Potta
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Potta

    Lilla Bus var för ca 1 månad sedan nästan panikslagen om hon inte fick ha blöja på sig, hon verkligen hatade att vara utan. Kanske ett bevis på hennes födoämnesallergier och ständiga diaréer... I vilket fall så började vi umgås lite med en granne som hade en tös på 1½år som gick utan blöja hemma och då snodde jag Cs. Där hos grannen gick det super utan blöja men hemma kom tårarna direkt och blööööja skrik så hon fick gå med blöja hemma.

    Sen kom mormor ner över påsk och C fick en liten plånbok. Hon var redan förtjust i att lägga mynt i sin sparbössa och nu ville hon ha mynt i plånboken och jag sa en dag att om hon kissade på pottan skulle hon få en peng... sagt och gjort pengarna började rulla och olyckorna var max max 1/dag.

    Det har gått oerhört fort och nu har vi börjat vara utan blöja även ute. Där är det lite svårt men det går framåt. Vissa dagar åker vi bil, handlar och är hemma hos vänner och leker utan olyckor, andra dagar hinner vi bara gå 100m från hemmet så kommer det kiss. Sen börjar det bli lite jobbigare i samband med värmen som man då dricker så mycket mer...
    el
    Men men det jag ville säga var iaf att det går framåt med stormsteg. Bus är helt torr hemma och tja lite sisådär ute. Det är oerhört ekonomiskt med att max använda 1-2 blöjor/dag.
  2. 1
    Potta Lilla Bus var för ca 1 månad sedan nästan panikslagen om hon inte fick ha blöja på sig, hon verkligen hatade att vara utan. Kanske ett bevis på hennes födoämnesallergier och ständiga diaréer... I vilket fall så började vi umgås lite med en granne som hade en tös på 1½år som gick utan blöja hemma och då snodde jag Cs. Där hos grannen gick det super utan blöja men hemma kom tårarna direkt och blööööja skrik så hon fick gå med blöja hemma.

    Sen kom mormor ner över påsk och C fick en liten plånbok. Hon var redan förtjust i att lägga mynt i sin sparbössa och nu ville hon ha mynt i plånboken och jag sa en dag att om hon kissade på pottan skulle hon få en peng... sagt och gjort pengarna började rulla och olyckorna var max max 1/dag.

    Det har gått oerhört fort och nu har vi börjat vara utan blöja även ute. Där är det lite svårt men det går framåt. Vissa dagar åker vi bil, handlar och är hemma hos vänner och leker utan olyckor, andra dagar hinner vi bara gå 100m från hemmet så kommer det kiss. Sen börjar det bli lite jobbigare i samband med värmen som man då dricker så mycket mer...
    el
    Men men det jag ville säga var iaf att det går framåt med stormsteg. Bus är helt torr hemma och tja lite sisådär ute. Det är oerhört ekonomiskt med att max använda 1-2 blöjor/dag.
  3. Medlem sedan
    May 2006
    #2
    Duktig flicka! (Sinne för affärer verkar hon också ha.) Visst blir de stora på en gång när blöjperioden närmar sig sitt slut?

    Här kör vi varianten att lilleman själv säger till när han vill kissa och bajsa på pottan, och det gör han ofta när vi är hemma, för han tycker det är superkul. Dock slutar vi inte med blöja helt än för det lär bli en och annan långtur med bil under semestern och just vid sådana tillfällen är det ju smidigt med blöja... *bekväm förälder*
  4. 2
    Duktig flicka! (Sinne för affärer verkar hon också ha.) Visst blir de stora på en gång när blöjperioden närmar sig sitt slut?

    Här kör vi varianten att lilleman själv säger till när han vill kissa och bajsa på pottan, och det gör han ofta när vi är hemma, för han tycker det är superkul. Dock slutar vi inte med blöja helt än för det lär bli en och annan långtur med bil under semestern och just vid sådana tillfällen är det ju smidigt med blöja... *bekväm förälder*
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Ja vi ska bila till mormor 73mil enkel och jorå då tar jag på blöja. Hon komenterar "C ha bäbisblöja" när jag kommer med blöjan just för att jag pratat så mycket om att blöjor är endast för bäbisar. Jag ser mig annars stanna var och varannan mil i 73mil *ryser*
  6. 3
    Ja vi ska bila till mormor 73mil enkel och jorå då tar jag på blöja. Hon komenterar "C ha bäbisblöja" när jag kommer med blöjan just för att jag pratat så mycket om att blöjor är endast för bäbisar. Jag ser mig annars stanna var och varannan mil i 73mil *ryser*
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Nu har ytterligare tid gått och jag kan med stolthet säga att C är torr... SKÖNT! Visst händer olyckor men ytterst få, kanske en i veckan om ens det och då mest när vi är mycket på resande fot. Dock kommer det vissa dagar när det bara inte funkar, som i förrgår kissade hon på sig 3ggr på under 3timmar=frustration.

    Nu är det inte längre några mutor utan vi kissar innan vi går ut och sen om vi är ute länge så kissar hon på gräset eller annan lämplig plats. Jag ser nog väldans rolig ut som står dubbelvikt med henne mitt inne i stan för att hon ska kissa, min stora rumpa rakt upp i luften. Jätteskönt iaf måste jag säga och lycka till med er som fortfarande kämpar. Vi kör nu endast med blöja nattetid.

    C gör nu;
    Napp och blöja när hon sover på natten.
    Sover inte dagtid
    Klättrar själv upp till toaletten via fotpallen från IKEA
    Har fått en ny vagn som hon säger passar hennes rumpa (hennes ord) som hon inte har bäbisblöja
    Har fått ny bilstol som även den bara är för stora tjejer utan blöja.
  8. 4
    Nu har ytterligare tid gått och jag kan med stolthet säga att C är torr... SKÖNT! Visst händer olyckor men ytterst få, kanske en i veckan om ens det och då mest när vi är mycket på resande fot. Dock kommer det vissa dagar när det bara inte funkar, som i förrgår kissade hon på sig 3ggr på under 3timmar=frustration.

    Nu är det inte längre några mutor utan vi kissar innan vi går ut och sen om vi är ute länge så kissar hon på gräset eller annan lämplig plats. Jag ser nog väldans rolig ut som står dubbelvikt med henne mitt inne i stan för att hon ska kissa, min stora rumpa rakt upp i luften. Jätteskönt iaf måste jag säga och lycka till med er som fortfarande kämpar. Vi kör nu endast med blöja nattetid.

    C gör nu;
    Napp och blöja när hon sover på natten.
    Sover inte dagtid
    Klättrar själv upp till toaletten via fotpallen från IKEA
    Har fått en ny vagn som hon säger passar hennes rumpa (hennes ord) som hon inte har bäbisblöja
    Har fått ny bilstol som även den bara är för stora tjejer utan blöja.

Liknande trådar

  1. Potta.
    By elsa62 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 17:58
  2. Potta??
    By Alvahs in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 18:44
  3. Potta!
    By Carro m Tim & Minea in forum _05 Höstbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 18:39
  4. Det där med potta/toa
    By *Ade* in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 13:05
  5. Potta på G..
    By Marre + F, J, C & B in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 17:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar