #18
    Jag har oxå råkat ut för en del komplikationer. All de senaste 2 veckorna faktist jag har varit inlagd på sjukhus 3 gånger de senaste veckorna. Jag ha haft en komplikaionsfri graviditet tills nu. Jag hoppas komplikationerna slutar nu, jag vill kunna njuta av de sista veckorna jag har kvar.

    Vi var verrens om att inte ta reda på kön, men eftersom allt fler frågade mig om vi skulle ta reda på könet blev jag allt mer nyfiken. Så nä vi var på u-ljud fick vi reda på at det är en pojke.
    K
  36. 18
    Jag har oxå råkat ut för en del komplikationer. All de senaste 2 veckorna faktist jag har varit inlagd på sjukhus 3 gånger de senaste veckorna. Jag ha haft en komplikaionsfri graviditet tills nu. Jag hoppas komplikationerna slutar nu, jag vill kunna njuta av de sista veckorna jag har kvar.

    Vi var verrens om att inte ta reda på kön, men eftersom allt fler frågade mig om vi skulle ta reda på könet blev jag allt mer nyfiken. Så nä vi var på u-ljud fick vi reda på at det är en pojke.
    K
  37. Medlem sedan
    Jun 2009
    #19
    Hej och tack!
    Är de ditt första barn?
  38. 19
    Hej och tack!
    Är de ditt första barn?
  39. Medlem sedan
    Mar 2008
    #20
    Välkommen hit, alltid kul med nya "ansikten"
    Skriv gärna in dig på både BF-listan och BM- listan!
  40. 20
    Välkommen hit, alltid kul med nya "ansikten"
    Skriv gärna in dig på både BF-listan och BM- listan!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. 9 år på allt för föräldrar!!!
    By lannagirl in forum _02 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-03, 09:13
  2. allt för föräldrar
    By carolinelundin in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 16:49
  3. Allt för föräldrar...
    By En Mamma Med Känslor in forum _05 Höstbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 16:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar